Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade jag förmodligen gjort om jag var 180+.
Då hade längden varit ett attribut. Eftersom det är så viktigt. Men nu ser jag inte min längd som ett attribut och väljer att lyfta fram andra saker.
Jaha, presentationen är en pitch där du undviker sånt som du inte gillar hos dig själv men verkligen inte kan påverka? Jösses. :D

Just längden är ju verkligen en faktauppgift, om man inte laddar den med annat. Och nu ställer den ju till det för dig, du undrar om du ska fråga en tjej som hon har längdkrav. Risken med en sådan fråga är nog att hon skulle uppfatta dig som komplexfylld och osäker, det låter inte så upphetsande. Därför tänkte jag att ett sätt att undvika det vore att ange längden i profilen.

För mig är det med längd en dealbreaker. Han måste vara längre, även om det inte är mycket. Men det gäller ju inte för alla, andra kanske inte bryr sig. @Hero jag tycker inte du ska lägga värderingar i mun på din dejt. Det om något är en dealbreaker. Är det en dealbreaker är det upp till din dejt att ta reda på längden, inte för dig att analysera om hon tycker det är en issue eller ej innan ni ens setts.

Jaha, presentationen är en pitch där du undviker sånt som du inte gillar hos dig själv men verkligen inte kan påverka? Jösses. :D

Just längden är ju verkligen en faktauppgift, om man inte laddar den med annat. Och nu ställer den ju till det för dig, du undrar om du ska fråga en tjej som hon har längdkrav. Risken med en sådan fråga är nog att hon skulle uppfatta dig som komplexfylld och osäker, det låter inte så upphetsande. Därför tänkte jag att ett sätt att undvika det vore att ange längden i profilen.

Jah, har du aldrig dejtat ? Att skriva en pres är ju iprincip ett CV. Vill du anställa en person som lyfter fram sina mindre positiva sidor ?

Jo, det därför jag inte vill ställa frågan för att hon kan se det som komplexfyllt. Samtidigt skulle det va trist att åka 25 mil och så blev hon besviken på att jag var för kort. Men blir det aktuellt får jag väl anta det inte är en dealbreaker eftersom hon inte skrivit nåt i sin profil :).

Fundering angående det här med längd.
Hur viktigt är det ?
Jag ser ganska många tjejer som skriver att jag är lång (oftast är dom 175+) och ser gärna att du längre. Sen även dom som inte uttrycker sig vara lång själv men säger att dom vill ha en kille på minst 180 eller 185 cm. Dom swipar jag naturligtvis vänster på då jag inte uppfyller längdkraven.
Men en tjej jag pratar med nu ser lång ut på fotona. Men har inte uttryckt nåt krav eller skrivit nåt alls i sin profil. Skulle de va en dealbreaker för er om killen var lika lång eller nån cm kortare ?
Det där med längden har i sig inte varit någon dealbreaker för mig, däremot männens attityd kring längden på sig själva (och ibland mig) har gjort att jag dissat dem. Jag har hört rent skryt från långa män, män som "bestämt" att jag ska ogilla eller gilla dem pga deras längd och allt möjligt på temat. Samtliga dissas.

Extremt sällan kommenterar jag eller de jag träffar hur långa vi/den andra är, undantaget är väl om det är så stor skillnad att det kan bli skrattretande. Som när en man började prata om något som låg "väl synligt" på en hylla, som jag inte ens såg upp på. Han tänkte inte riktigt på det, men det var ju bara något att skratta åt.

Det där med längden har i sig inte varit någon dealbreaker för mig, däremot männens attityd kring längden på sig själva (och ibland mig) har gjort att jag dissat dem. Jag har hört rent skryt från långa män, män som "bestämt" att jag ska ogilla eller gilla dem pga deras längd och allt möjligt på temat. Samtliga dissas.

Extremt sällan kommenterar jag eller de jag träffar hur långa vi/den andra är, undantaget är väl om det är så stor skillnad att det kan bli skrattretande. Som när en man började prata om något som låg "väl synligt" på en hylla, som jag inte ens såg upp på. Han tänkte inte riktigt på det, men det var ju bara något att skratta åt.
Håller med.
Stör mig mkt när man får mail från män som skriver att de är långa och vältränade och de skriver det på ett sätt som att det automatiskt innebär att alla tycker de är snygga.
Ta dig inte rätten att bestämma vad jag tycker är snyggt eller vilka preferenser jag har!

Hur gick din dejt? :)
Jo det var trevligt.
Men jag kände ingen direkt personkemi eller attraktion där. Kanske kan det växa fram?
Men - jag är lite rädd att han är lite som mitt ex var. Dvs att jag tycker det blir tråkigt för att de inte har något driv och ingen passion för något. Jag behöver en man som har lite driv och brinner för något och visar lite känslor men samtidigt är en snäll nallebjörn. Dvs någon med ett gott hjärta som bryr sig om folk men som samtidigt har driv och åsikter.
Men det är ofta de snälla killarna utan driv som tar kontakt med mig. Så jag blev lite full i skratt igår på dejten när jag insåg att han också var sån...

Senast ändrad:
Jah, har du aldrig dejtat ? Att skriva en pres är ju iprincip ett CV. Vill du anställa en person som lyfter fram sina mindre positiva sidor ?

Jo, det därför jag inte vill ställa frågan för att hon kan se det som komplexfyllt. Samtidigt skulle det va trist att åka 25 mil och så blev hon besviken på att jag var för kort. Men blir det aktuellt får jag väl anta det inte är en dealbreaker eftersom hon inte skrivit nåt i sin profil :).
Det handlar inte om att lyfta fram mindre positiva sidor utan att ange en faktauppgift utan att värdera den som varken positiv eller negativ. Du kan ju ändå inte göra något åt den.

Det handlar inte om att lyfta fram mindre positiva sidor utan att ange en faktauppgift utan att värdera den som varken positiv eller negativ. Du kan ju ändå inte göra något åt den.

Jag ser inte många tjejer som fyller i sin vikt heller. Det är ju också fakta ? Jag ser bara inte så stor värdering i längden och fyller därför inte ut den. Då jag hoppas träffa en tjej som inte heller lägger nån vikt i den.

Jag ser inte många tjejer som fyller ut sin vikt heller. Det är ju också fakta ? Jag ser bara inte så stor värdering i längden och fyller därför inte ut den. Då jag hoppas träffa en tjej som inte heller lägger nån vikt i den.
Vikt går att påverka. Längd är jättekonstant.

Och tvärtom värderar du längden i väldigt hög grad när du t o m frågar om du ska prata med tjejen så att hon inte åker 25 mil i onödan för att du är för kort. Det är något sorgligt över det resonemanget.

Självklart gör du som du vill, jag försökte bara föreslå ett sätt att slippa grubbla över längdfrågan och istället låta tjejerna välja redan i profilen.

Fundering angående det här med längd.
Hur viktigt är det ?
Jag ser ganska många tjejer som skriver att jag är lång (oftast är dom 175+) och ser gärna att du längre. Sen även dom som inte uttrycker sig vara lång själv men säger att dom vill ha en kille på minst 180 eller 185 cm. Dom swipar jag naturligtvis vänster på då jag inte uppfyller längdkraven.
Men en tjej jag pratar med nu ser lång ut på fotona. Men har inte uttryckt nåt krav eller skrivit nåt alls i sin profil. Skulle de va en dealbreaker för er om killen var lika lång eller nån cm kortare ?

Jag vill egentligen ha en lång man, men av någon anledning lyckas jag ändå till ständighet falla för män som är kortare än mig eller typ lika långa.
Samma med hästar faktiskt, min hjärna vill att jag ska ha hästar på +/- 170, men jag kärar nästan alltid ner mig i de som är 160-165...

Man styr inte över sina känslor, så om det känns "rätt" i övrigt verkar det meningslöst att låta en sak som höjd vara avgörande för att inte inleda ett förhållande med någon man gillar. :)

Jag vill gärna ha en lång kille, eller åtminstone över 175. Det har att göra med min självbild... Tränade boxning när jag var yngre och var jättebred över axlarna. Fast jag är ganska petit nu (34 i tröjor och 25 i bredd i jeans) så TROR jag att jag är bred över axlarna och känner mig enorm tillsammans med kortare/smalare killar. Har verkligen försökt men nej, kroppen kan inte framkalla någon sorts attraktion då tyvärr. Samma sak för mig med för smala killar, eller lite rundare. Jag har verkligen önskat att jag skulle vara lite mindre kräsen. Men jag får nog fortsätta vara singel. O_o

Vikt går att påverka. Längd är jättekonstant.

Och tvärtom värderar du längden i väldigt hög grad när du t o m frågar om du ska prata med tjejen så att hon inte åker 25 mil i onödan för att du är för kort. Det är något sorgligt över det resonemanget.

Självklart gör du som du vill, jag försökte bara föreslå ett sätt att slippa grubbla över längdfrågan och istället låta tjejerna välja redan i profilen.

Näe, tvärtom . Så jag inte åker 25 mil i onödan.

Mmm, men då kanske jag sållar bort nån som känner att längd är en issue men sen när man träffas så hon faller ändå :). Dvs, mindre risk att jag blir bortvald tidigt i urvalet.

Fast du skriver ju om det här. och har skrivit om det förut. Så uppenbarligen är det en stor grej för dig.

Bara när jag träffar tjejer i ungefär samma längd som mig eller längre.
Antar att man påverkas mkt av normer där. Dvs, för att det är en sån issue för många tjejer.
Träffar jag tjejer som är <170 cm så har jag aldrig gjort nån grej av det.
Dock träffade jag en tjej som var typ 155 cm en gång och det kändes jättekonstigt att vara huvudet längre. Mest för att jag är van att träffa tjejer runt 163-168 cm.

Mmm, men då kanske jag sållar bort nån som känner att längd är en issue men sen när man träffas så hon faller ändå :). Dvs, mindre risk att jag blir bortvald tidigt i urvalet.

Men vad är skillnaden mellan att bli bortvald innan eller efter ni bestämt möte? Om du bara skriver ut din längd (som verkar vara en issue för dig) så slipper du ju fundera. Och du slipper få reda på om tjejen väljer bort dig på grund av längden eller något annat.

Men vad är skillnaden mellan att bli bortvald innan eller efter ni bestämt möte? Om du bara skriver ut din längd (som verkar vara en issue för dig) så slipper du ju fundera. Och du slipper få reda på om tjejen väljer bort dig på grund av längden eller något annat.

Skillnaden är väl att en potensiell partner skulle kunna välja bort mig ? Jag har inget emot att fundera och analysera. Det gör jag med det mesta.

Skillnaden är väl att en potensiell partner skulle kunna välja bort mig ? Jag har inget emot att fundera och analysera. Det gör jag med det mesta.

Men om du skriver ut det i presentationen eller påtalar längden innan du träffar dem (vilket ju var funderingen nu) spelar ju ingen roll? Alltså då riskerar du ju ändå bortvald för ett attribut hon hade kunnat ha överseende med eftersom ni inte träffats. Det var mer så jag menade.

Personligen hade jag haft svårt för att dejta kortare killar (trist nog). Och ännu svårare om han haft problem med min längd - det blir ju sällan bra om två obsessar. :p

Men om du skriver ut det i presentationen eller påtalar längden innan du träffar dem (vilket ju var funderingen nu) spelar ju ingen roll? Alltså då riskerar du ju ändå bortvald för ett attribut hon hade kunnat ha överseende med eftersom ni inte träffats. Det var mer så jag menade.

Personligen hade jag haft svårt för att dejta kortare killar (trist nog). Och ännu svårare om han haft problem med min längd - det blir ju sällan bra om två obsessar. :p

Jag förstår vad du menar.
Det är därför jag varken skriver ut längden eller ens tänker påtala den.

Jag tycker långa tjejer kan va attraktiva. Tyvärr, gör dom mig osäkra också... :p Men skulle inte hon ha en issue om det skulle jag inte heller ha det ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 239
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
705
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka