Ingen pannlugg = ingen knopp?

Sv: Ingen pannlugg = ingen knopp?

HIttade nu

Mom 224
All dekoration av häst/ponny med föremål som rosetter, blommor etc är förbjudet.
Flätning av man och svans samt mönsterrykt på bakdelen är tillåtet. Lössvans är
förbjuden.
Åsidosättande av reglerna i ovanstående moment leder till uteslutning ur klass/
klasser.

Det står ju bara om svans, å andra sidan är väl allt som inte nämns i TR förbjudet, och där borde väl löshår i manen ingår? Eller det räknas som dekoration? Sannolikheten att nån ser det är väl inte så stor visserligen men frågan är väl om man ska chansa.

Lovar, för lite pannlugg är bättre än för mycket.

Hur snyggt tror du det är med en golfbolls stor knopp mellan öronen på hästen :angel: som för övrigt hade >23 knoppar i manen också.
När man lånar ridskolans ponny med kallblod-stam och upptäcker för sent att ponnystackarn inte är rykt på läääääänge är det inget kul.
Orutinerat? Ja, men det var dotterns första lokala och hennes mor var tävlingsledare för sagda tävling = tiden fanns inte.

HIttade nu

Det står ju bara om svans, å andra sidan är väl allt som inte nämns i TR förbjudet, och där borde väl löshår i manen ingår? Eller det räknas som dekoration? Sannolikheten att nån ser det är väl inte så stor visserligen men frågan är väl om man ska chansa.

Det står ju att "flätning av man och svans är tillåten".
Att ha lite inbakat hår borde ju vara okej. :devil:

Om hon skulle tappa håret så får man väl se förskräckt ut och låtsas att hela luggen släppte. :rofl:

exakt!
du bara vid sista halten bara *pannluggen åker av*
"oj, nej hur kunde de gå till.. jag sa till hästen att man inte skulle blondera sig för ofta för då åker håret av :angel:"

hum... resultatet sitter nog inte i pannluggen så jag tror faktiskt inte det spelar någon roll om du har den flätad eller inte, se till att gå in på banan och slå domarna med häpnad över din fina ritt och er utstrålning :) så är det ingen som tänker på pannlugg eller ej.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 216
Senast: skogaliten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Övr. Hund Om sisådär två år känner jag att det kan passa med ett hundköp. Barnen är i mitt tycke tillräckligt stora då.., dvs för att kunna förstå...
2
Svar
29
· Visningar
2 146
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 895
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈