Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår vad du menar.
Det är därför jag varken skriver ut längden eller ens tänker påtala den.

Jag tycker långa tjejer kan va attraktiva. Tyvärr, gör dom mig osäkra också... :p Men skulle inte hon ha en issue om det skulle jag inte heller ha det ;)

Jamen säg ingenting om längden till tjejen du ska på dejt med då? :)

Då är det bara att knuffa undan osäkerheten och låtsas som ingenting! Ingen vill ju bli dissad för sin längd och alla är ju rätt överens om att det egentligen inte borde spela någon roll. Båda kanske tänker "spelar det ingen roll för hen spelar det ingen roll för mig". Så om det inte påtalas bryr sig ingen.

Jah, har du aldrig dejtat ? Att skriva en pres är ju iprincip ett CV. Vill du anställa en person som lyfter fram sina mindre positiva sidor ?
När jag har dejtat har jag inte varit rädd för att skriva saker som andra kan se som något negativt. Det är bara bra om vissa sållar bort sig själva så sparar vi båda tid istället för att det kommer fram att det är en dealbreaker när vi väl träffas eller har lärt känna varandra.

När jag har dejtat har jag inte varit rädd för att skriva saker som andra kan se som något negativt. Det är bara bra om vissa sållar bort sig själva så sparar vi båda tid istället för att det kommer fram att det är en dealbreaker när vi väl träffas eller har lärt känna varandra.

Så du tar inte reda på vissa dealbreakers för dig innan du går på dejt ? :confused:

Sen så fort du skriver ut din längd. Även om man kan tolka det som fakta.
Så gör du det till en grej också. Det här med längd är viktigt för dig. Så ja jag vill inte lägga fokus på det.
Alla som jag har dejtat hittils har ej frågat min längd och jag inte deras. Eller iof när jag tänker efter frågade jag en annan tjej som såg lång ut på bilden. Fick ett svar att hon mkt riktigt var lång, skrev sedan min längd och då tog hon bort mig. Så ingen bra idé tydligen :)

Så du tar inte reda på vissa dealbreakers för dig innan du går på dejt ? :confused:
Jag brukar inte behöva fråga, det kommer ofta fram naturligt i konversationen.

Alla tar inte nödvändigtvis upp sina dealbreakers dock, och då är det bra om de kan sålla bort mig redan när de läst min presentation.
Så gör du det till en grej också. Det här med längd är viktigt för dig. Så ja jag vill inte lägga fokus på det.
Eh, nej, jag gör inte det till en grej. Däremot sådant jag avstår att skriva om kan vara känsligt för mig.

Alla som jag har dejtat hittils har ej frågat min längd och jag inte deras. Eller iof när jag tänker efter frågade jag en annan tjej som såg lång ut på bilden. Fick ett svar att hon mkt riktigt var lång, skrev sedan min längd och då tog hon bort mig. Så ingen bra idé tydligen :)
Jamen hon var ändå inte rätt för dig då, om längden har sådan betydelse för henne.

Jag brukar inte behöva fråga, det kommer ofta fram naturligt i konversationen.

Alla tar inte nödvändigtvis upp sina dealbreakers dock, och då är det bra om de kan sålla bort mig redan när de läst min presentation.

Näe, förmodligen gör inte alla det för att det inte är lämpligt att ta upp förren man träffat personen i fråga.

Eh, nej, jag gör inte det till en grej. Däremot sådant jag avstår att skriva om kan vara känsligt för mig.

Sen finns det väldigt många som gör det till en grej. Bara läsa inläggen ovan eller flashback ;). Om du är 185+ så ska man skriva ut sin längd för många matches :P

Mindre vanligt hos tjejer dock. Ser mer att man skriver ut specifika längdkrav. Ibland skriver dom sin längd bara. Oftast är dom då långa eller väldigt korta. Känns dom har nån baktanke med dock ?

En mycket stor del av männen på Tinder skriver ut sin längd - ofta i form av "längd verkar vara viktigt: 187". En del skriver bara "187" inget annat.
Jag tycker du ska skriva ut din längd eftersom DU tycker det är så viktigt att den du träffar inte tycker det är en dealbreaker.

Jag tycker du ska skriva ut din längd eftersom DU tycker det är så viktigt att den du träffar inte tycker det är en dealbreaker.

Nej, kommer inte göra det då jag inte vill lägga fokus på det.
Frågan var mer om jag skulle ta upp frågan med den jag snackar med. Men jag tror det är bättre att låta den vara. Jag tycker ansvaret för dealbreakers ligger på den som har det att ta upp det i så fall :).

Det som är en dealbreaker får man skriva ut i sin presentation tycker jag.
Jag skrev tex att mina djur är mitt liv, de ingår liksom i vad som är jag. Så var det nån som stördes på det tänkte jag att de lika gärna kunde låta bli att kontakta mig.

Nu har inte den här tjejen skrivit nåt om längd @Hero , så jag förstår inte varför du gör sånt grej av det.

Jah, har du aldrig dejtat ? Att skriva en pres är ju iprincip ett CV. Vill du anställa en person som lyfter fram sina mindre positiva sidor ?

Jo, det därför jag inte vill ställa frågan för att hon kan se det som komplexfyllt. Samtidigt skulle det va trist att åka 25 mil och så blev hon besviken på att jag var för kort. Men blir det aktuellt får jag väl anta det inte är en dealbreaker eftersom hon inte skrivit nåt i sin profil :).
En dejtingpresentation och ett CV är väl ändå väldigt långt ifrån varandra?
Innan jag hittade nuvarande sambo skrev jag en högst skämtsam presentation som började med något liknande "Om mina katter skulle beskriva mig så skulle dom säga att jag ger dom godis för sällan, att jag duger att sova intill och att jag är hemsk när jag tvingar dom att få klorna klippta" och sen fortsatte i liknande stil några rader till, eftersom jag själv ledsnat på alla som försökte sälja in sig själva på ett stelt, stolpigt och nästan identiskt sätt. Det var hur många som helst som tog kontakt ändå (de allra flesta med en stor portion humor, vilket är viktigt för mig), varav då bland annat den person jag nu varit tillsammans med i snart tre år.
Men jag skulle ju aldrig skicka iväg en sån presentation om jag söker jobb :D . På jobbet vill jag vara professionell, det vill jag inte behöva vara i ett förhållande ;)

En dejtingpresentation och ett CV är väl ändå väldigt långt ifrån varandra?
Innan jag hittade nuvarande sambo skrev jag en högst skämtsam presentation som började med något liknande "Om mina katter skulle beskriva mig så skulle dom säga att jag ger dom godis för sällan, att jag duger att sova intill och att jag är hemsk när jag tvingar dom att få klorna klippta" och sen fortsatte i liknande stil några rader till, eftersom jag själv ledsnat på alla som försökte sälja in sig själva på ett stelt, stolpigt och nästan identiskt sätt. Det var hur många som helst som tog kontakt ändå (de allra flesta med en stor portion humor, vilket är viktigt för mig), varav då bland annat den person jag nu varit tillsammans med i snart tre år.
Men jag skulle ju aldrig skicka iväg en sån presentation om jag söker jobb :D . På jobbet vill jag vara professionell, det vill jag inte behöva vara i ett förhållande ;)
Nej, inte exakt som ett CV. Men gäller ju att framstå i bra dager. Nu framställer du dig ju på ett komiskt sett. Det är ju positivt. Spaltar man upp längd, vikt, ögonfärg osv. En massa fakta känns som en ganska tråkig pres.

Nej, inte exakt som ett CV. Men gäller ju att framstå i bra dager. Nu framställer du dig ju på ett komiskt sett. Det är ju positivt. Spaltar man upp längd, vikt, ögonfärg osv. En massa fakta känns som en ganska tråkig pres.
Det jag menar är att man kan skriva vad som helst, oavsett om det är positiva eller negativa saker. Om jag inte minns fel hade jag med något om att jag dammsuger för sällan, och då vet de mest pedantiska att antingen får dom ta större ansvar för städningen i ett eventuellt framtida förhållande eller så matchar vi inte. Man behöver ju inte försöka tilltala alla, det är väl snarare bra att kunna sålla ut dom som det inte skulle blivit något med ändå (som tjejer som tycker att en viss längd är ett problem för dom).
Att stolpa upp en sak (som t.ex. längd) är ju rätt stor skillnad mot att stolpa upp tio grejer (ögonfärg är enklare att se på bild och vikten behöver inte vittna om hur någon faktiskt ser ut).

Det jag menar är att man kan skriva vad som helst, oavsett om det är positiva eller negativa saker. Om jag inte minns fel hade jag med något om att jag dammsuger för sällan, och då vet de mest pedantiska att antingen får dom ta större ansvar för städningen i ett eventuellt framtida förhållande eller så matchar vi inte. Man behöver ju inte försöka tilltala alla, det är väl snarare bra att kunna sålla ut dom som det inte skulle blivit något med ändå (som tjejer som tycker att en viss längd är ett problem för dom).
Att stolpa upp en sak (som t.ex. längd) är ju rätt stor skillnad mot att stolpa upp tio grejer (ögonfärg är enklare att se på bild och vikten behöver inte vittna om hur någon faktiskt ser ut).

Ni två kommer nog ha lite olika förutsättningar. För dig som kvinna är det lämpligt och effektivt att sortera bort folk som inte passar eftersom du kommer få mail/matches ändå men för hero så kommer det i förstaläget handla mer om att få matches eller intresse alls.

Ni två kommer nog ha lite olika förutsättningar. För dig som kvinna är det lämpligt och effektivt att sortera bort folk som inte passar eftersom du kommer få mail/matches ändå men för hero så kommer det i förstaläget handla mer om att få matches eller intresse alls.
Fast varför vill man ha intresse från någon som det inte kommer funka med av olika orsaker ändå? Längden går ju inte att göra något åt, då kan man lika gärna avslöja den direkt :)

Fast varför vill man ha intresse från någon som det inte kommer funka med av olika orsaker ändå? Längden går ju inte att göra något åt, då kan man lika gärna avslöja den direkt :)
För att om det är på tinder så är det alldeles för enkelt att svepa vänster på minsta detalj, även om den inte är så jätteväsentlig för dig, medvetet eller omedvetet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 239
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
705
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka