Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kapitalets söndring för att härska....?
Jag förstår ärligt talat inte vad han menar. Kan någon förklara...
Vad har kapitalet med hans överdrivna rädsla för otrohet att göra?

Jag fattade inte det där heller. Min misstanke är att han läst det någonstans, tyckte det såg fräckt ut och verkligen ville använda det i en mening.

Men jag känner mig iofs lite irriterad idag så jag kanske är lite ogin.

Tror du inte? :meh:

"Det skulle inte jag acceptera. Och indoktrineringen som gör att du omedelbart gör ett könskrig av att män naturligt skall bevaka revir från sabotage (medan kvinnorna naturligt skall vårda relationer inom reviret) är inte "jämställdhet", utan kapitalets söndring för att härska."
verkar vara besatt av kontroll!
'jag skulle hålla mig långt borta från denna typ!

Jo jag tittar på tusentals gryniga bilder för att leta efter vatten på Ceres, Eller dessa diagram ger tolkar jag så att vi kan hitta planeter runt stjärnan X 350 ljusår bort. Käns inte som att man går ut med den informationen direkt.
Det här kändes som en kärna i den här pudeln....

Du vill inte berätta vem du är. Vad du intresserar dig för. Det ska komma som en surprise när du väl lärt känna någon. Du ska gå ut och visa en bild, och sedan dra av skynket när ni träffats. :confused:

Varför tror du inte att det finns människor som uppfattar att det där ger en mer komplex och därmed mer intressant bild av en människa?

Ja fast först pratar du om feminister som hatar män, när jag frågar om det har du "kanske träffat några". Det låter minst sagt vagt, och det som gör att jag ifrågasätter är att jag inte gillar myten om att feminister hatar män.
Folk som hatar finns överallt.
Men uppriktigt har jag aldrig träffat en feminist som hatar män. Bara läst om sådana eller fått det berättat som anekdot.

Det här kändes som en kärna i den här pudeln....

Du vill inte berätta vem du är. Vad du intresserar dig för. Det ska komma som en surprise när du väl lärt känna någon. Du ska gå ut och visa en bild, och sedan dra av skynket när ni träffats. :confused:

Varför tror du inte att det finns människor som uppfattar att det där ger en mer komplex och därmed mer intressant bild av en människa?
Jag vet inte... Jag har inget svar. innan separationen fick jag bara negativ respons från personer i omgivningen på min hobby. I för sig allt jag gjorde gav en negativ respons.

Jag försöker anpassa mig efter min nya situation. Oftast går det bra men inte alltid.

Det förstår jag. Men som nu. Istället för att försvara/förklara varför det tidigare varit som det är, och att det går lite upp och ner med att frigöra sig etc. Så bara anamma det, lite mer pepp, lite mer "ja för fan, de kan inte påverka mig längre och jag ska gå vidare bättre och starkare". Eller hur man nu vill formulera det. Försöka sparka dig ur dippen istället för att förklara den. Alla dippar vi, det är okej. Men det är viktigt att försöka att inte "berättiga" det eller stanna där. Helt enkelt för man då låter människor som inte förtjänar det ha betydelse.

Är det rent av så att det är just med hobbyn som redskap du skulle sortera lite.
Att dela ett intresse behöver inte vara att man ska utöva det tillsammans - men att förstå varandras passion för hobbyn eller vad det nu är.
Precis! För mig skulle det vara ett stort plus om det stod något om ett nördigt intresse (särskilt om det handlade om naturvetenskap i någon form). Spelar ingen roll om jag delade intresset men det säger något om människan. Så det beror ju på vilka @Tranan i det här fallet vill få kontakt med, såna som ser intresset som positivt eller negativt.
Jag tror inte på strategin att dölja det för att attrahera fler, inte om det är ett någotsånär seriöst förhållande som är målet iallafall. Kvalitet istf kvantitet.

Jag har en Facebookvän som någon gång varje år skickar PM till mig. Det är lite av en tradition, han gör så varje år fastän min respons aldrig varit annat än sval.
Årets:
"Hej! Hur är det?"
Inget svar från min sida.
"Vad skulle du säga om jag säger att jag skulle vilja dejta dig? ;)"
Jag svarar fortfarande inte.
"Ni ridtjejer har så fina rumpor;)"
Inget svar.
"Vad skulle du säga om en dejt?"
Jag fick nog och skrev tillbaka:
"Mitt intresse för en dejt med dig är ungefär lika stort som antalet giraffer du har på din nuvarande profilbild. Noll." :meh:

Precis! För mig skulle det vara ett stort plus om det stod något om ett nördigt intresse (särskilt om det handlade om naturvetenskap i någon form). Spelar ingen roll om jag delade intresset men det säger något om människan. Så det beror ju på vilka @Tranan i det här fallet vill få kontakt med, såna som ser intresset som positivt eller negativt.
Jag tror inte på strategin att dölja det för att attrahera fler, inte om det är ett någotsånär seriöst förhållande som är målet iallafall. Kvalitet istf kvantitet.
Jag har några naturvetenskapliga forum jag är medlem i och jag bjuder in folk jag känner skulle uppskatta dessa.

Jag har en Facebookvän som någon gång varje år skickar PM till mig. Det är lite av en tradition, han gör så varje år fastän min respons aldrig varit annat än sval.
Årets:
"Hej! Hur är det?"
Inget svar från min sida.
"Vad skulle du säga om jag säger att jag skulle vilja dejta dig? ;)"
Jag svarar fortfarande inte.
"Ni ridtjejer har så fina rumpor;)"
Inget svar.
"Vad skulle du säga om en dejt?"
Jag fick nog och skrev tillbaka:
"Mitt intresse för en dejt med dig är ungefär lika stort som antalet giraffer du har på din nuvarande profilbild. Noll." :meh:
Gnata på FB efter dejter! det skulle inte gå bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Svar
1 038
· Visningar
107 127
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser