Inredningstråden nr3

Tack så mycket för tips! Jag får flytta runt och se vad som känns bra, det är inte helt färdigt än det här rummet oavsett. Avlångt och knepigt 😅

Jag har inget bättre för mig och kladdad lite i paint. Röd rektangel är eldstaden, övriga rutor tror jag är begripliga. Proportionerna är självfallet helt uppåt väggarna och jag har heller inte placerat ut bokhyllorna, men det kanske kan ge lite inspiration :)

1740167010796.webp

Jag har inget bättre för mig och kladdad lite i paint. Röd rektangel är eldstaden, övriga rutor tror jag är begripliga. Proportionerna är självfallet helt uppåt väggarna och jag har heller inte placerat ut bokhyllorna, men det kanske kan ge lite inspiration :)

Visa bifogad fil 162702
Men vad snäll du är! Den ska jag prova imorgon!

Just det, det vita skrivbordet ska in till det som ska bli kontor sen och jag och sambon ska bygga anpassade skrivbord så det finns ju också möjlighet att göra den biten mer anpassad.

Jag har en hel lägenhet att inreda. Det är inte den vi bor utan kommer kunna ha till uthyrning eller när mina föräldrar hälsar på.
Men vi har ett antal rum fyllda med massor av bråte, möbler, lampor mm som jag inte vet vad jag ska göra av. Och vill inte blanda stilarna allt förmycket heller 😅

Men jag såg att det fanns en del lampor som var rätt lika bumlingslampor, hur vet man att det är en sådan?

Bordet sattes upp idag och tanken är att ha ungefär samma stil i lägenheten.

19556A98-CE12-448A-9785-62BC7AC3FF3E.webp

Jag är fortfarande SÅ sugen på måla mitt sovrum i nån form av mörkrosa färg. Men är velig pga vill ju flytta, känns bökigt att börja återställa sen...

Såhär ser det ut nu, den mörkgrå (lite glittriga 😂 ) tapeten satt där när jag flyttade in, en kompis smällde upp fondväggen, jag avskyr den 🥲
1000083855.webp

Jag är fortfarande SÅ sugen på måla mitt sovrum i nån form av mörkrosa färg. Men är velig pga vill ju flytta, känns bökigt att börja återställa sen...

Såhär ser det ut nu, den mörkgrå (lite glittriga 😂 ) tapeten satt där när jag flyttade in, en kompis smällde upp fondväggen, jag avskyr den 🥲
Visa bifogad fil 163291
Jag köpte rosa färg på rusta, det blev mörk puderrosa. Kör! 😃

Jag och sambon planerar garderober till vår groventré! Det blir platsastommar som vi kommer bygga in lite med sockel och krönlist och pärlspont som täcksidor, plus platsbyggd bänk/kista. Kommer bli urbra.

Sen ska det planeras skrivbord till det där omöjliga avlånga rummet ni hjälpt mig med också, bordet står fortfarande kvar där jag dumpade av det vid väggen 😅

Köpte en jävlart enorm växt (plast) på Ikea, jag är ju verkligen inte bra på ögonmått 😂😂 får se vars den hamnar till slut, den får stå här tills vidare...
Vill egentligen att golvlampan ska komma fram bättre.
Visa bifogad fil 163750
Du skulle inte kunna tänka dig att sntingen ha byrån mot väggen och golvlampan på denna eller köpa något högre att ställa den på?

Du skulle inte kunna tänka dig att sntingen ha byrån mot väggen och golvlampan på denna eller köpa något högre att ställa den på?

Byrån stod nästan hela vägen mot väggen tidigare, jag drog den lite åt sidan för att få plats med lampan!
Tror inte det blir snyggt att ha lampan på byrån... har en liten piedestal jag kan testa ställa den på, det kanske funkar!

Annars får jag ta och sälja växten tror jag 😅

Liknande trådar

Skola & Jobb Kommer få en helt ny person att lära upp nu i sommar då hon ska vikariera för mig, inom städ/post. Funderar hur jag egentligen ska... 2
Svar
27
· Visningar
1 803
Senast: pepp
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
11 830
Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 635
Senast: Seaside
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
876
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka