insektsmedel för kanin?

K

krigarinna

Finns det sånt?

Mina kaniner går ute året om (utom när det blir svinkallt, för då bor dom i altanen). Men på sommaren är ju alla jädrans mygg på dom stackarna :( Dom vantrivs verkligen att vara inne så det vill jag inte utsätta dom för.

Så finns det någon kaninvänlig insektsmedel som håller iaf det mesta myggen borta från dom?

Sv: insektsmedel för kanin?

har funderat lite på det. men dom vi har hemma har varningstexter om att man inte ska använda dom jätteofta eller på stora hudytor. Så, det kanske inte passar till små kaniner :/ Det är speciellt deras öron jag vill skydda då det är myggens favoritställe.

vet inte men kan man inte smörja in med vitlök på örona??(kom på det nu;) )

Använder flusa på min kanin mot fästingar, kanske funkar det även mot knott! sök på flusa och kanin på tex google så kan du få upp massvis med information!;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 666
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar