Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Män som kallar sig själv för gentleman, vad innebär det för er? Googlade och fick upp Wikipedia: "en väluppfostrad man, en person som i fråga om vanor, kläder, språkbruk och allmänt beteende uppför sig på det sätt som tidigare var en norm i högre samhällsklasser; en väluppfostrad man som utmärker sig genom artig uppmärksamhet speciellt gentemot kvinnor"

För mig personligen känns den förklaringen inte alls lockande.
Jag tänker att gentleman är ett rätt konservativt sätt att vara "artig" på. Hålla upp dörrar och komma med vin och blommor. Och att spelet kretsar kring könsroller på det sättet, om de får behålla initiativet.

Men när det sedan gäller män som säger om sig själva att de är gentlemän, tja, det betyder nog att de själva tycker att de är oerhört artiga, trevliga och respektfulla och om man inte fattar att de är det så är det en själv det är fel på.

Jag frågade såklart personen också och svaret blev bland annat; "uppvaktar en Lady" och då är ju nästa fråga, vad är definitionen av en Lady?

Han började också mailet med fina du.. :cautious:

Påminner om de männen som skriver att de gillar en kvinnlig kvinna i höga klackar
Inget fel att gilla klackar men jag tyckte det var tröttsamt med en sån definition på kvinnlighet

Jag tänker att gentleman är ett rätt konservativt sätt att vara "artig" på. Hålla upp dörrar och komma med vin och blommor. Och att spelet kretsar kring könsroller på det sättet, om de får behålla initiativet.

Men när det sedan gäller män som säger om sig själva att de är gentlemän, tja, det betyder nog att de själva tycker att de är oerhört artiga, trevliga och respektfulla och om man inte fattar att de är det så är det en själv det är fel på.

+1 på den. Jag uppskattar dessutom "gentlemen" stort.

De som skriver "jag är en gentleman..." däremot brukar jag inte vara särskilt imponerad av. De brukar missuppfattat. Lite som de män som sexuellt skriver "jag är naturligt dominant". Åh, hur är de onaturligt dominanta är min första respons, och min andra är "jaha du saknar förmåga till inkännande och lyhördhet och är en fullblodsegoist. Charmigt"

Män som kallar sig själv för gentleman, vad innebär det för er? Googlade och fick upp Wikipedia: "en väluppfostrad man, en person som i fråga om vanor, kläder, språkbruk och allmänt beteende uppför sig på det sätt som tidigare var en norm i högre samhällsklasser; en väluppfostrad man som utmärker sig genom artig uppmärksamhet speciellt gentemot kvinnor"

För mig personligen känns den förklaringen inte alls lockande.
Jag brukar mest tolka det som att snubben är allmänt självgod och full i sig själv när det kommer från de själva sådär. Sjukt oattraktiv egenskap i mina ögon.

Det verkar finnas olika kategorier. "Skjuta på bana", militär och allmän posering (det är nog också ofta på bana). Den sistnämnda skrämmer mig mest men ingen typ swipas det höger på..

Jag har aldrig sett någon posera med vapen.
Däremot dyker det upp män som skjuter på bana och står med vapnet mot en måltavla eller jägare iklädda jaktkläder med vapnet I handen. Det anser inte jag vara posera utan vara bilder från sina intressen precis som att jag har bilder när jag rider.

Jag har aldrig sett någon posera med vapen.
Däremot dyker det upp män som skjuter på bana och står med vapnet mot en måltavla eller jägare iklädda jaktkläder med vapnet I handen. Det anser inte jag vara posera utan vara bilder från sina intressen precis som att jag har bilder när jag rider.
Jägare skulle nog vara en annan grej, precis som fiskare. Men det har jag inte sett så många av.

Alltså hur människan fick SIN husbil att bli neutral mark??! :confused: Det om något känns ju ännu mer creepy än att träffa någon hemma hos den :nailbiting:
Precis! Snubben fortsätter sen med att erbjuda en "omnibod" (efter lite googling antar jag att det är en ohmibod men vem vet) om jag är duktig på det sugande som han konstaterar att jag ska göra. Jag känner mest att det är en jävligt dålig deal :D

Precis! Snubben fortsätter sen med att erbjuda en "omnibod" (efter lite googling antar jag att det är en ohmibod men vem vet) om jag är duktig på det sugande som han konstaterar att jag ska göra. Jag känner mest att det är en jävligt dålig deal :D
Alltså, jag känner ofta i kontakter med män att det är ganska mycket på deras villkor, och om en har tur så kan en möjligtvis få något tillbaka... Och då är ju frågan, varför i hela fridens namn ska jag gå med på att suga någon om jag inte får något lika bra tillbaka?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
250
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10