Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hört talas om det förut men var tvungen att googla upp populära fraser. En är tydligen "du liknar min lillasyster". Alltså HUR dåligt och HUR creepy?? Hade ju inte velat hångla/ligga med den killen.

Skulle vilja ha några fraser i beredskap när man blir utsatt av uppenbara negging-strategier. En är "dina biceps har verkligen potential!" men skulle vilja ha fler. Fler förslag buke?
Lillasyster? Någon som raggat upp mig på en jobbkurs sa "du är så lik min fru".

Det blev aldrig så mycket av det där. :meh:

Har hört talas om det förut men var tvungen att googla upp populära fraser. En är tydligen "du liknar min lillasyster". Alltså HUR dåligt och HUR creepy?? Hade ju inte velat hångla/ligga med den killen.

Skulle vilja ha några fraser i beredskap när man blir utsatt av uppenbara negging-strategier. En är "dina biceps har verkligen potential!" men skulle vilja ha fler. Fler förslag buke?
Tja man kan ju kontra med att din ögonform tyder på dålig förmåga!
Har du funderat på tandställning?
Hoppas att du inte går på gym för det där var klena leder!
Oj hårlinjen smiter iväg för dig.

Nej nu vill jag inte vara mer elak.

Tja man kan ju kontra med att din ögonform tyder på dålig förmåga!
Har du funderat på tandställning?
Hoppas att du inte går på gym för det där var klena leder!
Oj hårlinjen smiter iväg för dig.

Nej nu vill jag inte vara mer elak.

Men grejen är ju att det inte ska vara rena förolämpningar. Det ska vara en komplimang och en diss i ett, gärna subtilt.

Efter lite googling ska jag lägga följande på minnet: "Snygg skjorta! Men hade du inte den sist du var här?"

(Obs, skulle verkligen aldrig använda detta som raggningsmetod själv, vill bara bemöta andras negging.)

Men grejen är ju att det inte ska vara rena förolämpningar. Det ska vara en komplimang och en diss i ett, gärna subtilt.

Efter lite googling ska jag lägga följande på minnet: "Snygg skjorta! Men hade du inte den sist du var här?"

(Obs, skulle verkligen aldrig använda detta som raggningsmetod själv, vill bara bemöta andras negging.)
Ok är inte direkt bekant med detta. ska tänka om.

typ min mormors favorit: Snygga tänder, finns de i vitt?

@Wysiwyg typ mer såhär?
"Snygg frisyr, den döljer verkligen din tunnhårighet på ett bra sätt"
"Den frisyren klär dig verkligen, den framhäver ditt höga hårfäste"
"Vilken fin skjorta, vart har du köpt den?! Min morfar letar efter en just en sådan"
"Stiligt skägg! Mitt ex hade precis likadant, men han passade bättre i det"

Jag avskyr fö den typen av raggningstaktik och tycker nog att det är mer än rimligt att svara tillbaka på samma sätt.

Ja, om man inte är i väglöst område ja. Alla jag känner som kör skoter gör det just för att det är enda alternativet, det finns inga vägar.
Absolut - som fortskaffnimgsmedel. Där måste ju skotern vara helt suverän!
Men alla de där som kör skoter för att det är så underbart. De har jag inget gemensamt med.

En 69 årig man har skrivit till mig och undrar om det kan bli något. Han är 40 år äldre än mig. Förvisso söker han en kvinna mellan 18 - 75, men hallå... :banghead:

Jag börjar bli lite nervös för min träff. Har ju byggt ett rejält luftslott på hur jag upplever honom i text och att mina kompisar säger att han är så trevlig och rolig att hänga med.
Kanske mest nervös att han ska tycka att jag är astråkig :nailbiting:
Har inte hängt med riktigt, så sorry om jag frågar nått du redan skrivit :p
Men när sk ni ses? Och hur var det ni hittade varandra? Kul med dejt iaf :bump: Hoppas det blir bra!

@Wysiwyg typ mer såhär?
"Snygg frisyr, den döljer verkligen din tunnhårighet på ett bra sätt"
"Den frisyren klär dig verkligen, den framhäver ditt höga hårfäste"
"Vilken fin skjorta, vart har du köpt den?! Min morfar letar efter en just en sådan"
"Stiligt skägg! Mitt ex hade precis likadant, men han passade bättre i det"

Toppen, tack! Nu ska jag bara komma ihåg alla. Antar att själva grejen med comebacks förstörs om jag måste kolla i telefonen för att få fram min replik. :p

Jag tar mig dock friheten att modifiera ett par av dem: "Snygg frisyr, den döljer verkligen tunnhårighet på ett bra sätt!" och "Den frisyren klär dig verkligen men den framhäver höga hårfästen".

Tänkte att om det är generella termer blir förolämpningen inte lika tydlig och det blir lite "va vänta, är jag tunnhårig eller inte?". Fast egentligen spelar det ingen större roll, ett "adjöss din idiot" funkar ju också!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
250
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka