Idiotfrågor

F

Fabulus

Jag har ingen erfarehet av dressyr... Ska försöka lotsa min dotter till debut på ny ung ponny.
Fråga 1:
Finns ungponnyklass i dressyr?
Fråga 2:
Bett i LC?
Fråga 3: Sporrar? Ett måste?

Gammal ponnyhoppare som råkat få tag på Briarsläkting till dottern...

Sv: Idiotfrågor

Fråga 1 vet jag inte, men jag har för mig att det finns...

2 - Tränsbett, en eller två leder, ej helt rakt tränsbett
3 - Japp, sporrar är ett krav

Kan också tipsa om www.stallbacken.com, finns mycket bra info där

Det finns inte unghästklasser i dressyr.
Men däremot om du har storhäst så finns det olika program som är specialutformade till unghästar som då samtidigt kvalar till t.ex. Breeders eller liknande. Men då står det på propositionen och dessa klasser är ofta "öppna" klasser där äldre hästar och hästar som inte kvalar får vara med. Ex. "Lätt A för unga hästar" är ett sådant program.
// Thea.

Ser att jag hade fel ang. sporrarna, på lokaltävling och på framridning måste man inte ha sporrar, enligt TR.

Sporrkravet tillkommer först vid regional och då gäller det oavsätt klass!
Det finns väl visst unghästklasser i dressyr?? eller? De jag har sätt kanske bara har startat utom tävlan?:confused:

Jag har för mig att det visst finns unghäst klasser för ponny, upp till 5 års ålder, där även ryttare som är över 18 år får delta.

Jodå det finns ungponnyklasser, finns tillochmed en ruta på anmälningsblanketten för det

Ja jag tänkte det men jag blev lite förvirrad när folk började säga motsatsen!:angel: :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
4 947
Senast: doppler
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
750
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar