Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska på dejt ikväll. Jag skrev förut om att det finns en annan person som jag har intresse för men som inte vill ha någon relation. Han flyttade fram helgen när vi ska ses.
Men även om jag gillar honom kan jag inte hänga upp något på en person som inte vill ha en relation. Så nyligen var det några personer som skrev till mig genom en facebookgrupp. Och två verkar trevliga så de två tänkte jag träffa. :)

Jag har ännu viss kontakt med smsmannen, som tog kontakt med mig i somras. Jag kommer fortfarande inte ihåg honom, men vet numera att jag har haft kontakt med honom tidigare åtminstone. Han verkar ok som så, men bor egentligen för långt bort för att det ska kännas lönt.

Nu senast frågade han vad jag skulle ge honom i present, för han har nyligen fyllt år. Jag har inte ens haft en tanke på att han ska få någon speciell present? Vi har aldrig träffats och åtminstone jag känner inte honom. Sedan sa han att han önskade att jag var där och att han fick kyssa mig.

Ett par dagar efter frågar han hur det går med allt: resan upp, oss och hans present.

Jag vet inte vad jag känner riktigt... Han verkar ha bestämt sig för att han vill ha just mig, men för min del är han inte mycket mer än en ytlig bekant; någon jag har haft kontakt med mycket för några år sedan men som jag inte kommer ihåg idag. Det stör mig lite att han är så påtagligt intresserad av mig, men jag kommer inte alls ihåg honom och har inte dessa känslor för honom.

Jag har ännu viss kontakt med smsmannen, som tog kontakt med mig i somras. Jag kommer fortfarande inte ihåg honom, men vet numera att jag har haft kontakt med honom tidigare åtminstone. Han verkar ok som så, men bor egentligen för långt bort för att det ska kännas lönt.

Nu senast frågade han vad jag skulle ge honom i present, för han har nyligen fyllt år. Jag har inte ens haft en tanke på att han ska få någon speciell present? Vi har aldrig träffats och åtminstone jag känner inte honom. Sedan sa han att han önskade att jag var där och att han fick kyssa mig.

Ett par dagar efter frågar han hur det går med allt: resan upp, oss och hans present.

Jag vet inte vad jag känner riktigt... Han verkar ha bestämt sig för att han vill ha just mig, men för min del är han inte mycket mer än en ytlig bekant; någon jag har haft kontakt med mycket för några år sedan men som jag inte kommer ihåg idag. Det stör mig lite att han är så påtagligt intresserad av mig, men jag kommer inte alls ihåg honom och har inte dessa känslor för honom.
Hade jag varit i din situation hade jag blockat honom omedelbart.

Rubbat.

Usch! Han låter läskig! :eek:
Jag föreslår att du hoppar av tåget redan nu. ...och fort!

Det här kan ju vara väldigt fel: men för mig låter det oroväckande likt patologiska stalkers förklaring: att de trodde att de hade ett förhållande med personen de stalkar.

Och även om det är fel skulle jag absolut inte fortsätta kontakten med honom, det låter lite rubbat.

Idag råkade jag hamna att prata om husdjur med mannen jag träffar ibland. Efter en stund konstaterade han att han inte gillar hundar, inte djur öht egentligen, inte ens mina hundar. Lustigt nog tycker jag att det är helt ok :p Det är nämligen så galet skönt att träffa någon som INTE har massor av tankar kring hur hundar ska tränas, uppfostras osv. Han har verkligen inget som helst intresse av dem på något sätt alls, men full förståelse för att de är betydligt viktigare för mig än vad han eller någon annan någonsin kommer vara och accepterar därför helt utan problem att de är med överallt och hela tiden. (Sedan att jag lämnar dem hemma ibland när vi ses, det klagar han såklart inte på, men han skulle aldrig få för sig att ställa krav på att vi skulle ses utan dem)

Jäkla bra man det där. Det är nästan synd att det aldrig kommer bli annat än att vi ses just "någon gång ibland när det råkar passa oss båda". Han är så vettig och bra att jag faktiskt vill träffa honom en hel del. Å andra sidan hade jag väl säkert tröttnat om det varit möjligt att ses mer än vad vi gör nu...

Efter en stund konstaterade han att han inte gillar hundar, inte djur öht egentligen, inte ens mina hundar. Lustigt nog tycker jag att det är helt ok :p Det är nämligen så galet skönt att träffa någon som INTE har massor av tankar kring hur hundar ska tränas, uppfostras osv. Han har verkligen inget som helst intresse av dem på något sätt alls
Intressant :).
Jag är själv inte intresserad av djur eller hundar. Är inte så galet förtjust i dom och vill inte ta hand om en, även om dom kan va söta. Men typ hälften av mina matchningar har hundar :nailbiting:. Så har varit orolig att det är en dealbreaker att jag inte är hundnörd. Men det kanske inte är det iaf ? :bump:

Intressant :).
Jag är själv inte intresserad av djur eller hundar. Är inte så galet förtjust i dom och vill inte ta hand om en, även om dom kan va söta. Men typ hälften av mina matchningar har hundar :nailbiting:. Så har varit orolig att det är en dealbreaker att jag inte är hundnörd. Men det kanske inte är det iaf ? :bump:
Det beror nog helt på hundägaren. För egen del ratar jag snabbt 99,9% av de män som har hund själva och de som inte har hund men säger sig ha stor hundvana osv, de är jag lite extra skeptisk till. Jag är extremt petig med hur mina hundar sköts, hanteras osv samt har hundar av en ras som för många är helt annorlunda än "vanliga sällskapshundar".

De som har hundvana brukar alltid ha åsikter om hur saker och ting ska göras och kommer med uttalanden kring hundar som får mig att vilja dunka skallen i en vägg. Då är det mycket, mycket trevligare med någon som är fullständigt okunnig (och medveten om sin okunskap) och antingen vill lära känna hundarna eller struntar i dem. Hundarna behöver inte nya bästa vänner, jag behöver ingen hundvakt, så bara hundarna och människan tycker att det är lugnt att vistas i samma rum så blir det inga problem.

Det beror nog helt på hundägaren. För egen del ratar jag snabbt 99,9% av de män som har hund själva och de som inte har hund men säger sig ha stor hundvana osv, de är jag lite extra skeptisk till. Jag är extremt petig med hur mina hundar sköts, hanteras osv samt har hundar av en ras som för många är helt annorlunda än "vanliga sällskapshundar".

De som har hundvana brukar alltid ha åsikter om hur saker och ting ska göras och kommer med uttalanden kring hundar som får mig att vilja dunka skallen i en vägg. Då är det mycket, mycket trevligare med någon som är fullständigt okunnig (och medveten om sin okunskap) och antingen vill lära känna hundarna eller struntar i dem. Hundarna behöver inte nya bästa vänner, jag behöver ingen hundvakt, så bara hundarna och människan tycker att det är lugnt att vistas i samma rum så blir det inga problem.

Jo, så är det ju förstås. Dina hundar verkar ju fantastiskt vackra och coola. Man ser inte såna så ofta :).
Jag har bara varit tillsammans med en tjej som haft egen hund. Men det var en liten Chihuahua och verkade ganska lättsam att sköta ? De flesta verkar ju ha bamse hundar däremot. De enda problem som jag upplevde var väl att hon inte kunde lämna hunden ensam för ofta. Svårt med hundvakt när man skulle resa bort osv. Sen är jag väl inte galet förtjust i att hunden ska sova i sängen heller. Men det verkar ju vara det vanliga? Nu var ju den hunden så liten så tog ingen plats men den kunde lägga sig nära så man var rädd att mosa hunden bara man vred på sig. Även om hon sa att de va lugnt. Men ja jag har ju förstått att hundar ofta är ett substitut för en bäbis, åtminstone såg hon sin som det. Så då vill man väl ha hunden i sängen O_o :cautious:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 239
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka