Jag tänker lite som så att om man nu har så jäkla stark kärlek bör man då inte kunna hantera att få reda på sånt man inte vill? Jag riskerar ju alltid i möten med min mans kompisar/släkt/kollegor/etc att få veta saker jag kanske inte hade valt att få veta (som inte rör otrohet). Varför ska just otrohet vara så heligt? Den bedragande parten har ju liksom valt själv att utsätta sin partner för att eventuellt få veta, saker har en förmåga att flyta upp om man är osmidig/glappkäftad/korkad/whatever.
Jag tror att eftersom jag inte ser otrohet som så väldigt gräsligt (nu pratar vi ”normalfallet” ) så är det inte tillräckligt för att jag ska anse det vara min sak att lägga mig i. Om jag ser att en vän blir illa behandlad i relationen försöker jag ta upp det ”du, jag reagerade på hur x pratar med/behandlar dig...”
är drt min vän som är otrogen skulle jag nog fråga varför eller nåt av ren nyfikenhet. Var det vännens partner skulle jag troligen be denne sköta saker snyggare, jag vill inte bli inblandad. Visste jag att det var extremt viktigt för vännen skulle det kunna bli asjobbigt, särkilt om jag dessutom gillade dennes partner och de verkar ha en bra relation. Då skulle jag knipa klaffen för evigt. Jag skulle oavsett aldrig komma i efterhand och hojta ”att dwt visste ju jag”.
Attans vad du (och syster) är bra! Det märks att ni månar om varandra.