Skämt åsido @Zinfernia jag kan tipsa om Hemmets Hjärta som har ett antal olika häst skulpturer, sök bara på häst på deras hemsida.
Hittade två som ska köpas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skämt åsido @Zinfernia jag kan tipsa om Hemmets Hjärta som har ett antal olika häst skulpturer, sök bara på häst på deras hemsida.
"-Men kolla vad faster Gunda har skickat till mig! Gud vad snällt, en försenad julklapp!"
Är det nån här som har ett retroinrett hem? Behöver inspiration då jag köpt en lägenhet med 50-talsstuk i kök och hall. Jag vill bevara och utveckla charmen i det, det verkar ju dessutom gå mer mot att vara inne så det känns inte som att det blir så hemskt svårsålt om några år även om jag lägger lite pengar på att bevara istället för att ge bostaden ett mer modern snitt
Spontant säger jag teakmöbler (som "tyvärr" blivit populära och därmed dyra... personligen önskar jag att jag hade teak att sälja eftersom jag personligen avskyr den estetiken ). Googla på "retro 50-tal" så får du säkert upp massor Kolla Tradera också för mindre inredningsdetaljer i den stilen.
Edit: Kan tillägga att jag dissar ingen för dennes smak... vi gillar alla olika stilar av inredning. Själv är jag insnöad på jugend/art deco med krydda av allmoge... även om jag kan gråta inombords av en läcker rokokobyrå som jag inte har plats för eller ett gigantiskt salsskåp i nyrenässans
Just teak har jag själv rätt svårt för Har annars en del sånt i släkten som jag kan bärga gratis. Om jag vill...
Just teak har jag själv rätt svårt för Har annars en del sånt i släkten som jag kan bärga gratis. Om jag vill...
En dröm är ett rum i rokoko med soffa och fåtöljer Det får dock bli nån gång i ett hus....
Tyvärr ska jag sälja min fina gamla guldkanapé... katten klöser på den och det är ju ingen poäng att ha den om jag måste ha den övertäckt
Sälj katten
Nä, älskar min lilla kisse
Edit: Eller så skiter jag i att katten klöser på den och låter den vara kvar... jag struntar i om värdet sjunker, det är ju mina arvingars problem
Jag nästan grät av lycka när jag slängde ut furumöblerna a la 70-tal och äntligen fick min kära Chesterfield-soffa Har jag råd ska nog salongen begåvas med en Chesterfield-bäddsoffa... i buteljgrön sammet
Tyvärr ska jag sälja min fina gamla guldkanapé... katten klöser på den och det är ju ingen poäng att ha den om jag måste ha den övertäckt
Edit: Det där är salig Missia som också försökte klösa på den... den är tydligen attraktiv för det!
Jag tror att @pepp har retro inspiration i sitt hem, om jag inte misstolkat det helt.Är det nån här som har ett retroinrett hem? Behöver inspiration då jag köpt en lägenhet med 50-talsstuk i kök och hall. Jag vill bevara och utveckla charmen i det, det verkar ju dessutom gå mer mot att vara inne så det känns inte som att det blir så hemskt svårsålt om några år även om jag lägger lite pengar på att bevara istället för att ge bostaden ett mer modernt snitt
Jag har också svårt för teak.Spontant säger jag teakmöbler (som "tyvärr" blivit populära och därmed dyra... personligen önskar jag att jag hade teak att sälja eftersom jag personligen avskyr den estetiken ). Googla på "retro 50-tal" så får du säkert upp massor Kolla Tradera också för mindre inredningsdetaljer i den stilen.
Edit: Kan tillägga att jag dissar ingen för dennes smak... vi gillar alla olika stilar av inredning. Själv är jag insnöad på jugend/art deco med krydda av allmoge... även om jag kan gråta inombords av en läcker rokokobyrå som jag inte har plats för eller ett gigantiskt salsskåp i nyrenässans
Pris på den? Inte katten alltså...
Fick precis ett extremt villhöver begär, vår u-soffa hemma är ändå kass. Kastar ut den ersätter med modell liknande + fåtölj (för sambon och katter). Förväntar mig att ha en gosig katt på magen och bli matad med vindruvor och ev lite vin
Är det nån här som har ett retroinrett hem? Behöver inspiration då jag köpt en lägenhet med 50-talsstuk i kök och hall. Jag vill bevara och utveckla charmen i det, det verkar ju dessutom gå mer mot att vara inne så det känns inte som att det blir så hemskt svårsålt om några år även om jag lägger lite pengar på att bevara istället för att ge bostaden ett mer modernt snitt
Jag har en del retroinspiration i mitt hem kan slänga upp lite bilder om du vill?