Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då är det ju "bara" att hitta någon där kommunikationen fungerar bra ;) (lättare sagt än gjort, jag vet...) Alternativt fundera på om det är något fel med lite frågetecken och lära sig sortera bort de som inte behöver rätas ut på en gång. En kombination kanske är det bästa ibland...
Lite frågetecken har jag egentligen inget emot, jag måste inte veta allt på en gång. Lever ett ganska fritt liv där jag knappt vet vad jag gör eller var jag befinner mig nästa vecka, så jag behöver ingen utstakad livsplan eller så, men jag behöver nog hitta någon som har ett kommunikationsmönster som liknar mitt och som är tydligare än de jag hittills fallit för :)

Lite frågetecken har jag egentligen inget emot, jag måste inte veta allt på en gång. Lever ett ganska fritt liv där jag knappt vet vad jag gör eller var jag befinner mig nästa vecka, så jag behöver ingen utstakad livsplan eller så, men jag behöver nog hitta någon som har ett kommunikationsmönster som liknar mitt och som är tydligare än de jag hittills fallit för :)
Jag tror det (fetmarkerade) är en bra grund för ALLAS förhållanden :)

Snubbe: "Hej snygging! Vad söker du?"
Jag: "Det kan du läsa på profilen." ( det står att jag inte söker något för närvarande )
Snubbe: "Du söker alltså mig!"
Jag: "Hur kan du få 'Söker inget' till att jag söker dig?"
Snubbe: "Ingen humor och så bitter"
Och blockerar...
Förlåt, man fattar inte :o Du har en profil på en nätdejtsida, men du söker ingen/inget? :confused:

Fick ett mail från vad som vid flesta anblick verkar vara en vettig snubbe. Lite småprat, han undrar vad jag ska göra idag och jag berättar att en kompis ska komma förbi senare. Då skriver han och jag citerar "Låter trevligt, en nära vän med vin och skvaller?"

Frågan är, överreagerar jag?

I övrigt har jag fått brev i stil med:
"Hej, gillar du kåta upp dig lite på natten, skönt kåta upp oss, gillar du onanera medan du läser skriver, är skönt tycker jag" Usch, bara usch.
"hej du verkar vara en kvinna i min smak. jag är nog ganska v'erbal. jag har skrivit många läroböcker"
Och "Hej vill du få barn från min sepruma"
Och ja, den sista personen verkar inte ha svenska som modersmål vilket blev lite roligt på hans profil: Jag söker... Måste du är frisk 100% fräsch ren , tvål och snäll.

Senast ändrad:
Fick ett mail från vad som vid flesta anblick verkar vara en vettig snubbe. Lite småprat, han undrar vad jag ska göra idag och jag berättar att en kompis ska komma förbi senare. Då skriver han och jag citerar "Låter trevligt, en nära vän med vin och skvaller?"

Frågan är, överreagerar jag?
Det beror väl på hur du reagerar? ;)

Jag förstår vad du tänker på - men jag skulle ge honom en chans. Det behöver ju inte vara som det skulle kunna låta.

Det beror väl på hur du reagerar? ;)

Jag förstår vad du tänker på - men jag skulle ge honom en chans. Det behöver ju inte vara som det skulle kunna låta.
Kändes bara väldigt sterotypiskt, vilket jag faktiskt påpekade och han tog det bra och erkände att han nog inte skulle använt samma ord om en manlig vän, vilket det råkar vara.

Jag får nog också ta en paus tror jag. Efter han som försvann spårlöst så har jag inte hittat någon vettig att prata med, så trött på liknande meddelanden som @Viva också nämner.. vad tror de?

Första meddelandet från random karlar :cautious:
"Jag vill bilda lycklig familj med dig"
"Hej får jag känna dig?"

Eller alla
"Hej snygging läget"
Jag har en ganska lång presentation, något borde de kunna knyta an till och inleda en konversation med som faktiskt är lite mer intressant än vad de tycker om mitt utseende.

Som sagt, får nog bli en paus igen, just nu stör jag mig bara på alla.

Känner att jag behöver skriva av mig lite. Jag tror jag lägger det här med dejting och relationer på hyllan. Så fort jag börjar få lite känslor för någon pendlar jag liksom lite mellan eufori och hopplös förtvivlan och det är inte bra för mig. Jag hatar att jag känner mig så beroende (känslomässigt) av någon annan. Dejting utan några känslor är mycket bättre, då blir det liksom bara ett trevligt tillskott, men då ledsnar jag och blir uttråkad istället.

Jag känner också igen mig. Jag har ju en underbar kk (har bara setts 3ggr men ändå). Känner dock att jag lätt skulle kunna få känslor och bli beroende av honom. Just nu har han fastnat i min hjärna så jag tänkte inte höra av mig till honom på ett tag (får se hur länge jag kan hålla det). Så för att inte tänka på honom har jag en annan kk som jag tyvärr nu känner att jag inte är så attraherad av. Sen har jag en ny kille som jag träffade i fredags. Han sms:ar flitigt. Vet inte om det är värt att träffa honom bara för att distrahera tankarna. Kommer förmodligen bara jämföra med den andra och inse att han är bättre. Men jag ska inte klaga. Kul med lite action för engångsskull :D.

Haha... förut fanns ett kontaktformulär.. öen detta är något ytterligare?
Detta är något ytterligare, finns under fliken tyck till och se vad andra tycker om denna hemsida med frågor som: Om jag vill kåta upp mig själv, dvs inte tillsammans med någon annan, så föredrar jag att... (välj den/de prioordning(ar) du oftast föredrar). Du kan kryssa i flera alternativ ifall de är likvärdiga för dig. Det kan ju vara så att du ungefär lika ofta föredrar i en annan prioordning s a s. *

Den här tråden är verkligen underbar! Jag kan bara inte sluta skratta åt alla stollar ni träffar på i nätdejtingsdjungeln, snacka om gränslösa män(!)niskor:rofl: Det är nästan så att någon av er borde starta en tråd med bara roliga kontaktannonssvar!

Man blir ju sugen på att skapa ett konto själv bara för att få ta del av alla tokstollar:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
250
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10