Det kan ju vara så att det förändras över tid. Att man hade samma drift i början, men av en eller annan anledning (t ex sjukdom eller olycka) så försvinner lusten helt för den andra. För många verkar det ju en helt omöjlig sak att ens tänka på. För många är sex så otroligt nära kopplat till känslor, att man inte ens kan tänka sig att det kan se helt annorlunda ut för andra. Jag kan tycka att det är synd att helt bryta upp från ett fantastiskt liv tillsammans för att en enda detalj inte fungerar.
Nja, jag tror inte att det handlar om att man inte kan se att andra tänker olika.
Det är bara det att man inte tycker likadant, och man berättar om sin åsikt.
När man sedan blir ifrågasatt av någon med den andra åsikten, försöker man förtydliga sig.
eller upprepar sin åsikt.
Det betyder inte att man inte förstår att andra åsikter kan finnas - uppenbarligen, för det blir man ju upplyst om i samband med att ifrågasättandena kommer.
Jag försöker inte få dig att ändra din uppfattning.
Men jag tycker fortfarande att smusslad sex vid sidan av ett monogamt förhållande, det handlar om ett svek.
Den part som skaffar sig sexet är tydligen nöjd.
Den part som blir sviken är det väl så länge den inte vet sig vara sviken.
Handlingen - sveket, inte sexet - är inte snyggare för att man tycker sig handla snällt.
Liksom "jag vill ha mycket sex. Antingen får jag det av min partner, annars får jag skaffa mig vid sidan av. Så egentligen är det partnerns fel (som inte ger mig det jag vill ha) att jag sviker partnern"
inte så snyggt i mina ögon.