Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
https://www.psychologytoday.com/blog/fulfillment-any-age/201306/why-women-want-tall-men

Och från en utav studierna där..

"Physical characteristics, such as height, play an important role in human mate preferences. Satisfaction with ones own height and one's partner height seem likely to be related to these preferences. Using a student sample (N = 650), we show that women are not only more selective, but also more consistent, than men, in their partner height preferences. Women prefer, on average, a larger height difference between themselves and their partner (i.e. males being much taller than themselves) than men do. This effect is even more pronounced when examining satisfaction with actual partner height: women are most satisfied when their partner was 21 cm taller, whereas men are most satisfied when they were 8 cm taller than their partner. Next, using data from our sample and that of a previously published study (N = 52,677), we show that for men, height is more important to the expression of satisfaction with one's own height than it is for women. Furthermore, slightly above average height women and tall men are most satisfied with their heights. We conclude that satisfaction with one's own height is at least partly a consequence of the height preference of the opposite sex and satisfaction with one's partner height."
Intressant initiativ men jag tycker inte urvalet av testpersoner gör studien speciellt tillförlitlig. 650 personer (både män och kvinnor så jag antar hälften/hälften) personer i samma, ganska unga ålder utgör inte en jättebra referensgrupp kan jag känna. 325 kvinnor i samma ålder är inte representativt för "kvinnosläktet". Om jag ska ta det som självklar fakta så vill jag nog ha en lite mer spridd och mer omfattande studie.

Intressant initiativ men jag tycker inte urvalet av testpersoner gör studien speciellt tillförlitlig. 650 personer (både män och kvinnor så jag antar hälften/hälften) personer i samma, ganska unga ålder utgör inte en jättebra referensgrupp kan jag känna. 325 kvinnor i samma ålder är inte representativt för "kvinnosläktet". Om jag ska ta det som självklar fakta så vill jag nog ha en lite mer spridd och mer omfattande studie.
http://www.eharmony.com/dating-advice/dating/why-do-women-all-seem-to-want-taller-men/
http://www.telegraph.co.uk/men/thinking-man/10941259/Are-women-more-attracted-to-tall-men.html
https://mic.com/articles/129663/sci...-a-bit-about-their-partners-height#.d1G6dMomQ

Det är inte säkert hon dissat mig om vi träffats ? Dessutom är det väl aldrig kul att bli dissad. Inte för sån grej man inte kan göra nåt åt.
Så nu tycker du inte att det var bra att du slapp slösa tid på henne utan att det var otur? Hur ska du ha det? :confused:
Jag personligen skulle ALDRIG vilja dejta någon som ursprungligen skulle ha stora problem med nån av mina fysiska sidor (vad det än må vara) även om den kommer över det för jag är så jävla charmig. Men det är ju bara jag. Om du tänker att du kan charma omkull andra och kompensera för en längd de inte gillar - kör på då.
Ska jag dissa alla långa tjejer ?
Om du tror att alla långa tjejer i princip är samma person med samma åsikter och tankar och turn ons: absolut. Skippa dem allihop.

Ni två kommer nog ha lite olika förutsättningar. För dig som kvinna är det lämpligt och effektivt att sortera bort folk som inte passar eftersom du kommer få mail/matches ändå men för hero så kommer det i förstaläget handla mer om att få matches eller intresse alls.
Jag är väldigt trött på den myten. Nej- alla kvinnor får inte mängder av mail och intresse på dejtingsidor.
De få mail jag har fått har dessutom varit från folk som inte är intressanta dvs de har inte läst min presentation och är 30 år äldre eller är helt tvärtemot det jag skrivit att jag vill ha.

Det är inte säkert hon dissat mig om vi träffats ? Dessutom är det väl aldrig kul att bli dissad. Inte för sån grej man inte kan göra nåt åt.

Släppt sedan länge. Men är i samma situation nu med en lång tjej ;) . Ska jag dissa alla långa tjejer ?

Alltså, hade jag fått din fråga så hade jag tänkt "äh inte ännu en som har längd-hangups" och avmatchat. Så strunta bara i att ta upp det och låt det vara liksom? Det är ju som det är på något sätt. (Och kanske ska du fundera på varför du alltid återkommer till din längd och varför det är en så stor grej för dig)

Fast i den första studien så skriver de ju också:

"Also as you might expect, height and physical traits are not enough to explain what women want, especially when looking for long-term romantic relationships. More than physical appearance, which plays mostly in short-term relationships, women value personality, intelligence, and career choice (Braun & Bryan, 2006). For dating, women look for men with agreeable personalities – men who show kindness, empathy, and intimacy, and factors like these can play a part in what women find most attractive in a man.

According to evolutionary theory, women looking for long-term relationships would want men who would stick by their side and help them provide for and take care of their infants. Thus, finding men who are agreeable, smart, and gainfully employed are signs that they will make good providers. "

Jag är väldigt trött på den myten. Nej- alla kvinnor får inte mängder av mail och intresse på dejtingsidor.
De få mail jag har fått har dessutom varit från folk som inte är intressanta dvs de har inte läst min presentation och är 30 år äldre eller är helt tvärtemot det jag skrivit att jag vill ha.
Vem har skrivit att det gäller alla? Om du tittar generellt sett så är skillnaderna väldigt stora mellan könen.

Så nu tycker du inte att det var bra att du slapp slösa tid på henne utan att det var otur? Hur ska du ha det? :confused:
Jag personligen skulle ALDRIG vilja dejta någon som ursprungligen skulle ha stora problem med nån av mina fysiska sidor (vad det än må vara) även om den kommer över det för jag är så jävla charmig. Men det är ju bara jag. Om du tänker att du kan charma omkull andra och kompensera för en längd de inte gillar - kör på då.

Fast jag vet inte hur många gånger jag läst om tjejer som helst ville ha en lång kille. Men sen hittade dom sin man som råka vara kort. Sen måste du ha i åtanke att de flesta tjejer har jättemånga matches på tinder och minsta issue med nån så kan dom hoppa till nästa kille.

Om du tror att alla långa tjejer i princip är samma person med samma åsikter och tankar och turn ons: absolut. Skippa dem allihop.

Nej, varför tror du jag skrev frågan till dig ? Därför att jag tyckte det lät befängt att resonera så... :confused:

Fast i den första studien så skriver de ju också:

"Also as you might expect, height and physical traits are not enough to explain what women want, especially when looking for long-term romantic relationships. More than physical appearance, which plays mostly in short-term relationships, women value personality, intelligence, and career choice (Braun & Bryan, 2006). For dating, women look for men with agreeable personalities – men who show kindness, empathy, and intimacy, and factors like these can play a part in what women find most attractive in a man.

According to evolutionary theory, women looking for long-term relationships would want men who would stick by their side and help them provide for and take care of their infants. Thus, finding men who are agreeable, smart, and gainfully employed are signs that they will make good providers. "

Ja men dessa saker är lite svårare att specificera med en siffra en tinderprofil eller hur? Det är därför hero måste få chansen att visa dessa andra egenskaper.

Fast jag vet inte hur många gånger jag läst om tjejer som helst ville ha en lång kille. Men sen hittade dom sin man som råka vara kort. Sen måste du ha i åtanke att de flesta tjejer har jättemånga matches på tinder och minsta issue med nån så kan dom hoppa till nästa kille.

Nej, varför tror du jag skrev frågan till dig ? Därför att jag tyckte det lät befängt att resonera så... :confused:
Sluta säga de flesta! Du har ingen aning om hur "de flesta" tjejer/kvinnors dejtingframgångar på Tinder ser ut, du "vet" bara vad du tror.. Sluta säga saker OM tjejer som att det är sanning när det bara är din uppfattning om hur saker är.

Jag har ingen aning om varför du ställde den frågan till mig. Det var i mitt tycke superkonstigt.

Sluta säga de flesta! Du har ingen aning om hur "de flesta" tjejer/kvinnors dejtingframgångar på Tinder ser ut, du "vet" bara vad du tror.. Sluta säga saker OM tjejer som att det är sanning när det bara är din uppfattning om hur saker är.

Fast det är inte slump att långa killar lägger ut sin längd på tinder ? Om dom inte fick matches skulle ingen göra det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 239
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
705
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka