Precis så.
De ockuperade till sig besittningsrätt.
Hur länge ska det gå förrän man ockuperat sig till besittningsrätt? Lät du dem hållas länge?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis så.
De ockuperade till sig besittningsrätt.
Nej det är ju mina gamla blötängar.
De behöver få vara ifred och torka upp för att det skall kunna växa bete där.
Nu så blir det så slitet och söndertrampat att det blir öken när det torkar.
Jag har erbjudit jättebra bete som vilade och slogs av förra året.
Men för att använda det så måste de göra träckprov och promenera en bit till hagarna.
Vilket de tvärvägrar.
Båda delarna då.
9 månader.Hur länge ska det gå förrän man ockuperat sig till besittningsrätt? Lät du dem hållas länge?
Jag funderar på att låta hagen bli helt förstörd och ta dit mina egna hästar till de fina hagarna.Skit i träckprovet - jag förstår varför du vill ha det men släpp det och få loss hagen.
Jag har allt på e-Mail.Så se till att få på papper att du anvisat annat bete pga att marken är för blöt och för hårt belastad samt riskerar att förstöras om hästarna ska gå kvar om du ska köra den linjen.
Jag har en klausul i kontraktet att de skall följa mina regler och anvisningar.Skit i träckprovet - jag förstår varför du vill ha det men släpp det och få loss hagen. De kommer garanterat vägra det om det inte står i avtalet och du har svårt att kräva det.
Det är ju för farao helt vansinne!Lagen fungerar så.
Se ovan.
Jag har en klausul i kontraktet att de skall följa mina regler och anvisningar.
Samt att de skall följa lagar, regler och praxis gällande hyresområdet.
Jag borde kunna hävda att det är praxis inom inackordering av hästar att resultat av träckprov krävs innan hästarna får tillträde till beteshagar (och andra hagar).
Flera år.Men hur länge har hästarna gått i hagen?
Ja det är verkligen dags för det.Praxis är ju att rotera hagarna.
Därför att man inte fungerar på det viset....varför respekterar man inte det när man hyr in sig!?
Det finns ju många risker med det.Vad det är för risk behöver du ju inte nämna.
Det finns ju många risker med det.
Jag skulle inte släppa mina hästar där om jag säger så.
Hovarna skulle ta alldeles för mycket skada av vätan.
Och halkrisken är alldeles för stor.
Det är vattensjukt, mjukt, blött och kladdigt.
Där bör det inte gå några hästar - alls.
Inte förrän vattnet har runnit undan och det har torkat upp litet.
Jag tror inte att jag riktigt får med mig Länsstyrelsen på det tåget.Är hagen så blöt är den ju direkt olämplig att ha djur i - nåt du skulle kunna ta med länsstyrelsen.
Det går som näringsverksamhet och går inte att ändra.Om det går som näringsverksamhet
Nej det är inte överklagat.Är förresten hyresnämndens beslut eller annat överklagat vid något tillfälle?