Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, inte exakt som ett CV. Men gäller ju att framstå i bra dager.
För mig handlade det bara om att framstå som den jag är - inte att så många som möjligt skulle få någon positiv bild av mig? Dvs jag skrev definitivt ut brister och personlighetsdrag som jag VET att vissa avskyr, jag vill ju ändå inte vara med en sådan person som tycker att många sidor hos mig är stökiga, jobbiga och där jag ska hålla upp en fasad av positiva sidor.

Jag tror liksom att det blir skevt att försöka framstå som något okomplicerat, strömlinjeformat och anpassningsbart för den breda massan - vilket du ger intrycket av att du försöker med.

För mig handlade det bara om att framstå som den jag är - inte att så många som möjligt skulle få någon positiv bild av mig? Dvs jag skrev definitivt ut brister och personlighetsdrag som jag VET att vissa avskyr, jag vill ju ändå inte vara med en sådan person som tycker att många sidor hos mig är stökiga, jobbiga och där jag ska hålla upp en fasad av positiva sidor.

Jag tror liksom att det blir skevt att försöka framstå som något okomplicerat, strömlinjeformat och anpassningsbart för den breda massan - vilket du ger intrycket av att du försöker med.

Nja, på tinder har dom flesta ganska korta presar. Man får istället lära känna varann via att messa.
I mina bilder så framhäver jag mina intressen och i min pres. Sån info som jag tycker är relevant.

Poängtera att jag lägger lägger ut min längd. Som är under medellängd och går emot den manliga normen. Om den långa beskyddande mannen.
De flesta tjejer drömmen ju om detta. Men i verkligheten är det kanske så viktigt när det kommer till kritan. Men på tinder så fattar de flesta ett beslut om det är värt att forsätta på ett par sekunder. Det är ju jättelätt att jag försvinner i urvalet då!

Nja, på tinder har dom flesta ganska korta presar. Man får istället lära känna varann via att messa.
I mina bilder så framhäver jag mina intressen och i min pres. Sån info som jag tycker är relevant.

Poängtera att jag lägger lägger ut min längd. Som är under medellängd och går emot den manliga normen. Om den långa beskyddande mannen.
De flesta tjejer drömmen ju om detta. Men i verkligheten är det kanske så viktigt när det kommer till kritan. Men på tinder så fattar de flesta ett beslut om det är värt att forsätta på ett par sekunder. Det är ju jättelätt att jag försvinner i urvalet då!
Alltså förlåt men jag har så himla svårt när du som man säger saker som "de flesta tjejer drömmer ju om detta" och refererar till långa män.
Fel 1: det förutsätter att alla tjejer är hetero
Fel 2: det klumpar ihop individuella kvinnor till nån slags homogen grupp med absolut gemensamma drömmar och intressen. Inte att åsikter är individuella eller olika från person till person.
Fel 3: du som man tror att du vet och dessutom kan tala om för andra kvinnor vad de vill ha, bättre än de själva. Du som man kan aldrig tala om för en kvinna "vad hon vill ha", det vet bara hon själv.
Det är sjukt ocharmigt och bara helt fel.

Alltså förlåt men jag har så himla svårt när du som man säger saker som "de flesta tjejer drömmer ju om detta" och refererar till långa män.
Fel 2: det klumpar ihop individuella kvinnor till nån slags homogen grupp med absolut gemensamma drömmar och intressen. Inte att åsikter är individuella eller olika från person till person.
Fel 3: du som man tror att du vet och dessutom kan tala om för andra kvinnor vad de vill ha, bättre än de själva. Du som man kan aldrig tala om för en kvinna "vad hon vill ha", det vet bara hon själv.
Eller faktiskt inte alls förlåt!
Jag tar tillbaka mitt ursäktande av någon annans dåliga beteende.

Han säger inte alla utan de flesta och just längd är ett väldigt vanligt önskemål. En man som har 187cm på sin tinderprofil kommer få fler matches än en man som har 175cm givet allt annat lika.

Nja - den där idén om vad "tjejer" drömmer om är troligtvis lika dåligt underbygd som i hur du skulle känna att du passa in i en modell om vad "killar" drömmer om.

Fler har här försökt få dig att fundera på att bara slå de tankarna ur hågen, och det är nog klokt. Du är du och det är dig någon ska intressera sig för. Om längden inte passar dem som ursäkt för att det inte passar så visst. Är väl utmärkt att de sorterar bort sig själva så slipper du nu när det inte var viktigt för dig.

Han säger inte alla utan de flesta och just längd är ett väldigt vanligt önskemål. En man som har 187cm på sin tinderprofil kommer få fler matches än en man som har 175cm givet allt annat lika.
Kan ni inte driva några testprofiler igen - gjordes ju vid något annat tillfälle, var intressant.

Nja - den där idén om vad "tjejer" drömmer om är troligtvis lika dåligt underbygd som i hur du skulle känna att du passa in i en modell om vad "killar" drömmer om.

Nja, fast nu skrev jag ju de flesta. Såklart, så fort man generalliserar på buke så tar ju alla åt sig. Men det är ju ändå fakta jag talar om att en majoritet föredrar långa män före korta. Så det kan ju inte ta någon på sängen direkt. Så varför jag ska framhäva att jag är kort känns bara ologiskt i mina ögon när jag inte har 100-tals matches att välja mellan. Jag vill inte chansa på att stå helt utan matches. Då skriver jag hellre inte ut min längd.

BRA jävla skrivet. Kvinnor är människor och människor är OLIKA. Inte svårare än så.

Nja, fast nu skrev jag ju de flesta. Såklart, så fort man generalliserar på buke så tar ju alla åt sig. Men det är ju ändå fakta jag talar om att en majoritet föredrar långa män före korta. Så det kan ju inte ta någon på sängen direkt. Så varför jag ska framhäva att jag är kort känns bara ologiskt i mina ögon när jag inte har 100-tals matches att välja mellan. Jag vill inte chansa på att stå en helt utan matches. Då skriver jag hellre inte ut min längd.
Vart har du underlaget för den faktan? Jag är genuint intresserad om det finns forskning som visar att långa män är det som (hetero) kvinnor anser är avgörande i sitt val av partner.

Nja, fast nu skrev jag ju de flesta. Såklart, så fort man generalliserar på buke så tar ju alla åt sig. Men det är ju ändå fakta jag talar om att en majoritet föredrar långa män före korta. Så det kan ju inte ta någon på sängen direkt. Så varför jag ska framhäva att jag är kort känns bara ologiskt i mina ögon när jag inte har 100-tals matches att välja mellan. Jag vill inte chansa på att stå helt utan matches. Då skriver jag hellre inte ut min längd.
Och ja, när du som man generaliserar om kvinnors preferenser så kommer kvinnor, generellt, ta åt sig.

Orkar inte leta fram. Kan du inte googla ? :confused:
Fast om du presenterar något som självklar "fakta" så tycker jag nog att man får backa upp det också. Jag kan påstå att världen är platt eller hjärtformad eller att det finns enhörningar och säga att det är fakta som alla vet stämmer. Men då får jag också vara redo att backa upp mitt påstående med nåt annat än att den som ifrågasätter får googla själv..

Fast om du presenterar något som självklar "fakta" så tycker jag nog att man får backa upp det också. Jag kan påstå att världen är platt eller hjärtformad eller att det finns enhörningar och säga att det är fakta som alla vet stämmer. Men då får jag också vara redo att backa upp mitt påstående med nåt annat än att den som ifrågasätter får googla själv..

Fast du kan ju få upp tusentals undersökningar som understryker det bara du googlar. Utmanar dig istället att hitta en undersökning som motbevisar det jag säger dig istället.

Vart har du underlaget för den faktan? Jag är genuint intresserad om det finns forskning som visar att långa män är det som (hetero) kvinnor anser är avgörande i sitt val av partner.
https://www.psychologytoday.com/blog/fulfillment-any-age/201306/why-women-want-tall-men

Och från en utav studierna där..

"Physical characteristics, such as height, play an important role in human mate preferences. Satisfaction with ones own height and one's partner height seem likely to be related to these preferences. Using a student sample (N = 650), we show that women are not only more selective, but also more consistent, than men, in their partner height preferences. Women prefer, on average, a larger height difference between themselves and their partner (i.e. males being much taller than themselves) than men do. This effect is even more pronounced when examining satisfaction with actual partner height: women are most satisfied when their partner was 21 cm taller, whereas men are most satisfied when they were 8 cm taller than their partner. Next, using data from our sample and that of a previously published study (N = 52,677), we show that for men, height is more important to the expression of satisfaction with one's own height than it is for women. Furthermore, slightly above average height women and tall men are most satisfied with their heights. We conclude that satisfaction with one's own height is at least partly a consequence of the height preference of the opposite sex and satisfaction with one's partner height."

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 239
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
705
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka