Jag tolkar inte heller det som hämnd. Bara som en högst egoistisk tanke som dessutom utgår från att en främling skulle ha samma önskningar och värderingar som en själv.Jag har läst tråden. Jag tolkar det inte som hämnd alls.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tolkar inte heller det som hämnd. Bara som en högst egoistisk tanke som dessutom utgår från att en främling skulle ha samma önskningar och värderingar som en själv.Jag har läst tråden. Jag tolkar det inte som hämnd alls.
Det låter på många här som att de mest själva försöker rättfärdiga att ha sexuella affärer med gifta individer utan uttalade öppna förhållanden.
Nej, jag menar rättfärdiga fenomenet. Som att det är en värre handling att berätta än att det pågår bakom ryggen på någon. Som såklart kan vara av en sort som vill veta, eller en sort som inte vill veta. Och jag tror att många, inklusive jag själv, gärna skulle vilja veta. Men bara för att det finns människor inte vill veta blir alternativet att låta bli att berätta inte mer rätt eller mindre egoistiskt. Bara annat.Vi som påpekar att TS inte borde berätta, vi är själva otrogna till höger och vänster, menar du?![]()
Apropå konsekvensetik?Nej, jag menar rättfärdiga fenomenet. Som att det är en värre handling att berätta än att det pågår bakom ryggen på någon. Som såklart kan vara av en sort som vill veta, eller en sort som inte vill veta. Och jag tror att många, inklusive jag själv, gärna skulle vilja veta. Men bara för att det finns människor inte vill veta blir alternativet att låta bli att berätta inte mer rätt eller mindre egoistiskt. Bara annat.
Ja, det kan vara egoistiskt att berätta. Och det kan vara egoistiskt att inte berätta.
Jag hade föredragit att få veta oavsett berättarens motiv. Hellre sanning än lögn.
Nej, jag menar rättfärdiga fenomenet. Som att det är en värre handling att berätta än att det pågår bakom ryggen på någon. Som såklart kan vara av en sort som vill veta, eller en sort som inte vill veta. Och jag tror att många, inklusive jag själv, gärna skulle vilja veta. Men bara för att det finns människor inte vill veta blir alternativet att låta bli att berätta inte mer rätt eller mindre egoistiskt. Bara annat.
Om en är helt övertygad om att berättandet är av godo för någon och kanske till och med förbättrar världen men låter bli för att samtalet är jobbigt eller innebär en risk för en själv.På vilket sätt skulle det vara egoistiskt att inte berätta?
Fast jag undrade vad @zesel menadeOm en är helt övertygad om att berättandet är av godo för någon och kanske till och med förbättrar världen men låter bli för att samtalet är jobbigt eller innebär en risk för en själv.
Men dom som inte skulle berätta gör exakt samma grej ---> utgår från att en främling skulle ha samma önskningar och värderingar som en självJag tolkar inte heller det som hämnd. Bara som en högst egoistisk tanke som dessutom utgår från att en främling skulle ha samma önskningar och värderingar som en själv.
Flåt
Aldrig. Jag ringer din partner
Nja. Om man är medveten om vad ens upplysningar kan få för resultat och dessutom funderar kring ens egen förträfflighet och roll i världen kan den tanken ha andra motiv.Men dom som inte skulle berätta gör exakt samma grej ---> utgår från att en främling skulle ha samma önskningar och värderingar som en själv
Det är 50/50 att gissa vad partnern vill så man kan välja att berätta eller inte berätta och båda funkar
Vet man vad partnern vill gör man det och nåt annat hade varit egoistiskt men när man inte vet vad partnern vill?? Då spelar det ingen roll vad man gör
Jag har hela tiden förstått att det bakom ditt nick döljer sig en sann altruistAldrig. Jag ringer din partner![]()
Det är lustigt tycker jag, du fick uppfattningen om en sak, alltså visste du inte med säkerhet, varför tog du inte reda på om det var så eller inte? Du uppfattade uppenbarligen fel, om du nu vill framstå som en ärlig person som inte vill göra något fel, varför pratade du inte med partnern om det innan om det var så viktigt att det skulle bli rätt?För att jag var tvungen att tänka en del idag och då blev det svårare att ignorera samvetet.
Jag fick uppfattningen av att det fanns en överenskommelse mellan kollegan och partner, men det visade sig vara felaktigt.
Exakt så. Min hållning i det här utgår inte från att jag tror att andra inte vill veta från någon annan bara för att jag själv inte vill det. Jag vill bara inte lägga mig i folks relationer på det viset, ffa inte som de riskerar hamna i kris pga mina upplysningar, och jag vill inte vara självutnämnd sanningsprofet.Nja. Om man är medveten om vad ens upplysningar kan få för resultat och dessutom funderar kring ens egen förträfflighet och roll i världen kan den tanken ha andra motiv.
Om det öht fanns någon omtanke från TS sida skulle denne hållit tassarna borta från en person som redan är i ett förhållande eller tagit reda på fakta innan.Ja, i detta fall uppfattade jag att TS trodde det fanns en deal om öppen relation som visade sig inte stämma. Så det kan ju vara omtanke som ligger bakom.
Men hallå. Jag får rysningar av att arbetsplatsen sen kommer att hamna mellan två kollegor som "fuckat" upp allt vad god arbetsrelation kan betyda.
Två personer är KK. En som ljuger om sitt öppna förhållande, som sen får känslor, och en som inte har känslor som av den anledningen ska berätta för den andres partner.
Kul att jobba där på måndag.