Sv: Ingen pannlugg = ingen knopp?
Man söker dispens hos förbundet. Hur de handlägger ett sådant ärende har jag ingen aning om.
Man söker dispens hos förbundet. Hur de handlägger ett sådant ärende har jag ingen aning om.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska snart starta min första dressyrtävling med nya hästen, men har ett litet
problem.
Hästens pannlugg består av typ tre hårstrån.
Ja, lite mer kanske men inte tillräckligt för att få ihop till en normal knopp.
Frågan är hur man ska göra?
Jag misstänker att om man försöker sig på en knopp så kommer bara gummisnodden synas.
Hon har grå man, annars hade det ju inte gjort så mkt..
Funderar på om man ska ha i massa gele/vax och försöka kömma pannluggen på nåt sätt
Eller ska man helt enkelt göra en knopp och låta det se dumt ut?
Resten av manen är också jättetunn så det kommer ju bli småknoppar..
Det är mkt mkt mkt lättare att knoppa ett föl som hoppar omkring än att försöka få till en knopp i min pålles pannlugg!Hur som helst, kan man knoppa fölman så ska du nog få till det..
snart lägger Gunnar ut en nyhet: Dressyrryttare böter och avstängning av diciplinnämden pga av kamoflerade godisbitar i man.
Då får ni skylla på alla bukefalisiters goda råd!
Måste man knoppa luggen? :/ tycker det ser så konstigt ut
Japp det är hon...
Dåliga gener alltså..
Jag vet faktiskt inte hur jag ska lösa det .
Provade att knoppa igår och det gick INTE.
Det är så pass ojämnt att det går inte att få ihop en fläta iom att hon har kliat bort en del av luggen också..
Kommer heller inte kunna ha en knopp längst upp vid öronen (eller jo en liiiiten ) så där ska jag klippa av en tuss istället.
Vill jag ha hår så har jag två fjordingar jag kan sno av, men det är inte redigt samma färgnyans..
Finns iofs en till skimmel i stallet men jag är osäker på om hon har grå eller vit man..
Det är mkt mkt mkt lättare att knoppa ett föl som hoppar omkring än att försöka få till en knopp i min pålles pannlugg!
Det står väl i TR att löshår är förbjudet?
Edit: står redan i tråden såg jag..