Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch. Akta dig för honom.
Han är redan blockad, nog med galenskap.

Mitt svar löd någon i stil med att det är problematiskt att generalisera så om män. Samt att jag inte ens i hans fiktiva exempel är något viljelöst mähä som måste hoppa i säng varje gång någon erbjuder ett tröstande samtal över en fika. I övrigt att jag såg det som självsanering, de som har problem med "brevvänner" skulle mest troligt inte klara av att jag är vän med personer jag faktiskt haft en intim relation med. Det sista var alltså det han menade att han inte skulle acceptera. Har dock svårt att se att jag är den av oss två som startat ett könskrig. :wtf:

Man vill ha kontakt med tjejer från Stockholm.
Dagens kontakt har varit från Lund, Essex, Reykjavik och en ort i norge.
Att det ska vara så svårt, Stockholm! eller i närheten.
Hon som klippte mig var snygg!

Man vill ha kontakt med tjejer från Stockholm.
Dagens kontakt har varit från Lund, Essex, Reykjavik och en ort i norge.
Att det ska vara så svårt, Stockholm! eller i närheten.
Hon som klippte mig var snygg!
Snygga människor är alltid trevligt att titta på.

Jag har vid ett oräkneligt antal gånger fått flirtar från folk som inte ens bor i Sverige. En var på ganska mycket och flirtade flera gånger. Det begrep jag inte riktigt för hur stor är chansen att jag skulle ha dejt med en boendes i Tyskland? Men jag antar att jag ska se dessa flirtar som komplimanger.

Det är väl svårt att hitta rätt oavsett var man är. Jag kollar ju geografiskt hela vägen till Stockholm, trots att jag inte bor där men är där då och då i alla fall.

Att dejta/ligga med flera samtidigt, hur tänker ni om det? Känslomässigt, sjukdomsmässigt och ärlighet om det till andra?
Jag är lojal av mig, och träffar/ligger med en i taget även om det enbart varit med kk. Hittills iaf. För nu funderar jag på att anpassa mig till samhället lite mer och strunta i mina principer och omvärdera mina värderingar. Man får ju göra som man vill, men jag är intresserad av era tankar och åsikter om det!

Att dejta/ligga med flera samtidigt, hur tänker ni om det? Känslomässigt, sjukdomsmässigt och ärlighet om det till andra?
Jag är lojal av mig, och träffar/ligger med en i taget även om det enbart varit med kk. Hittills iaf. För nu funderar jag på att anpassa mig till samhället lite mer och strunta i mina principer och omvärdera mina värderingar. Man får ju göra som man vill, men jag är intresserad av era tankar och åsikter om det!

Har inga problem med det, antingen du menar vid samma tillfälle eller olika :)

De jag träffar kan mycket väl träffa andra. Det tar inget från mig. När vi träffas är vi varandras. Om jag vill veta så frågar jag och väntar mig ett ärligt svar. Detsamma gäller dem.
Det gör mig inte mindre lojal än vad du är.

Var och en gör som den vill, men man är ärlig. Dvs dejtar och/eller ligger man med flera så man behöver inte säga "du bara så du vet så ligger jag med två andra också". Däremot får man på frågan om man träffar andra inte ljuga och absolut inte ge någon illusion - omfrågad eller ej - om att man bara har ögon för den personen.

Så. Man kan anta att vuxna människor inser att har det inte pratats om exklusivitet och tvåsamhet kan man inte räkna med det. Får man frågan är man ärlig.

Sjukdomar osv så självklart använder man väl skydd med tillfälliga kontakter? Och jag har alltid "the talk" innan de lägga bort. Oavsett om det är en dejt eller en kk.

Det är mina 5 cent. Jag har svårt dejta flera samtidigt, men inga problem ligga med flera samtidigt.

Givetvis skyddar man sig. Det är bra för båda. Att köra utan kondom vore helt uteslutet. Ärlighet är också en total självklarhet. Man kör med raka puckar. Punkt. Känslor gör som de vill men det är en klar fördel att veta skillnaden mellan att bara vara pirrig och förtjust i någon och att vara kär ett seriöst partnerämne. Givetvis är man ärlig även om sådana saker.

Jag har haft en kk förr som jag körde exklusivt med efter överenskommelse. Aldrig igen säger jag bara.
Numera får en karl finna sig i att jag ligger med vem jag vill, är det ett problem så blir han inte min kk. Får vi sen för oss att vi vill slopa gummit så får vi helt enkelt komma överens innan om att bägge använder kondom vid alla andra kontakter.

Förhållande däremot, där är jag mer monogamt lagd. Har väl inte direkt några problem med att ligga med andra men inte direkt någon vilja att göra det heller annat än när partnern är en del i det hela.

Jag skulle haft en dejt idag men det körde ihop sig för mig p.g.a. oväntade problem med bilen. Nåväl. Det återstår att se om det blir en annan gång.

För några dagar sedan var det en annan som kontaktade mig och jag blev intresserad och skrev tillbaka. Men han har inte varit inloggad sedan dess och har därmed inte läst mitt meddelande. Attans. Jag sitter lite på nålar nu.

Tips på något trevligt ställe att äta middag eller fika en vardagskväll i Upplands-Väsby? Får inte stänga för tidigt utan helst ha öppet till iaf 21 -22.

Inga problem för min del. Jag är helt känslokall, annat än rent fysiska känslor, när det gäller mina sexpartners. Om de ligger med enbart mig eller med halva Sverige berör mig inte ett dugg.
Skulle någon fråga så svarar jag som det är. Sjukdomsmässigt så används kondom om det inte är klarlagt att personen är frisk.

Eftersom det inte blev någon dejt på utsatt plats p.g.a. bilkrånglet och jag inte fick tag i honom efteråt så åkte jag hem när jag fått bilproblemet löst och han föreslår nu att han kommer till mig. Törs man?

Eftersom det inte blev någon dejt på utsatt plats p.g.a. bilkrånglet och jag inte fick tag i honom efteråt så åkte jag hem när jag fått bilproblemet löst och han föreslår nu att han kommer till mig. Törs man?
Det är upp till dig hur du känner.
Jag skulle inte göra det. Har varit på dejter med folk som visat sig vara märkliga.
Men vet folk som tycker det är bra att ta hem folk.

Nåväl. Jag har gett vägbeskrivning men klargjort att det är ostädat här och jag kommer att spendera resten av dagen i arbetskläder. Jag har ju en trädgård att ta hand om. Synd bara att solen hann försvinna.

"Det skulle inte jag acceptera. Och indoktrineringen som gör att du omedelbart gör ett könskrig av att män naturligt skall bevaka revir från sabotage (medan kvinnorna naturligt skall vårda relationer inom reviret) är inte "jämställdhet", utan kapitalets söndring för att härska."
Good news, bad news.
På den positiva sidan: Han är väldigt verbal.
.
.
.
På den negativa sidan: Sättet han kombinerar ihop lösa ord till färdiga meningar.

Tror du inte? :meh:

"Det skulle inte jag acceptera. Och indoktrineringen som gör att du omedelbart gör ett könskrig av att män naturligt skall bevaka revir från sabotage (medan kvinnorna naturligt skall vårda relationer inom reviret) är inte "jämställdhet", utan kapitalets söndring för att härska."
Kapitalets söndring för att härska....?
Jag förstår ärligt talat inte vad han menar. Kan någon förklara...
Vad har kapitalet med hans överdrivna rädsla för otrohet att göra?

Ett förtydligande, jag menar sjukdomar trots kondom. Eller är jag överdrivet hypokondrisk på den punkten?
Nej...
Virusussjukdomar såsom herpes och kondylom kan smitta med kondom. Blåsor/sår och vårtor kan sitta runt könsorganen, dvs utanför området där kondomen sitter, och smitta. Herpes är dessutom seglivat, kan tom smitta via delad handduk i simhallen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Svar
1 040
· Visningar
107 401
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser