Idé att repa 10 år gammal diskmaskin?

kopur

Trådstartare
Vår diskmaskin, som har minst tio år på nacken, har börjat krångla. Ibland, men inte alltid, stannar den helt enkelt efter ca 2/3 av diskprogrammet. Enda sättet att då få igång den igen är att vrida fram till sköljningen. Extra störande eftersom disken inte alltid blir riktigt ren dessa gånger.

Men nu undrar jag om någon kan ha en aning om hur allvarligt fel det kan vara - d v s hur dyrt att åtgärda? OM det ö h t går att åtgärda! Kan det vara någon idé att ringa efter en reparatör när maskinen är så pass gammal eller ska man anse att den gjort sitt och köpa en ny även om den inte gör så här varje gång den används?

Sv: Idé att repa 10 år gammal diskmaskin?

Det beror på vilket märke det är och hur bra den var från början.
Med ett mekaniskt programmverk som i ert fall så hade jag nog inte gjort det.
För egen del så har jag en 16år gammal Cylinda med elektroniskt programmverk och den är både tyst och bra.
Så den hade kanske blivit lagad.

Sv: Idé att repa 10 år gammal diskmaskin?

Tack för era synpunkter!

Det är nog lika bra att mentalt börja ställa in sig på att köpa en ny. Nu har den - peppar, peppar - fungerat OK några dagar så vi håller andan! Har endel andra stora utgifter just nu så vi ska försöka skjuta upp det någon månad om det går.

Utan diskmaskin skulle vi i alla fall ALDRIG klara oss - det är definitivt en av de allra viktigaste maskinerna i ett hem!

Liknande trådar

Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 105
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 362
Senast: krambanan
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 972
Senast: lewellyn
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 723
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar