Ignorera samvetet?

Och det betyder ju också att det kan vara så att enda sättet att sköta sin affär snyggt är genom att avstå.

Sen verkar olika personer hålla olika mycket koll på varandra och dessutom vara olika benägna att tolka saker som tecken på otrohet.

Min kompis tex, var ute och åt med sin bror. Sen ringde en annan kompis upp henne och sa att hon hade sett henne med en man som tydligt var "mer än en vän".

En gång i en tv-serie rullades en otrohet upp sedan frun hittat ett hårstrå på mannens jacka.

Alltså, med den sortens vänner skulle jag bli paranoid! Hur rent mitt mjöl än är.
Ja, där är ju en annan risk om man skvallrar om otrohet. Man kanske har fattat fel.

Ja fast du är ju inte den upptagna. Jag tror inte att man är så snabbtänkt om man står där med sin partner i situationen ...

Jag träffade och umgicks med ett par i Grekland en gång, han bodde i samma stad som jag. Och jag sniffade rätt snabbt att de var ett bredvidförhållande, de mörkade det för mig eftersom han var livrädd för att vi skulle springa ihop hemma i stan när han hade familjen med sig (vilket ju var ett totalt feltänk från hans sida, det säkraste hade ju varit om jag visste. Men nu fattade jag ändå och efter några dagar bekräftade hon.)

Jag har varit den upptagna förr. Det gick bra det också. Det var dock innan sociala medier hade exploderat :)
Sen tror jag rent generellt att om man ska kunna hålla igång en sidoaffär så krävs det nog att man har en färdig plan att använda om det börjar brännas.

7E320300-3B00-4B22-AF8C-27169F4C7500.webp
Fast nej, nu minns du fel. Och hon kommenterade att min syn var oresonlig, men kan tydligen inte svara på varför den är det. Sånt är livet antar jag.

Min kompis tex, var ute och åt med sin bror. Sen ringde en annan kompis upp henne och sa att hon hade sett henne med en man som tydligt var "mer än en vän".
r

Det påminner också om att vissa verkar ha så svårt att tänka sig att män och kvinnor kan vara bara vänner utan man tror att det måste leda till attraktion eller sex. Jag har flera gånger varit med om att folk frågar om han är min nya pojkvän. Då har det bara varit en vän jag känt i 15 år som jag varit ute och druckit ett glas vin med.

Det påminner också om att vissa verkar ha så svårt att tänka sig att män och kvinnor kan vara bara vänner utan man tror att det måste leda till attraktion eller sex. Jag har flera gånger varit med om att folk frågar om han är min nya pojkvän. Då har det bara varit en vän jag känt i 15 år som jag varit ute och druckit ett glas vin med.
Det händer även att mina kvinnliga bekanta frågar vad min partner tycker om min vänskap med kompisen Johan. Han och jag har känt varandra i ca 25 år och han var dessutom nygift när vi lärde känna varandra.

Eftersom tråden verkar fått ett eget liv så känner jag att jag nog sätter punkt här. Måhända att jag uppdaterar längre fram när jag pratat med kollegan. Jag uppskattar alla svar som jag fått i tråden, intressant att se hur andra resonerar och reagerar kring en känslig fråga.

Liknande trådar

Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
17 170
Senast: QueenLilith
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 612
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V