Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det jag menar är att hata män behöver inte innebära att man verkligen gör det på riktigt utan tänker som Sara gör i texten ni länkade till.

Jag är trött och skriver ifrån mobilen så just nu kan jag inte utrycka mig som jag vill :p:)

Det jag menar är att hata män behöver inte innebära att man verkligen gör det på riktigt utan tänker som Sara gör i texten ni länkade till.

Jag är trött och skriver ifrån mobilen så just nu kan jag inte utrycka mig som jag vill :p:)
precis så :) och den känslan känner jag igen överallt. Som hon säger "jag älskar min kille, min pappa, mina kompisar", dom man "hatar" och när jag sitter med hat-känslan är alla vidriga/äckliga män som kränker kvinnor på nätet och i verkligheten. OM jag hatade alla män på riktigt, så va jag inte straight, eller hade en del killar som vänner. Men jag kan sitta med en stark känsla av hat mot alla översexuellt laddade män som tex som i detta tillfället skickar dick-pics till 12åriga tjejer... alltså HATA män just då. /själv trött, och sitter på jobbet, och pallar inte riktigt denna diskussionen heller, vill förklara mig ändå, men men. Im done. :angel:

Fast jag läser ordagrant hatar män feminister och svarar istället, inte alla män hatar feminister, bara idioter hatar feminister. :grin:
Jag tror det skulle vara hatar män-feminister, alltså feminister som hatar män.

Manshatsnacket är så tråkigt överhuvudtaget, med tanke på att det är kvinnohat som är ett utbrett samhällsproblem, inte manshat. Och för att åtminstone försöka nudda vid trådämnet igen så verkar det som att en hel del stolpskott i dejtingvärlden faktiskt hatar kvinnor. Det är otäckt.

Kan väl också uppdatera, jag har pausat mitt "dejtande" med min drak-kille :( (och är tyvärr rätt ledsen över detta, men är det bästa för mig, iaf just nu :/ Vi är rätt olika, han behöver mycket mer ensamtid än vad jag gör. Jag gillar också ensamtid, men när man inte ses sådär "hela tiden" och dessutom har massor med tid att träffa vänner, jag åker till stallet och sen ändå efter jag sovit över att han helst vill jag skal åka hem, så blir jag ledsen inombords. Jag gillar inte att känna mig "un-wanted" och jag försökte verkligen ge honom massor med plats, men tyvärr så funkade det inte för mig. När jag kände efter blev jag mer ledsen än glad. Jag vill ha någon som spontant känner "jag vill träffa dig idag" och tänker på mig. Därutöver har jag inga problem med att göra saker själv även om man är på samma bostad, man behöver jo inte klänga på varandra. Men kändes som "he is not that into me", han säger det inte är så, men jag kände mig bara ledsen ofta mot slutet, pga saker han sa eller gjorda, och jag va "i vägen", sen hördes vi inte direkt massor på Messenger heller, väldigt lugnt och inte mycket kontakt under dagarna.

Sen när jag skrev det till honom, så accepterade han läget omedelbart, och då kände jag väl, nej men då kan det inte vara mycket känslor från hans sida... Så nu har jag pausat det, och sa till honom jag hoppas vi kan vara vänner när jag kommit mig över det, men romantiskt så är vi nog inte kompatibla, men det gör jo ont för det ändå :down:

Senast ändrad:
Ja :( utroligt hur saker kan ändra sig på bara några veckor. Jag tycker verkligen han utvecklade sig åt ett helt annat håll än jag hade förväntat....

Jag blir lite avis på din Ryss, det du skrev med han smsade på en gång! Det är JU det jag vill ha :cry::love: En go kille!
Förresten, den hästen jag sett på dina bilder, irländaren, jag tror jag så honom på annons på häst-nät för några månader sedan. Är det nyss du köpte honom? Isåfall har du båda hästen och en sån kille jag vill ha :arghh::rofl: AVIS!

Ja :( utroligt hur saker kan ändra sig på bara några veckor. Jag tycker verkligen han utvecklade sig åt ett helt annat håll än jag hade förväntat....

Jag blir lite avis på din Ryss, det du skrev med han smsade på en gång! Det är JU det jag vill ha :cry::love: En go kille!
Förresten, den hästen jag sett på dina bilder, irländaren, jag tror jag så honom på annons på häst-nät för några månader sedan. Är det nyss du köpte honom? Isåfall har du båda hästen och en sån kille jag vill ha :arghh::rofl: AVIS!

Sånt är så himla tråkigt :(

Ja, han är jättegullig. Men så bor han ju tyvärr så långt bort så det är inte så mycket att vara avundsjuk på i övrigt.

Det är säkert samma häst. Köpte honom i november.
Så himla trevlig liten ponnyhäst.
Tränaren sa igår att han är som Allan, ganska ful men har ett jäkla register och ett fantastiskt språng :love:

Sånt är så himla tråkigt :(

Ja, han är jättegullig. Men så bor han ju tyvärr så långt bort så det är inte så mycket att vara avundsjuk på i övrigt.

Det är säkert samma häst. Köpte honom i november.
Så himla trevlig liten ponnyhäst.
Tränaren sa igår att han är som Allan, ganska ful men har ett jäkla register och ett fantastiskt språng :love:
Alltså om han är rätt, så går det väl lösa ;) :angel:

ååårh, han va inte ute på annons länge, men jag blev rätt kär i honom bara från filmen och kort :laugh: Dock som mitt liv ser ut just nu, så va det jävligt bra jag inte köpte häst då (besiktade 3 stycken som blev kasserade), men som nyligen singel utan egen bostad.... Känns det bra att inte ha häst, även om jag saknar det som fan :down: (men så jäkla dyrt i Stockholm)

Alltså om han är rätt, så går det väl lösa ;) :angel:

ååårh, han va inte ute på annons länge, men jag blev rätt kär i honom bara från filmen och kort :laugh: Dock som mitt liv ser ut just nu, så va det jävligt bra jag inte köpte häst då (besiktade 3 stycken som blev kasserade), men som nyligen singel utan egen bostad.... Känns det bra att inte ha häst, även om jag saknar det som fan :down: (men så jäkla dyrt i Stockholm)

Vi får se hur det blir. Han bor i Stockholm och jag skulle aldrig vilja bo där. Just för att det är så galet dyrt. Kostar mer att ha en häst där än två här om jag ska ha samma service och faciliteter. Samt alla avstånd, trafik och alla människor överallt.
Tror inte han är så sugen på att flytta till sin hemstad heller så det är väl lite dött lopp där. Men jag funderar inte så mycket över det utan tar det som det kommer.

Jag blev också lite kär när jag såg honom på annonsen och ännu mer när jag träffade honom. Väldigt grön och oriden på marken men han har en härlig inställning och är så himla rar till sättet.

Vi får se hur det blir. Han bor i Stockholm och jag skulle aldrig vilja bo där. Just för att det är så galet dyrt. Kostar mer att ha en häst där än två här om jag ska ha samma service och faciliteter. Samt alla avstånd, trafik och alla människor överallt.
Tror inte han är så sugen på att flytta till sin hemstad heller så det är väl lite dött lopp där. Men jag funderar inte så mycket över det utan tar det som det kommer.

Jag blev också lite kär när jag såg honom på annonsen och ännu mer när jag träffade honom. Väldigt grön och oriden på marken men han har en härlig inställning och är så himla rar till sättet.
Förstår det, är sunt tänk :) Ja, är jo verkligen så när man just nu som min pappa säger "har alla möjligheter öppna" överväger vad jag vill/skall - blir lite sugen på att flytta på landet ;)
särskilt när man som jag gärna vill börja plugga igen och samtidigt inte vill sluta med hästeriet. Kanske dags att flytta då :idea:

Kan man kalla det att man "dejtar" när det pågått 5 månader?:angel::D
Inser att det faktiskt pågått så länge nu
Vi ringer varandra minst 1 gång/ dagen ofta 2 samt en hel del sms också så ja det känns ju som vi båda verkligen vill höra av varandra mycket och så ses vi minst 1 gång/ veckan och är intima ( vi jobbar så himla omlott jag slutar 14.30 han börjar 15 ca :arghh: och så har jag barnen varannan vecka så det är ett pyssel att få ihop det ;) )
Och han har ju sitt förhållande också ....
Men fortfarande känns det fantastiskt oss emellan när vi träffas :love: det började superbra och nu är det superduperdunderbra :o
Och så att vi kan prata om precis allt på ett öppet och ärligt sätt och där ingen tar illa upp över något så här långt (handlar om att vi kan diskutera hans förhållande utan att jag blir svartsjuk tex för det blir jag inte. Och det är jätteskönt att jag känner mig så ok med det tycker jag själv :))
Och även allt annat mellan himmel och jord och förtroenden.
Jag har ju berättat hur mitt förhållande varit och det är som balsam för själen när han säger gång på gång "jag fattar inte?!" När jag berättar om exet och hans anledningar att dissa mig
Jag har sagt det att jag mår vääääldigt bra av denna relationen nu va? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Svar
1 042
· Visningar
107 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur