Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Partner är en olika "bra"/"dålig" partner beroende på vilken sorts relationer hen skapar med andra, vilket ju delvis avgörs av vilka personer hen skapar relationer med. Det behöver ju inte ha med sex att göra för att vara giltigt.Intressant! Så otrohet är olika bra/dåligt beroende på kvalitéerna hos personen din partner är otrogen med?
Det är fan det minsta man kan begära!Jag skulle dessutom bli kraftigt irriterad om partnern skötte sin otrohet så klantigt att ”alla” fick veta, som några beskriver i tråden. Jag gillar inte otrohet men man kan väl åtminstone försöka sköta den lite prydligt, om man nu prompt måste vara otrogen.
Partner är en olika "bra"/"dålig" partner beroende på vilken sorts relationer hen skapar med andra, vilket ju delvis avgörs av vilka personer hen skapar relationer med. Det behöver ju inte ha med sex att göra för att vara giltigt.
Intressant! Så otrohet är olika bra/dåligt beroende på kvalitéerna hos personen din partner är otrogen med?
Eller så här: om partner är otrogen så att alla utom jag vet det, då har partner försatt mig i en socialt mycket svår och obekväm situation. Det är inte okej. Vi ska hjälpa varandra socialt, inte sänka varandra.Jag skulle dessutom bli kraftigt irriterad om partnern skötte sin otrohet så klantigt att ”alla” fick veta, som några beskriver i tråden. Jag gillar inte otrohet men man kan väl åtminstone försöka sköta den lite prydligt, om man nu prompt måste vara otrogen.
Jag skulle dessutom bli kraftigt irriterad om partnern skötte sin otrohet så klantigt att ”alla” fick veta, som några beskriver i tråden. Jag gillar inte otrohet men man kan väl åtminstone försöka sköta den lite prydligt, om man nu prompt måste vara otrogen.
Ja, det vore ju värre om partnerns smak helt plötsligt dalat till kräk och svinnivå. Lättare att förstå om man förälskat sig i en fantastisk person.
Jaha. Men jag har ju redan skrivit att jag tror att sådan oresonlighet är riskabel och kontraproduktiv.Fast nu var det ju just om otrohet jag frågade.
Alltså. Jag måste vara sjukt gammalmodig eller nått? Jag förstår inte ens att man diskuterar hur ens partner var otrogen, eller hur personen var som denne var otrogen med. Det är faktiskt irrelevant för mig. Har jag en partner som är otrogen så är det slut. Och vill jag ligga med eller börja dejta nån annan person om jag är fortfarande i ett förhållande så gör jag slut med min nuvarande partner och tar mina chanser.
Ja, väl uttryckt. Det är så jag tänker också. En partner som får mig att stå med dumstrut funkar inte i något sammanhang.Eller så här: om partner är otrogen så att alla utom jag vet det, då har partner försatt mig i en socialt mycket svår och obekväm situation. Det är inte okej. Vi ska hjälpa varandra socialt, inte sänka varandra.
En hemlig, snyggt skött affär med en människa som har fungerande integritet, sänker mig inte socialt. Inte ens om jag får reda på det och i hemmets lugna vrå blur vansinnig på partner.
Nej. Om alla vet om det så är det för att den otrogna parten vill att alla vet om det.Vilket dessutom inte är så himla svårt, tvärtom!
Jaha. Men jag har ju redan skrivit att jag tror att sådan oresonlighet är riskabel och kontraproduktiv.
Både ja och nej, tänker jag. Jag har varit inblandad i saker som aldrig kommit ut, det har inte varit så svårt att sköta det.Vilket dessutom inte är så himla svårt, tvärtom!
Men snälla. Det där har ju du och jag redan avhandlat I DEN HÄR TRÅDEN. Vi behöver inte repetera. Om du undrar på riktigt, så vet du vad jag menar redan.Vad i mitt inlägg var oresonligt tycker du?
Både ja och nej, tänker jag. Jag har varit inblandad i saker som aldrig kommit ut, det har inte varit så svårt att sköta det.
Men samtidigt: i dag, med alla sociala medier. Säg att en bil står parkerad på en gata eller i en stad där den absolut inte borde stå just då, och så hamnar den på bild nånstans. Eller paret går på stan och träffar på ena partens kompis som säger Jag såg din bil på min granngata igår, vem känner du där?
Marginalerna kan vara väldigt, väldigt små.
Vilket feministiskt forum? Jag behöver fler feministiska forum i mitt liv!!!!@mandalaki Ingen pik. Faktum är att jag existerar även utanför Bukeoch att min främsta feministinspo kommer från ett amerikanskt feministisk forum. Det är ofta samma tongångar där i otrohetstrådar som det är här (bland feministerna).
Ja fast du är ju inte den upptagna. Jag tror inte att man är så snabbtänkt om man står där med sin partner i situationen ...Det går ju också att vara lite smart i förväg
T.ex. parkera bilen på en allmänparkering och inte på någons garageuppfart.
Om sen kompis X säger att den såg min bil där så säger jag ju inte "Öööh, alltså, eh" utan jag säger lättsamt att jag var där och hämtade en tavla jag köpt begagnat eller så.
Jag har aldrig en enda gång varit orolig för att något ska komma fram. (Och det har det heller inte gjort hittills.)
Tänka efter före och sen vara lite snabbtänkt alltså![]()
Men snälla. Det där har ju du och jag redan avhandlat I DEN HÄR TRÅDEN. Vi behöver inte repetera. Om du undrar på riktigt, så vet du vad jag menar redan.
Och det betyder ju också att det kan vara så att enda sättet att sköta sin affär snyggt är genom att avstå.Både ja och nej, tänker jag. Jag har varit inblandad i saker som aldrig kommit ut, det har inte varit så svårt att sköta det.
Men samtidigt: i dag, med alla sociala medier. Säg att en bil står parkerad på en gata eller i en stad där den absolut inte borde stå just då, och så hamnar den på bild nånstans. Eller paret går på stan och träffar på ena partens kompis som säger Jag såg din bil på min granngata igår, vem känner du där?
Marginalerna kan vara väldigt, väldigt små.
Min kompis tex, var ute och åt med sin bror. Sen ringde en annan kompis upp henne och sa att hon hade sett henne med en man somm tydligt var "mer än en vän".