Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har helt missat att läsa den! Är det något man bör läsa om man vill bli förbannad? :nailbiting: Ge mig innehållet lite snabbt!
Jag har inte heller läst boken :p så vet inte om boken eller killarnas tolkning av boken är problemet. Dock har flera killar berättat för mig att boken handlar om hur man ska bli framgångsrik hos tjejer och det gör man genom vissa raggningstekniker. En är att vara otrevlig och nonchalant mot tjejer.

Jag är negativ för de killar jag pratade med verkade inte fatta alls att läsa av signaler och se om personen var intresserad. Var personen inte intresserade drog de bara fler repliker. De verkade inte heller tänka på att arbeta bort sin egen osäkerhet utan det handlade bara om att klistra på en yta .

Jag har hört en intervju med författaren då han idag tar avstånd från boken och säger att han inte skulle skrivit den idag. Hans sätt med raggande ledde till ett sexmissbruk samt att han idag säger att han betedde sig väldigt illa mot kvinnor.

Jag har helt missat att läsa den! Är det något man bör läsa om man vill bli förbannad? :nailbiting: Ge mig innehållet lite snabbt!
Jag läste den och det är en av få böcker jag faktiskt läst klart. Så det bör ju vara ett gott betyg. När jag läste den var den ny, så det var ingen hype runt den då och jag hade inga förutfattade meningar. Jag såg den inte som någon handfast handbok i raggande utan mer som underhållning regniga sommardagar (dvs inget jag trodde man faktiskt skulle omvandla i praktiken). Att ha den som handbok är förkastligt.

Som jag fattat det så går det ut på att göra kvinnor osäkra genom tvetydiga komplimanger som tidigare skrivits. Funkade nog på en del och framförallt när det var nytt, men jag tror många killar har inte heller läst boken utan bara är allmänt otrevliga och tror att det ska funka. :cautious: :banghead:

De som försöker något sånt på mig biter över större stycke än vad de klarar, uppför man sig illa spottar jag ut benknotorna och blockerar. Spiller ingen tid på idioter. :devil:

Visst serru, jag är inte så dum som en kan tro :D :angel:

(Skämt åsido så var boken väldigt "inne" när jag var singel och dejtade - så den hjälpte mig inte att träffa någon men däremot blev det tydligt vilka som hade läst den och använde den som raggningsbibel. Väldigt skönt att kunna sortera bort dem relativt lätt och enklare att inte ta åt sig av deras beteende också :up: )

Dock har flera killar berättat för mig att boken handlar om hur man ska bli framgångsrik hos tjejer och det gör man genom vissa raggningstekniker. En är att vara otrevlig och nonchalant mot tjejer.
Jag uppfattade inte boken främst som en handledning eller beskrivning om hur killar skall bli framgångsrika hos tjejer, utan som en berättelse om hur författaren intresserar sig för och gradvis involveras i ett nätverk som bygger på att lära ut strategier för sådan framgång. Jag gillar Neil Strauss stil, och gillade The Game - men många av de strategier och de människosyner som förekommer i boken är nog svåra att ta till sig om man är normalt empatisk. :)

Tyvärr tror jag att det finns killar som uppfattat boken annorlunda, just som en handledning att följa och inspireras av.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
250
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10