Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intressant det här!

Jag lade till en mening i min profiltext på hp och har inte fått något meddelande på flera dagar. (Brukar få 1-2st/dag, dock oftast ointressanta.)

Det jag skrev var "Jag brinner för djurskydd, jämställdhet och allas lika värde oavsett var man kommer ifrån."

Kan ju bara vara ett sammanträffande eller så är de flesta som brukar kontakta mig rätt så obehagliga :/.
Jag har följande text i min profil: "Att värna miljön och se alla människors lika värde är viktigt för mig och du ska vara likasinnad." men kan inte jämföra med om det hade varit någon skillnad mot att inte ha skrivningen eftersom den kom med från början. Jag tänkte skriva "bör" först men ändrade sedan till "ska" för det är inte kompromissbart. Jag får både flirtar och meddelanden i alla fall.

Vid ett tillfälle läste jag en profil där det började intressant men avslutades med:
Ja till SD
Nej till feminism

:wtf: :yuck: Tack och hej. Det kändes lite som om man råkat ta i bajs genom att läsa personens profil. Men tur att man fick veta det direkt.

Började skriva lite med en kille som tyckte att vi skulle skriva någon sorts frågor till varandra. Jag frågade: gillar du roliga tjejer? Han svarade att det är inte så han tänkt på det.

Stör mig så oerhört just nu på att många killar inte gillar roliga tjejer, och att humor "alltid" ska vara något manligt. Så nej tack, den killen valde jag bort.

Började skriva lite med en kille som tyckte att vi skulle skriva någon sorts frågor till varandra. Jag frågade: gillar du roliga tjejer? Han svarade att det är inte så han tänkt på det.

Stör mig så oerhört just nu på att många killar inte gillar roliga tjejer, och att humor "alltid" ska vara något manligt. Så nej tack, den killen valde jag bort.
Jag älskar roliga och smarta tjejer! om det är någon tröst.

Jag tycker nog att alla mina killar har uppskattat min humor. Det är ju en så viktig del i att få vardagen att vara givande.
Så du gör nog rätt i att leta efter någon med humor. Gud så trist med någon som inte tycker man är kul.

Jag har följande text i min profil: "Att värna miljön och se alla människors lika värde är viktigt för mig och du ska vara likasinnad." men kan inte jämföra med om det hade varit någon skillnad mot att inte ha skrivningen eftersom den kom med från början. Jag tänkte skriva "bör" först men ändrade sedan till "ska" för det är inte kompromissbart. Jag får både flirtar och meddelanden i alla fall.

Vid ett tillfälle läste jag en profil där det började intressant men avslutades med:
Ja till SD
Nej till feminism

:wtf: :yuck: Tack och hej. Det kändes lite som om man råkat ta i bajs genom att läsa personens profil. Men tur att man fick veta det direkt.

Det är tyvärr otroligt vanligt med män som tycker: "Jämställdheten i Sverige har gått för långt." "Man kan inte röra en tjej längre utan att bli anmäld." "Man får inte ens prata om problem med invandring utan att bli kallad rasist." etc.

Så det är viktigt att de sållas bort på en gång.

Jag frågade: gillar du roliga tjejer? Han svarade att det är inte så han tänkt på det.

Och jag hade istället för att sålla bort frågat vad han menade. Jag har i ärlighetens namn själv aldrig reflekterat över om humor i sig gör mig attraherad/intresserad av någon. Det ingår liksom i hela paketet som behövs för att väcka min nyfikenhet, så jag hade nog kunnat svara som han gjorde utan att för den skull mena att nej, jag gillar inte män med humor.

Det är tyvärr otroligt vanligt med män som tycker: "Jämställdheten i Sverige har gått för långt." "Man kan inte röra en tjej längre utan att bli anmäld." "Man får inte ens prata om problem med invandring utan att bli kallad rasist." etc.

Så det är viktigt att de sållas bort på en gång.
Absolut. Det är mycket vunnet på att inte behöva ha kontakt med dem. Så jag har medvetet lagt in information som ska sålla bort oönskade kontakter och zooma in på de man gillar. Nu är det uppenbart att alla läser inte hela texten, men då har man ju gjort vad man kan i alla fall.

Jahapp. Så har jag ännu en gång hamnat att prata med en mycket trevlig och förvånansvärt snygg man. Det finns visst positiva saker med att åka kollektivtrafik ibland :p Meeeen så bor han såklart i en helt annan stad, var bara här tillfälligt och även om jag säkert skulle kunna leta upp honom på facebook så känns det... meningslöst?

Jag antar att det är positivt att jag åtminstone kan gilla att umgås med folk osv, men det känns mest surt nu ändå.

Och jag hade istället för att sålla bort frågat vad han menade. Jag har i ärlighetens namn själv aldrig reflekterat över om humor i sig gör mig attraherad/intresserad av någon. Det ingår liksom i hela paketet som behövs för att väcka min nyfikenhet, så jag hade nog kunnat svara som han gjorde utan att för den skull mena att nej, jag gillar inte män med humor.
Jag hade ju messat lite med honom innan och fått bilden av att han helst ville ha ett "smycke"... därav att jag ställde frågan. Den blev droppen typ.

Jag har i lite över en månad nu mailat med en vältalig professor som inte bara lyckas med konststycket att vara otroligt intelligent och spännande, han ser dessutom bra ut och gillar engelska ordvitsar :o
Sen bor han såklart i fel stad, är sex år äldre än mig samt att det känns som han kommit längre i livet och karriären än mig. Så det borde vara helt fel och jag vet inte riktigt hur jag skall ställa mig till det, jag vet bara att konversationerna känns helt spot on och att jag vill veta/prata mer... :o

Testar även Tinder lite men det känns som att det blir för mycket av det goda. Jag är väldigt dålig på att hålla igång flera lite ytligare konversationer samtidigt och tycker det blir svårt att hålla isär folk.
En bekant jag tycker om på ett vänskapligt sätt har uttryckt ett intresse också, men det finns ingen attraktion för mig mer än som vän. Det känns lite awkward men vi får ta det som det kommer...:crazy:

Jag har i lite över en månad nu mailat med en vältalig professor som inte bara lyckas med konststycket att vara otroligt intelligent och spännande, han ser dessutom bra ut och gillar engelska ordvitsar :o
Sen bor han såklart i fel stad, är sex år äldre än mig samt att det känns som han kommit längre i livet och karriären än mig. Så det borde vara helt fel och jag vet inte riktigt hur jag skall ställa mig till det, jag vet bara att konversationerna känns helt spot on och att jag vill veta/prata mer... :o

Testar även Tinder lite men det känns som att det blir för mycket av det goda. Jag är väldigt dålig på att hålla igång flera lite ytligare konversationer samtidigt och tycker det blir svårt att hålla isär folk.
En bekant jag tycker om på ett vänskapligt sätt har uttryckt ett intresse också, men det finns ingen attraktion för mig mer än som vän. Det känns lite awkward men vi får ta det som det kommer...:crazy:

Vad spelar det för roll om han kommit längre i karriären än dig och att han är sex år äldre? Du verkar leta fel nu ;)

Min long time KK är numera professor. Vore han inte så jävla allergisk mot pälsdjur hade jag raggat seriöst för länge sen på honom och antagligen omvänt med. Ligger man till och från (när bägge är singlar) med varandra i 15 år finns det nåt där iaf ;) Han var fö student när vi först möttes och jag har aldrig ens tänkt tanken på att han skulle ligga före eller nåt. Troligen inte han heller.

På det du skriver här tycker jag inte alls att det låter helt fel! Dock kan ju staden ställa till det förstås. 6 år är inte särskilt mycket, antar att ni båda är >20.

Sex års skillnad är en piss i Mississippi. Kom igen när det är 20-30 år. Det är skillnad.

Det enda som kan vara problem är väl avståndet då, men det kanske är överkomligt. I så fall - just go for it! :D

Professor som gillar engelska ordvitsar?! Total dreamboat, kör hårt för bövelen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 243
Svar
1 033
· Visningar
106 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur