Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är inte slump att långa killar lägger ut sin längd på tinder ? Om dom inte fick matches skulle ingen göra det.
Fast att vissa män gör någonting har ju ingenting med hur kvinnors antal Tinder matchningar? Äpplen och päron..
Bottom line: Sluta ange dina misstankar och uppfattningar om kvinnor, deras preferenser, deras upplevelser och deras framgångar, som fakta eller sanning.

Fast tex usa är en helt annan kultur med andra normer för dejting.

Okcupid finns över hela världen bl.a. Sverige men visst jag antar att det inte spelar någon roll iaf. Du kan väl ta dig själv som exempel då, hur många mail har du mottagit i förhållande till vad du har skickat ut? Skickar du oftare först än någon skickar först till dig?

Om det är en dealbreaker för dig att kvinnan är längre så...ja.
Nej, absolut inte. Ett par cm längre skulle inte göra nåt.
Har hittills bara träffat kortare tjejer. Flera av dom har varit lika lång i klackar.
Är som sagt mer orolig att det är en dealbreaker för kvinnan. Men jag tänker skita i det sålänge hon inte tar upp det själv.

Okcupid finns över hela världen bl.a. Sverige men visst jag antar att det inte spelar någon roll iaf. Du kan väl ta dig själv som exempel då, hur många mail har du mottagit i förhållande till vad du har skickat ut? Skickar du oftare först än någon skickar först till dig?
Jag har skickat mer än vad jag har fått.
Dessutom skickar jag bara till de som jag uppfyller det personen söker.

Eller iof när jag tänker efter frågade jag en annan tjej som såg lång ut på bilden. Fick ett svar att hon mkt riktigt var lång, skrev sedan min längd och då tog hon bort mig. Så ingen bra idé tydligen :)
Tjejen tyckte kanske det var jobbigt att du gjorde en grej av hennes längd? Du skrev att hon såg lång ut (och tjejer har också "krav" på sig att inte vara för stora, inte väga för mycket, inte för breda ,inte för mycket muskler, inte för långa......) och sen skrev du din längd och hon kanske bara inte ville ha nån som verkade så osäker över hennes längd?

@durachiny
Vi har flera gånger pratat om det här i dejtingtrådarna och flera tjejer har skrivit att de inte får mkt mail och mailen de får är från folk som inte läst ens presentation.
Mycket mail är dock ett relativt begrepp och att många inte läser presentationen förvånar mig inte. Samma sak gäller på tinder att många killar sveper höger på allt för att sortera sen.

Tjejen tyckte kanske det var jobbigt att du gjorde en grej av hennes längd? Du skrev att hon såg lång ut (och tjejer har också "krav" på sig att inte vara för stora, inte väga för mycket, inte för breda ,inte för mycket muskler, inte för långa......) och sen skrev du din längd och hon kanske bara inte ville ha nån som verkade så osäker över hennes längd?
Precis. Så kan det vara.
Jag hade tänkt att detta är en kille som är osäker på sig själv och vill ha en liten spröd tjej.

Nej, absolut inte. Ett par cm längre skulle inte göra nåt.
Har hittills bara träffat kortare tjejer. Flera av dom har varit lika lång i klackar.
Är som sagt mer orolig att det är en dealbreaker för kvinnan. Men jag tänker skita i det sålänge hon inte tar upp det själv.
För min del är det en dealbreaker om jag är längre än killen. Känner mig redan som en jätte.
Jag skulle förstå om en kille tyckte det var en dealbreaker om jag var längre. Det är ju bara preferenser. :)

Själv har jag fått myyyycket fler meddelanden än jag skickat när jag var aktiv på dejting sida ett kort tag. Vänner likaså, speciellt de mer attaktiva och smala. SÅ många kukbilder och äckelmejl. :yuck:
Tror absolut att det är lättare för kvinnor/tjejer att få kontaktsökare än för män.

• Gilla
Reactions: ptr
För min del är det en dealbreaker om jag är längre än killen. Känner mig redan som en jätte.
Jag skulle förstå om en kille tyckte det var en dealbreaker om jag var längre. Det är ju bara preferenser. :)
Ja, precis. Det kan jag tänka mig :).
Jag är ju också smal. Så det kanske också skulle få kvinnan att känna sig klumpig.
Dock kan jag tycka långa kvinnor är lika attraktiva. Så för mig är det inte en dealbreaker.
Men det förutsätter ju att kvinnan är trygg i sig själv och inte känner sig klumpig såklart.

Nu har jag dock en date med en kvinna som ser kort ut på bilderna i helgen. Så ja då slipper man fundera på såna här saker ett tag :p .

Skulle tro att högst en av tio reagerar överhuvudtaget.
Av dessa kanske det är en tredjedel som blockar rätt av (inte sällan redan av att man råkat besöka profilen) och en tredjedel som bara skriver ett standardsvar att de inte är intresserade.
Av de som är kvar blir det nåt meddelande, ofta några frågor om ditt eller datt och svarar man skickar brukar inte bli markerade som lästa överhuvudtaget. Med någon enstaka kan det bli nån rad fram och tillbaka om hästarna eller något gemensamt intresse. Lite trevligt men leder ingenstans innan det dör ut.
Ska jag bena hårt i vad det står att de söker och vad jag söker så är gallringen mycket hård från början, så jag går lite utanför och då mer på mina tankar än på det som står om denne.
Av de som blivit kvar har de så gott som utan undantag hittat någon annan karl, vilket iochförsig är roligt även om man känner sig avhängd.
Så ett på hundra ut kontra in tänker jag är en rimlig gissning de dagar jag är positivt inställd till nätdating.
Numer skriver jag inte till någon på sådan sida utan att fått något - idds inte längre vrida mig ut och in för att få till några vettiga rader när jag upplever det troligast bara tas emot som ett besvär i andra änden.
Då är det lätt att få den tanken att det är något fel på en och så är man igång och letar fel. Fel längd, fel hårfärg, fel intresse, fel fel osv.
Men det största felet med en i det läget, vilket är jobbigt att inse, är att det fel som är på en då är att man tycker det är något fel på en.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 239
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
705
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka