Ingen pannlugg = ingen knopp?

Vita_N_6520

Trådstartare
Ska snart starta min första dressyrtävling med nya hästen, men har ett litet
problem.
Hästens pannlugg består av typ tre hårstrån. :crazy:

Ja, lite mer kanske men inte tillräckligt för att få ihop till en normal knopp.

Frågan är hur man ska göra?
Jag misstänker att om man försöker sig på en knopp så kommer bara gummisnodden synas.
Hon har grå man, annars hade det ju inte gjort så mkt..

Funderar på om man ska ha i massa gele/vax och försöka kömma pannluggen på nåt sätt :p
Eller ska man helt enkelt göra en knopp och låta det se dumt ut?
Resten av manen är också jättetunn så det kommer ju bli småknoppar..

Sv: Ingen pannlugg = ingen knopp?

Går det inte att kamma bak den och använda det i närmsta knopp bakom?
Eller kamma fram lite och göra en knopp i pannan?

Eller sätta i typ.. garn? :rofl:

Hej!
Det bästa hade nog varit om du kunnat ta lite från manen där bak och få fram den så att knoppen blir lite större.
Att gömma pannluggen helt har jag sett andra som gjort & det ser inet bra ut. :/

Jessie

Den man som är närmast bakom öronen är inräknad :devil:

Men jag har funderat på att ta lite från svansen och sätta i :angel:

Det borde du kunna göra!
Se till så det sitter bara, så det inte börjar spreta och ramla loss :rofl:

Att läsa på lokala sportsidan om helgens dressyrtävlingar: Bortsedd från tappad tupé gjorde hästen bra ifrån sig och vi ser fram emot nästa start :)

Jag röstar på att du förösker göra en knopp ändå. Det blir klart snyggast.

Kan vi inte få se bilder på din häst? :))

28793102.jpg

Huvudet ser lite skumt ut men man ser den sk. pannluggen iaf :D
Nu är den dock ett par hårstrån mindre pga att hon kliat av halva. ( såklart :grin: )

Ta från svansen & se hur de blir :D
kan ju alltid va något kul att skryta med i framtiden! ;)

Din häst ser ut som min! Tom färgen stämmer! ;)

Jag har aldrig pannluggen flätad, hade det inte ens när jag hade häst med "fungerande pannlugg". Personligen tycker jag det är snyggare med "utsläppt" pannlugg.

Jag känner en tjej som satte en lakritsgodis I luggen och gjorde en knopp runt den :D hennes häst hade inte heller någon lugg…
Men lite garn i matchande färg kanske vore nåt? Annars tupé :rofl:

Jag känner en tjej som satte en lakritsgodis I luggen och gjorde en knopp runt den :D hennes häst hade inte heller någon lugg…
Men lite garn i matchande färg kanske vore nåt? Annars tupé :rofl:

Fast det tror jag inte man får göra på en dressyrtävling, det kan nog räknas som man sätter en tyngd i luggen, om nån skulle få syn på det, det kan ju vara onödigt menar jag. Jag har hört iallafall att man ej får sätta annat än vanliga snoddar i manen.

En annan knasig sak jag såg i dressyr TR var att det var inte tillåtet med lössvans! Konstigt tycker jag, har man en stackars häst som mist svansen och kan få en fungerande lössvans, är man bränd på dressyrtävlingar då? Någon som vet?

Annars vore det nästan lite kul att hamna i disciplinnämnden för att man har en lakritsbit i pannluggen på hästen! Är det otillåten utrustning? Doping? Vad? :p

De var någon som tävlade i falsterbo nu i sommar vars häst helt saknade svans, hade bara en liten stump.

En annan knasig sak jag såg i dressyr TR var att det var inte tillåtet med lössvans! Konstigt tycker jag, har man en stackars häst som mist svansen och kan få en fungerande lössvans, är man bränd på dressyrtävlingar då? Någon som vet?

Annars vore det nästan lite kul att hamna i disciplinnämnden för att man har en lakritsbit i pannluggen på hästen! Är det otillåten utrustning? Doping? Vad? :p

:rofl::rofl: snart lägger Gunnar ut en nyhet: Dressyrryttare böter och avstängning av diciplinnämden pga av kamoflerade godisbitar i man. :rofl:
Då får ni skylla på alla bukefalisiters goda råd!

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 216
Senast: skogaliten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Övr. Hund Om sisådär två år känner jag att det kan passa med ett hundköp. Barnen är i mitt tycke tillräckligt stora då.., dvs för att kunna förstå...
2
Svar
29
· Visningar
2 146
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 895
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈