Idag kommer Lis pappa.

Acses

Trådstartare
Jag är helt stum! Han kommer hit, för att träffa henne! :eek: Det har skett EN gång nu under nästan 9 veckor, en gång, på en timme.

Fast anledningen till besöket är inte att träffa henne, utan han ska till socialkontoret här i stan för att höras då han vill att jag ska ta ensam vårdnad om henne.

Det känns tragiskt, men samtidigt rätt skönt. Det känns som ett definitivt svar på att vi inte kan räkna med honom. Nu är det slut på eviga timmar av väntan på att han ska dyka upp. Aldrig mer tänker jag stå på stationen vid avtalad tid för att se att han inte kommer. För iom detta har jag arbetat ut en plan ihop med min mamma och min syster, så varannan helg blir jag ledig ändå. Vill han träffa henne på sina helger så får han ringa till dem. Inte för att jag tror att det kommer hända.

Helgen som var spenderade hon hos sin moster, som bor 5 minuter ifrån hennes far, och han kunde inte ens bemöda sig att åka dit.

Så idag kanske blir sista gången vi ser eller hör ifrån honom på väldigt, väldigt länge.

Lite sorgligt är det, då hennes 5:e ord är pappa, och hon inte har någon att säga det till.

Ville bara skriva av mig.

Sv: Idag kommer Lis pappa.

Sorgligt :cry: men hon har en fin mamma och familj på din sida! Min lillebror (halvlillebror) är bevis på hur fin man kan bli trots en frånvarande pappa :love: (Min lillebror har haft olika kontaktfamiljer varannan helg under sin uppväxt som gett mkt, att ha en manlig person/förebild som funnits där samt haft kontakt med fältassistent i tonåren. Min mamma har varit ensamstående stort sett hela mitt/vårt liv)

Usch, jag blev lipfärdig när jag läste ditt inlägg. Speciellt om att hon har lärt sig säga pappa, men det finns ingen där att säga det till.
Men det är säkert för det bästa för er som det är på din beskrivning. Det är nog bättre med en ständigt frånvarande pappa än en pappa som lovar men sviker.

Klart att ni fixar det själva istället! (med lite stöd från din familj)

Sorgligt :cry: men hon har en fin mamma och familj på din sida! Min lillebror (halvlillebror) är bevis på hur fin man kan bli trots en frånvarande pappa :love: (Min lillebror har haft olika kontaktfamiljer varannan helg under sin uppväxt som gett mkt, att ha en manlig person/förebild som funnits där samt haft kontakt med fältassistent i tonåren. Min mamma har varit ensamstående stort sett hela mitt/vårt liv)

Ja, utan familjen vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Förmodligen låsa in dottern och mig i en garderob och låta oss självdö. :crazy:
Och jag är tvärsäker på att vi kommer få ett mycket bättre liv nu.

Men det är säkert för det bästa för er som det är på din beskrivning. Det är nog bättre med en ständigt frånvarande pappa än en pappa som lovar men sviker.

Absolut, så känner jag också. I dagsläget är det bara jag som blir besviken när han inte dyker upp, men dottern blir äldre och förstår mer, snart blir även hon besviken. Lika bra att han håller sig borta tills han är redo att ta sitt ansvar.

Känner en helt annan sinnesro nu, och är redo att leva fullt utan hans stöd, för vi kommer klara oss galant.

Det är hans förlust...

Absolut, så känner jag också. I dagsläget är det bara jag som blir besviken när han inte dyker upp, men dottern blir äldre och förstår mer, snart blir även hon besviken. Lika bra att han håller sig borta tills han är redo att ta sitt ansvar.

Känner en helt annan sinnesro nu, och är redo att leva fullt utan hans stöd, för vi kommer klara oss galant.

Det är hans förlust...

Absolut är det hans förlust! Så himla trist när det blir såhär. Måste kännas mkt konstigt att ni nu tar steget... Kan liksom inte förstå att man som PAPPA gör ett medvetet val då man ger upp sitt barn. Nu menar jag inte bara att du ska få ensam vårdnad utan även alla uteblivna besök.
Låter verkligen kanon att du har en sån fin familj som ställer upp. Håller tummarna att det funkar bra framöver.

Jag kan faktiskt inte heller förstå hur han kan välja bort henne. För mig är det helt overkligt att inte ha henne i mitt liv. Vi ville ha henne lika mycket, vi lägntade så.

Och sedan väljer han att vända ryggen och skita i henne.
För mig helt obegripligt.

För mig med, jag kan inte förstå hur vissa föräldrar medvetet väljer att inte vara en del i sina barns liv.

Men det finns gott om dom :(

Jag tycker du är stark och precis som du skriver, Li kommer inte må bättre av att ha en pappa i sitt liv som struntar fullständigt i henne.
Då är det bättre att ni inte har någon kontakt förän han väljer att ta sitt ansvar .

STOR KRAM

Nu har han vart här, och gått! inget vidare intresse i Li. Däremot hemskt nyfiken på mina "nya" möbler och saker som han inte känner igen. Frågade ut mig fall jag vunnit på lotto. (köpt en ny bokhylla, 250spänn på loppis. :grin: )

Sedan hade han mage att be om pengar till tåget, med ursäkt att han faktiskt inte tog med sig några pengar ned, och hans kort är spärrat. Jaja.

Skönt att det snart är över iaf.

Visst är det tragiskt, men samtidigt är det nog skönt. Då far hon inte illa av att han tvunget ska ha henne för att skryta med och inte kan ta hand om henne eller inte kan visa att han älskar henne. Alltså, inga falska förhoppningar hos henne.
Det är hemskt att vissa föräldrar är så mot sina barn!

Elins pappa har inte träffat Elin sedan den 21 mars i år. Det är snart 6 månader sedan. Vi pratade e stund i dag på MSN, han säger aldrig ett ljud om Elin mer, han bryr sig inte. Mig gör det inget, han skulle inte ens få ta hand om mina djur för han är inte speciellt bra på att ta hand om någon.....

Men vad tråkigt!!! Lycka till och stor kram till både dig o lilla Li!!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 447
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 950
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV