Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt har jag helt kondomlöst haft en sexuell relation i flera år med en man som har och under hela vår relation hade herpes, men jag blev trots kondomlösheten inte smittad, så så "enkelt" som det låter på dig blir man inte smittad. Faktiskt.

Jag har herpes, har haft förhållanden utan kondom, männen har inte blivit smittade. Jag har två vänner vars män har herpes, i båda paren finns barn, paren har alltså sex utan kondom och kvinnorna är inte smittade.

Är man uppmärksam på kroppens signaler verkar det alltså gå att undvika. Minsta lilla känning = man har inte sex. (Det här gör också att jag tror att smittrisken när man inte har utbrott är absolut minimal. När jag fick viruset för över 30 år sedan var den inte känd.)

Jag har herpes, har haft förhållanden utan kondom, männen har inte blivit smittade. Jag har två vänner vars män har herpes, i båda paren finns barn, paren har alltså sex utan kondom och kvinnorna är inte smittade.

Är man uppmärksam på kroppens signaler verkar det alltså gå att undvika. Minsta lilla känning = man har inte sex. (Det här gör också att jag tror att smittrisken när man inte har utbrott är absolut minimal. När jag fick viruset för över 30 år sedan var den inte känd.)
Min sambo har munherpes sen barnsben. Jag har också fått det, om det är via honom eller att jag haft det latent och fått det pga mina mediciner låter jag vara osagt. Vi har regeln att inga herpesblåsor mot våra underliv och vi har inte fått herpes där trots mer än 6 år ihop.
Som jag förstått så smittar trasiga blåsor (sårvätska) mot slemhinnor.
Således rätt lätt att undvika smitta.

Jag har faktiskt upplevt detta, då vi hade en inneboende kompis, som hade en tjej kompis på besök. Jag kände inte denna tjejen, men hon använde MIN handduk på badrummet!!! :rage::rage::rage: Upptäckte det när jag kom hem och så min blöta handduk. :banghead:

Min sambo har munherpes sen barnsben. Jag har också fått det, om det är via honom eller att jag haft det latent och fått det pga mina mediciner låter jag vara osagt. Vi har regeln att inga herpesblåsor mot våra underliv och vi har inte fått herpes där trots mer än 6 år ihop.
Som jag förstått så smittar trasiga blåsor (sårvätska) mot slemhinnor.
Således rätt lätt att undvika smitta.
Ja, det där är lite konstigt för det är ju egentligen två olika herpesvirus, typ 1 ger munherpes och typ 2 könsherpes. Men typ 1 kan även ge underllvsherpes så det låter som en bra strategi. :)

Även jag har typ 1 herpes (munherpes) och har so far inte smittat nån. Men så håller jag munnen ifrån folk när jag har blåsor (de gör fö så ont så något annat skulle inte vara aktuellt oavsett). Lyckades inte smitta fd sambon varken med handduk, örngott eller att sovandes dregla på soffkuddarna dock. inte ens genom att jag nog garanterat mer än en gång pillade på sårskorpor och sen tog på honom i ansiktet.

Samma här, jag har också munherpes och har haft det sedan jag var liten. Nuvarande har det inte (eller har iaf inte haft något skov så länge vi varit ihop).

Vad jag har förstått så orsakas munherpes av samma virus som vattkoppor. Med andra ord - alla som har haft vattkoppor (de flesta) har viruset mer eller mindre latent, men får inte alltid utbrott av det.

Här har jag börjat surfa runt på HP och Tinder sen uppbrottet i lördags. HP alltså... :eek: Har fått ETT mejl som varit mer än "hej hur mår du". då har faktiskt gensvaret med mer seriösa meddelanden på Tinder varit bra mycket större. På HP förstår jag varför de är singlar om man säger så... :cool:

Vad jag har förstått så orsakas munherpes av samma virus som vattkoppor. Med andra ord - alla som har haft vattkoppor (de flesta) har viruset mer eller mindre latent, men får inte alltid utbrott av det.
Virusen är nog snarare besläktade men inte desamma: http://munherpes.com/varicella-zoster-virus/

Aktiverad ditt vattkoppsvirus igen senare får du bältros, herpes zoster.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Svar
1 029
· Visningar
106 164
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser