Ignorera samvetet?

@micaelathegreat Jag tänker på han också som bjöd med sin sambo på middagen med laget och sen när hon åkt hem för kvällen alltid plockade upp en tjej. Och alla visste om det - hela laget, vännerna som följde med, fruarna och flickvännerna. Samma visa varje helg.

Kul för den sambon att alla satt på den informationen, särskilt med tanke på att han aldrig skyddade sig.
Ja gud ja. Så jävla vidrigt. Kulturen var verkligen sjuk.

Berättade han det själv då?
Nej jag frågade en vän till honom och han berättade. (Jag hade redan misstankar alltså). Sen trillade det på med fler. Mitt ex nekar fortfarande till otrohet. Han är typen som skulle neka även om jag skulle ertappa honom in action liksom. Men även vissa i hans familj har berättat om hans otrohet så jag är 100 % säker på att han varit det.

Nej jag frågade en vän till honom och han berättade. (Jag hade redan misstankar alltså). Sen trillade det på med fler. Mitt ex nekar fortfarande till otrohet. Han är typen som skulle neka även om jag skulle ertappa honom in action liksom. Men även vissa i hans familj har berättat om hans otrohet så jag är 100 % säker på att han varit det.
Låter rätt patetiskt. Att neka så hårt alltså.

En synnerligen otrevlig typ som jag träffade ett tag låg samtidigt med sitt ex och en kvinna på sitt jobb - fick jag veta av hans kompis efteråt. Att han var insyltad med exet hade jag misstänkt, men kvinnan på jobbet förstod jag inte. Kompisens förklaring: ”Han sa att hon tjatade så mycket att han blev tvungen för att få tyst på henne”. JAHA, bara därför :laugh:

Ja, alltså, han var så med allt. Erkände aldrig något förrän man hade bevis upp till tänderna. Såhär i efterhand känner jag ju mig som världens största idiot som inte fattade något/lämnade honom pga hur illa han behandlade mig.
Fast det var du ju inte. Såna där typer kan vara rätt förslagna. Och det finns många mekanismer bakom att man stannar, det vet du ju. Ingen av dem handlar dock om att man är en idiot.

Blev bedragen av.mitt ex
Men den kvinnan var upptagen med
Men i fyllan och villan så tyckte de skit i andra bara vi får vår vilja fram
Resonerar ff så och roar sig med varandra
Fast jag är ute ur ekvationen som tur är.
De båda talade om för mig för att trycka ner mig
Jag är glad att de gjorde det.
Blev ännu enklare att slippa skiten då

Jag hade också velat veta. Men inte av den part som ts är i målet, då hade nog min första tanke varit att ha ihjäl de båda, orationellt, ja visst. Ofta brukar väl människor reagera väldigt orationellt på chockande besked dock så tycker nog ts ska vara tyst. För mig ter det sig enbart som för många andra i tråden. Ts vill ha hämnd och skiter i konsekvenserna av det. Inget hen skrivit i tråden tyder på någon form av ånger eller samvetskval. Det hade gjort mig pissförbannad om någon min man knullat med hade betett sig så.
Jag tänker något liknande. Jag skulle bli topp tunnor rasande om min partner hade gått i säng med någon som var så djävla gränslös att hen sedan informerade mig om saken.

Skulle du bli mindre arg om din partner hade legat med nån som hade bättre "gränser" ?
Självklart. Personer med vettiga gränser kring sig själva skapar mycket mindre drama. Plus att jag känner mig tryggare om de människor partnern involverar sig med på olika vis är just personer med vettiga gränser kring sig själva. Jag vill att partner och jag ser ungefär likadant på just gränser och gränslöshet.

Liknande trådar

Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
17 170
Senast: QueenLilith
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 612
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V