Då kanske inte Tinder är rätt forum om man letar efter ett seriöst förhållande![]()
Det är väldigt många på tinder som söker seriöst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då kanske inte Tinder är rätt forum om man letar efter ett seriöst förhållande![]()
Dejtingsidor är både bra och dåliga. Tex, jag hade lätt vält bort någon som skrev att han älskar sport, då kanske jag just valt bort en underbar man som skulle bli en perfekt far, få ett nyväckt interesse inom häst, få gård och bla bla.Skulle tro att högst en av tio reagerar överhuvudtaget.
Av dessa kanske det är en tredjedel som blockar rätt av (inte sällan redan av att man råkat besöka profilen) och en tredjedel som bara skriver ett standardsvar att de inte är intresserade.
Av de som är kvar blir det nåt meddelande, ofta några frågor om ditt eller datt och svarar man skickar brukar inte bli markerade som lästa överhuvudtaget. Med någon enstaka kan det bli nån rad fram och tillbaka om hästarna eller något gemensamt intresse. Lite trevligt men leder ingenstans innan det dör ut.
Ska jag bena hårt i vad det står att de söker och vad jag söker så är gallringen mycket hård från början, så jag går lite utanför och då mer på mina tankar än på det som står om denne.
Av de som blivit kvar har de så gott som utan undantag hittat någon annan karl, vilket iochförsig är roligt även om man känner sig avhängd.
Så ett på hundra ut kontra in tänker jag är en rimlig gissning de dagar jag är positivt inställd till nätdating.
Numer skriver jag inte till någon på sådan sida utan att fått något - idds inte längre vrida mig ut och in för att få till några vettiga rader när jag upplever det troligast bara tas emot som ett besvär i andra änden.
Då är det lätt att få den tanken att det är något fel på en och så är man igång och letar fel. Fel längd, fel hårfärg, fel intresse, fel fel osv.
Men det största felet med en i det läget, vilket är jobbigt att inse, är att det fel som är på en då är att man tycker det är något fel på en.
Det är det säkert, jag tänkte mest att om man blev av med matchningar pga att man skriver ut sin längd trots att det egentligen inte är någon större grej för den som swipat vänster (som @durachiny skrev om i inlägget jag citerade) så kanske det är ett svårt ställe att hitta nån på över huvud tagetDet är väldigt många på tinder som söker seriöst![]()
Apropå många matchningar så lär det väl åtminstone delvis ha att göra med sådant som demografin där du bor. Jag får mycket matchningar, men jag tror inte att det beror på att jag skulle vara dödligt snygg utan snarare att jag bor på ett ställe där det finns många som har motsvarande parametrar till mig. Det säger sig självt att det blir fler matchningar när det finns fler matchningsmöjligheter.
Det är tidskrävande upplever jag.Det är det säkert, jag tänkte mest att om man blev av med matchningar pga att man skriver ut sin längd trots att det egentligen inte är någon större grej för den som swipat vänster (som @durachiny skrev om i inlägget jag citerade) så kanske det är ett svårt ställe att hitta nån på över huvud taget![]()
Det finns alltid varierande nivå på dealbreakers och detaljer som leder till att man inte får en matchning. För hero så ser jag ingen större anledning till att lägga till längden när det antagligen leder till färre matches.Det är det säkert, jag tänkte mest att om man blev av med matchningar pga att man skriver ut sin längd trots att det egentligen inte är någon större grej för den som swipat vänster (som @durachiny skrev om i inlägget jag citerade) så kanske det är ett svårt ställe att hitta nån på över huvud taget![]()
Men ärligt talat, hur många listar alla femtielva miljarder dealbreakers man har i sin profil?Det tänkte jag också ! Men om det var en sådan dealbreaker för henne. Varför angav hon inte det i presen?
Sant, men om man inte har det i sin profil kan man inte förvänta sig att man tar upp det i en diskussion innan man bestämmer träff ? Det är ju en sån uppenbar grej och taskigt att dissa nån innan man ens hinner säga hej. Särskilt om man rest 25 mil.Men ärligt talat, hur många listar alla femtielva miljarder dealbreakers man har i sin profil?![]()
Sant, men om man inte har det i sin profil kan man inte förvänta sig att man tar upp det i en diskussion innan man bestämmer träff ? Det är ju en sån uppenbar grej och taskigt att dissa nån innan man ens hinner säga hej. Särskilt om man rest 25 mil.
Jag håller med om det är spot on. Men nu prata jag inte om att man måste ta upp kravlistan i sin profil. Det kan ju komma upp i en diskussion också ?Jag tycker att du ska läsa Bisons inlägg #1044 - det är så jäkla spot on.
Jag kanske har missat, men har du åkt 25 mil till någon som då genast tyckt att du var för kort och tappat intresset?Sant, men om man inte har det i sin profil kan man inte förvänta sig att man tar upp det i en diskussion innan man bestämmer träff ? Det är ju en sån uppenbar grej och taskigt att dissa nån innan man ens hinner säga hej. Särskilt om man rest 25 mil.
Jag kanske har missat, men har du åkt 25 mil till någon som då genast tyckt att du var för kort och tappat intresset?
Nej, kommer inte göra det då jag inte vill lägga fokus på det.
Frågan var mer om jag skulle ta upp frågan med den jag snackar med. Men jag tror det är bättre att låta den vara. Jag tycker ansvaret för dealbreakers ligger på den som har det att ta upp det i så fall.
Det gemensamma var självförtroendet. Den där attityden att "om du dissar mig på grund av min längd så skiter jag fullständigt i det". Det som är osexigt är osäkerheten. Att ställa "krav" på andra och sen bli lite ledsen i ögat för att någon föredrar något annat än det man själv är. De som verkar lite bittra och osäkra åker direkt. Det får de liksom reda ut innan jag ska in i bilden.