Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådärja - det blev inget på måndag, men väl på tisdag. Det var jättetrevligt och vi satt och babblade i 5 timmar utan problem. Sen var det i princip natt och han åkte hem. En kram då han kom och en kram då han åkte, vilket känns sådär lagom.
Kontakten fortsätter och vi vill båda träffas igen.

Han träffade givetvis katten också - inte så han petade på den, men den var i samma rum den dryga timme vi satt inomhus, och allt gick bra med allergin.
Sedan i tisdags har vi snackat i telefon varje dag, och idag t.o.m tidigt i morse.
Igår föreslog jag lite aktiviteter till helgen, men han är (som jag gissade) upptagen på annan ort och kommer att vara borta från idag fredag till söndag kväll. Han bjöd mig dock till sig på kaffe efter mina kvällsaktiviteter igår. Jag åkte dit, och vi snackade och hade trevligt i knappt två timmar. Inget hångel, inga närmanden (förutom en hejdå-kram), men jag gillar det! Jag gillar grejen med att umgås och lära känna varandra och inte bara hoppa i säng direkt (vilket har varit starten på mina senaste 3 förhållanden). Jag gillar att vi båda verkar vilja känna av situationen och ta det lugnt och varsamt! Ömsesidigt intresse av nåt slag finns i alla fall, och det känns kul, spännande och upplyftande :)

Jo, så är det ju förstås. Dina hundar verkar ju fantastiskt vackra och coola. Man ser inte såna så ofta :).
Jag har bara varit tillsammans med en tjej som haft egen hund. Men det var en liten Chihuahua och verkade ganska lättsam att sköta ? De flesta verkar ju ha bamse hundar däremot. De enda problem som jag upplevde var väl att hon inte kunde lämna hunden ensam för ofta. Svårt med hundvakt när man skulle resa bort osv. Sen är jag väl inte galet förtjust i att hunden ska sova i sängen heller. Men det verkar ju vara det vanliga? Nu var ju den hunden så liten så tog ingen plats men den kunde lägga sig nära så man var rädd att mosa hunden bara man vred på sig. Även om hon sa att de va lugnt. Men ja jag har ju förstått att hundar ofta är ett substitut för en bäbis, åtminstone såg hon sin som det. Så då vill man väl ha hunden i sängen O_o :cautious:.
Jag säger som @Bison, hade hundar varit som barn så hade jag aldrig haft några hundar. Jag älskar mina hundar för att de är just hundar av en typ jag trivs med, inte för att jag behöver "något i brist på mänskligt sällskap". Likaså består största delen av min bekantskapskrets av hundägare, har gjort i många år och jag har även jobbat med hundar. Endast en gång har jag varit med om en hundägare som sett hunden som sin (bortskämda och ouppfostrade) bäbis.

Huruvida hunden är lättsam eller inte beror helt på om hundägaren har skaffat rätt eller fel hund. Mina hundar är extremt enkla även bland folk som inte är förtjusta i hundar, trots att det är stora jakthundar. Den ena är dock en omplacering som beskrevs av sin förra ägare som omöjlig, kunde aldrig ta det lugnt, kunde inte lära sig något, gick inte att få rumsren och rev inredning. Problemet där var att människan skaffat helt fel hund för vad hon kunde erbjuda hunden för liv. Själva hunden, hon blev snabbt den enklaste, gladaste och mest lättlärda så fort hon kom till en människa vars liv passade ihop med den hundtypen. (Och trots att hon sover i min säng, under täcket och med huvudet på egen huvudkudde så kan hon sova i en soffa eller fåtölj om jag tar hem mänskligt sängsällskap som behöver hennes sovplats ;) )

Fundering angående det här med längd.
Hur viktigt är det ?
Jag ser ganska många tjejer som skriver att jag är lång (oftast är dom 175+) och ser gärna att du längre. Sen även dom som inte uttrycker sig vara lång själv men säger att dom vill ha en kille på minst 180 eller 185 cm. Dom swipar jag naturligtvis vänster på då jag inte uppfyller längdkraven.
Men en tjej jag pratar med nu ser lång ut på fotona. Men har inte uttryckt nåt krav eller skrivit nåt alls i sin profil. Skulle de va en dealbreaker för er om killen var lika lång eller nån cm kortare ?

Hur viktigt är det ?
Jag ser ganska många tjejer som skriver att jag är lång (oftast är dom 175+) och ser gärna att du längre. Sen även dom som inte uttrycker sig vara lång själv men säger att dom vill ha en kille på minst 180 eller 185 cm. Dom swipar jag naturligtvis vänster på då jag inte uppfyller längdkraven.
Men en tjej jag pratar med nu ser lång ut på fotona. Men har inte uttryckt nåt krav eller skrivit nåt alls i sin profil. Skulle de va en dealbreaker för er om killen var lika lång eller nån cm kortare ?
Det kanske är en dealbreaker på samma nivå som att du brukar påpeka att det är viktigt att tjejen är smal?

Hur viktigt är det ?

Jag har alltid haft någon idé om att karln ska vara längre...Fast. Vore ganska "idiotiskt" att nobba en karl bara för han är lika kort/lång kortare, om känslorna verkligen finns där på lut....! :). Så...helst, men inte hugget i sten för min del...:).

Hur viktigt är det ?
Jag dejtade en man som var ungefär lika kort som jag (163)...och trots att jag försökte strunta i det så kändes det inte bra. Kändes tokigt att krama en så kort man. Tyvärr, men så var det. Dealbreaker eller inte - det fanns annat som jag inte gillade heller, men längden påverkade nog. Som tur är inte alla likadana som jag.

Hur viktigt är det ?

Tyvärr så tror jag att det skulle vara en dealbreaker. Jag vill inte att det ska vara det, men jag har hittills inte blivit attraherad av män som är kortare än mig eller lika långa. Jag önskar att det inte skulle vara ett så viktigt kriterium, och skulle bli positivt överraskad om det hände. Dock är jag 166 och mitt ex var 173 så det behöver uppenbarligen inte vara jättelånga män.

Jag skriver aldrig om det i min presentation, eller frågar killar jag chattar med. Jag tycker att det är lite drygt, ungefär som att en kille skulle fråga vad jag väger. Man får ses och se hur det känns på plats helt enkelt, lång eller kort. En personlighet är ändå viktigast och kan göra att andra kriterier plötsligt inte känns lika viktiga.

Att mannen ska vara längre är nog en starkare norm än vikten. Den är urstark.
Okej, så tycker ni jag ska fråga den här tjejen hur lång hon är innan man bestämmer en eventuell träff och om det är en dealbreaker? Om det nu är en dealbreaker för tjejen borde inte hon ställa frågan i så fall ? Känns ju lite taskigt av henne annars.

Hur viktigt är det ?

Om han hade komplex för det, ja troligen.

Okej, så tycker ni jag ska fråga den här tjejen hur lång hon är innan man bestämmer en eventuell träff och om det är en dealbreaker? Om det nu är en dealbreaker för tjejen borde inte hon ställa frågan i så fall ? Känns ju lite taskigt av henne annars.

Jag har en massa dealbreakers. MASSA. Det är väl bättre att man får lära känna varandra och se hur det känns på plats? Jag brukar inte skriva till mina Tinder-ragg och fråga om dom tycker att Trump är en smart man, röstar på Sverigedemokraterna eller är feminister :p Jag brukar inte fråga dom om dom blir elaka och förminskande när dom blir arga heller, men det kanske jag borde nu med facit i hand :nailbiting: :D Skämt å sido, vissa dealbreakers kanske plötsligt inte är dealbreakers när man lär känna varandra. Andra kommer med tiden.

Jag har en massa dealbreakers. MASSA. Det är väl bättre att man får lära känna varandra och se hur det känns på plats? Jag brukar inte skriva till mina Tinder-ragg och fråga om dom tycker att Trump är en smart man, röstar på Sverigedemokraterna eller är feminister :p Jag brukar inte fråga dom om dom blir elaka och förminskande när dom blir arga heller, men det kanske jag borde nu med facit i hand :nailbiting: :D Skämt å sido, vissa dealbreakers kanske plötsligt inte är dealbreakers när man lär känna varandra. Andra kommer med tiden.

Så tänker jag också ! Men den här tjej bor ju ganska långt ifrån. Sen är jag en sån som analyserar allt möjligt innan jag träffar någon och försöker ta reda på så mkt som möjligt för att se hur kompatibla vi skulle vara. Men hur mkt man än analyserar måste man ju ses för att kunna avgöra också :) .

Hur viktigt är det ?

Ja, det skulle det. Samma om killen är tunn, då hjälper det inte om han är två meter lång :p

Jag är själv stark med bra kondition och attraheras inte av korta och svaga.

Ja, det skulle det. Samma om killen är tunn, då hjälper det inte om han är två meter lång :p

Jag är själv stark med bra kondition och attraheras inte av korta och svaga.

Om killen är tunn syns väl oftast på korten? Men har du längdkrav i din profil då ?

Jag som är en välväxt amazon på 183 bryr mig inte nått om längd. Jag har aldrig haft en kille eller KK som varit längre än mig, gissningsvis har de varit mellan 170-180 cm allihop, give or take nån cm hit eller dit.

Min make är typ 176 cm

@Hero ett sätt för dig att slippa fundera vore väl att ha din längd i din profil, bara som en faktauppgift? Då kan ju tjejerna göra sina val utifrån det utan att du behöver fråga.

Hade jag förmodligen gjort om jag var 180+.
Då hade längden varit ett attribut. Eftersom det är så viktigt. Men nu ser jag inte min längd som ett attribut och väljer att lyfta fram andra saker.

• Gilla
Reactions: ptr
Om killen är tunn syns väl oftast på korten? Men har du längdkrav i din profil då ?

Bilder kan ju vara rätt missvisande.
Men det kommer fram rätt snabbt om det är en aktiv person eller inte.

Inga längdkrav i profilen, jag är 163 cm så det är rätt ovanligt att killar är så korta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 239
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
705
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat