Okcupid finns över hela världen bl.a. Sverige men visst jag antar att det inte spelar någon roll iaf. Du kan väl ta dig själv som exempel då, hur många mail har du mottagit i förhållande till vad du har skickat ut? Skickar du oftare först än någon skickar först till dig?
Skulle tro att högst en av tio reagerar överhuvudtaget.
Av dessa kanske det är en tredjedel som blockar rätt av (inte sällan redan av att man råkat besöka profilen) och en tredjedel som bara skriver ett standardsvar att de inte är intresserade.
Av de som är kvar blir det nåt meddelande, ofta några frågor om ditt eller datt och svarar man skickar brukar inte bli markerade som lästa överhuvudtaget. Med någon enstaka kan det bli nån rad fram och tillbaka om hästarna eller något gemensamt intresse. Lite trevligt men leder ingenstans innan det dör ut.
Ska jag bena hårt i vad det står att de söker och vad jag söker så är gallringen mycket hård från början, så jag går lite utanför och då mer på mina tankar än på det som står om denne.
Av de som blivit kvar har de så gott som utan undantag hittat någon annan karl, vilket iochförsig är roligt även om man känner sig avhängd.
Så ett på hundra ut kontra in tänker jag är en rimlig gissning de dagar jag är positivt inställd till nätdating.
Numer skriver jag inte till någon på sådan sida utan att fått något - idds inte längre vrida mig ut och in för att få till några vettiga rader när jag upplever det troligast bara tas emot som ett besvär i andra änden.
Då är det lätt att få den tanken att det är något fel på en och så är man igång och letar fel. Fel längd, fel hårfärg, fel intresse, fel fel osv.
Men det största felet med en i det läget, vilket är jobbigt att inse, är att det fel som är på en då är att man tycker det är något fel på en.