Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alla dina inlägg i den här tråden skriker det motsatta. En osäker kille som är lite bitter på tjejer som gillar långa killar. Så ser det ut liksom.
Ja, jag vet. Men vad den här tråden skriker om skiter väl jag i ? Jag är alltid lite nervös inför en första date och det har då aldrig varit det pga min längd. Jag försöker bara analysera och sålla så gott det går innan jag bestämmer date med nån.

Nope :) Jag är intresserad av en som bor 25 mil bort.
Det är den tjejen som ska åka till dig, om jag förstått rätt. Och hon har inte nämnt något om huruvida längd är viktigt eller ej, så varför inte ta det som det kommer? Om hon dissar dig är hon uppenbarligen inte rätt för dig. Bara att fortsätta leta - det finns tjejer därute som inte bryr sig om längden.

Däremot bör du försöka jobba bort osäkerheten, för den kan skrämma iväg även de som inte har något emot kortare män.

Det är den tjejen som ska åka till dig, om jag förstått rätt. Och hon har inte nämnt något om huruvida längd är viktigt eller ej, så varför inte ta det som det kommer? Om hon dissar dig är hon uppenbarligen inte rätt för dig. Bara att fortsätta leta - det finns tjejer därute som inte bryr sig om längden.

Däremot bör du försöka jobba bort osäkerheten, för den kan skrämma iväg även de som inte har något emot kortare män.

Nej, att åka till nån har inte varit på diskussion. Jag bara spekulerar i om jag skulle åka till henne. Vilket skulle kunna vara ett scenario.
Om du läser några sidor bakåt har jag redan tänkt ta det som de kommer.

Jag vet att osäkerhet är ej attraktivt. De gånger jag visat osäkerhet är pga att jag inte känt att det klickat med tjejen i fråga. Annars är jag ganska duktig på visa att jag är intresserad tror jag. Än så länge har jag inte dejtat nån längre tjej än jag. Lika lång typ . Har dejtat en som var 176 :) . Jag var intresserad av att fortsätta träffas men inte hon i det fallet.

Senast ändrad:
Mina 5 cent i längdfrågan är att 99,89% av alla män jag snackat med över nätet frågar efter hur lång jag är och av dem är det 100% som gillar att jag är kort. Vad kan man då dra för slutsats av det? Jo att även en hel del män har längdpreferenser, precis som en del kvinnor har det.

Personligen har jag under min livstid en (EN) gång attraherats av en som var marginellt längre än mig själv. Föredrar över 170 cm och helst kring 180 cm, men är allt annat rätt så är längden ingen dealbreaker.

För övrigt så har inget oförutsett hänt under veckan, så dejten kommer ner till stan på måndag :nailbiting: Blir nog en promenad, fika/lunch och sen får vi väl se. Han är i af här nere hela dagen och evt en bit in på kvällen, så det kan ju om det känns bra, bli heldagsdejt av det hela :D

Mina 5 cent i längdfrågan är att 99,89% av alla män jag snackat med över nätet frågar efter hur lång jag är och av dem är det 100% som gillar att jag är kort. Vad kan man då dra för slutsats av det? Jo att även en hel del män har längdpreferenser, precis som en del kvinnor har det.

Såklart har män längdpreferenser. Har en kompis som är 192 och tjata hela tiden om att han ville träffa en lång tjej. Men är tillsammans med en kort tjej och nu har dom barn tillsammans.

Men då måste jag ju fråga hur lång du är eftersom så många män frågar ? Framstår du som onormalt kort på bild ?

Men alla dina inlägg i den här tråden skriker det motsatta. En osäker kille som är lite bitter på tjejer som gillar långa killar. Så ser det ut liksom.
@Hero Kan väl få vara hur bitter han vill, vet inte om du är det men iallfall!
Jag skulle gärna vara 160-165 och kan vara bitter med de killar som föredrar kortare tjejer, jag vill ju inte vara lång!
(menar inte att prata för dig)

Varför är det inte ok att inte gilla en viss typ av tjej medans det är fritt fram att ogilla vissa typer av killar, utseendemässigt.

Jag bryr mig om utseende mycket, skulle aldrig kunna leva med en kille jag tyckte var ful eller för fet. Det skulle aldrig gå.
Skulle någon säga att han inte vill vara med en ful eller fet tjej skulle buke implodera.

Men då måste jag ju fråga hur lång du är eftersom så många män frågar ? Framstår du som onormalt kort på bild ?

Jag är 161 cm lång och ser väl inte direkt ut som något annat än en normal kvinna på bild heller vad jag vet, men väldigt många män är nyfikna och vill veta längd.
hgnjjirmqeuxuuc.jpg

oumgigvwbckvpq.jpg

Skulle nån dissa mig för att jag är en kortis så är det ju hans förlust, men som sagt så är det ingen som haft några negativa synpunkter på min ringa längd. Tvärtom :cool:

Jag är 161 cm lång och ser väl inte direkt ut som något annat än en normal kvinna på bild heller vad jag vet, men väldigt många män är nyfikna och vill veta längd.

Absolut normal :).
Intressant. Nästan ingen tjej frågar om min längd. Därav bryr jag mig inte heller att fråga. Gjorde det när jag var yngre. Men idag tycker jag det inte är lika relevant längre. Tittar mer på kroppsproportioner än längd.

Det här med att inte "beblanda mig" med människor i öppna förhållanden har väll gått sådär... skulle ha träffat killen jag snackade om förr nu i veckan men jag blev sjuk så jag fick ställa in, och nu planeras nya träffar med den manliga hälften av paret jag lite snabbt nämnde när det gäller trångheten i en 120-säng:o:D så häftigt att uppleva nya känslor/tankar och utlevande, att klicka med någon på andra plan än det romantiska/förhållande-planet. Vet inte hur jag ska förklara det hela, men det är spännande att utmana sig själv och olika normer:up:

nu planeras nya träffar med den manliga hälften av paret jag lite snabbt nämnde när det gäller trångheten i en 120-säng:o:D så häftigt att uppleva nya känslor/tankar och utlevande, att klicka med någon på andra plan än det romantiska/förhållande-planet. Vet inte hur jag ska förklara det hela, men det är spännande att utmana sig själv och olika normer:up:

Man ryms lätt 4 i en 120 säng också :angel:
:sneaky:

Känns det rätt, såklart ska man prova. Sånt är nice ju :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 239
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
705
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka