Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

Dethär kanske låter som världens enklaste sak som inte borde vara nåt speciellt men jag har sagt iallafall några ord till kp nu. Eller det som var så var det att hon kom ett tag före middagen och då sa jag tack för jag får ha M. Och hade för berett en lapp om jag kunde få prata med henne och M ikväll. Så det är typ vecko möte nu snart och sen efter det ska hon och en annan tjej gå med M och sen skulle dom komma så ska jag försöka prata lite mera iallafall. Och somsagt fattar om det inte låter så speciellt men det är första saken jag har sagt till NÅN människa på en vecka så ändå ganska stort för mig liksom.
Världens enklaste sak att tala när man inte vågat göra det på en vecka? Knappast ,det är jättemodigt!! Och det även om du inte lyckas få fram ett ord till så har du tagit ett jättekliv ♥️

Ett tips om det är svårt att prata med KP börja viska i Ms öra. Och om saker som är lite lättare att prata om, kanske du kan berätta om din favoritfärg, hur du skulle vilja dekorera ditt rum eller något annat som inte triggar något jobbigt till att börja med och vänta med jobbiga saker tills själva pratandet är mindre jobbigt.

Jag kan bara säga samma sak som de andra: jättemodigt att ta det steget! Jag är så himla glad att du får ha M också ❤️

Och jag tycker att det är jättebra om du kan säga något till kp ikväll, men kan du inte det så har du ÄNDÅ tagit ett stort steg och det är skitbra gjort!

Tack till alla :heart
Jag har pratat lite med kp nu iallafall men fick inte fram så mycket jag ville. Men försökte iallafall så vet att.jag borde vara nöjd för det nu. Och alltså jag är väl lite det att jag iallafall pratade lite så har en början liksom men jobbigt att jag inte fick ut vissa saker så nu har jag jätte mycket i huvudet istället. Så det är jobbigt men har iallafall M ett tag till så till dom slutar kommer det nog gå okej iallafall :heart

Jag har pratat lite med kp nu iallafall men fick inte fram så mycket jag ville. Men försökte iallafall så vet att.jag borde vara nöjd för det nu. Och alltså jag är väl lite det att jag iallafall pratade lite så har en början liksom men jobbigt att jag inte fick ut vissa saker så nu har jag jätte mycket i huvudet istället. Så det är jobbigt men har iallafall M ett tag till så till dom slutar kommer det nog gå okej iallafall :heart
Vad skönt att du kunde prata lite! Du kanske kan säga resten till M så länge?

Härligt!! Grym du är ❤

Se där du klarade det, grattis!! 🌟

Och nästa gång M jobbar så kan ni prata lite till om du känner att du vill och det behövs. Och du var nöjd med att du känner att du borde vara nöjd och dessutom är lite nöjd det är ett stort steg. Du är så modig ♥️

Jag orkar inte riktigt tänka på det mera så försöker inte tänka såmycket justnu utan bara vara med M. Och försöker detdär som nån tipsade om att testa andas som han liksom.

Alltså M måste ju ha världens bästa hundliv när han har som jobb att vara gosig ❤️

Min hund är inte jättemysig på det sättet men när jag mår dåligt brukar jag lägga mig bredvid henne med ansiktet i hennes päls. Hon brukar ligga kvar så länge jag vill men det märks att hon tycker att det kan vara lite jobbigt, inte som M som verkar trivs med att få vara en stödhund.

Ja M är min nya hund-idol, som fyller en så himla viktig uppgift och verkar trivas så bra med det och göra det så bra. Jag blir så glad att läsa att du får lite "andrum" från allt annat med att bara få vara med honom @EmmaFilippa .

Och att du förhoppningsvis kan komma till ro mer och mer de stunderna med en tyst och genuint snäll kompis, som inte har några krav eller frågor. Bara värme och vänskap och sällskap, det gör gott för alla människor och nog särskilt för dig. Och blir också jätteglad att läsa att du utmanar dig själv fastän allt ännu måste kännas nytt och ovant och läskigt - och grejar den utmaningen. Det kommer att bli en bra kontakt med din kp också, är jag säker på. :heart

Fast det är det som är att det kommer ALDRIG bli bra för mig. För har ju typ låtit massa dåliga saker hända som kanske är pågrund av äckel händelsen. Iallafall en del därför. Men ja iallafall så har jag typ låtit det förstöra massa saker så hela mitt liv är typ helt fel så det kan inte ens bli bra. Och kommer aldrig ha nån partner eller nåt och även ifall jag skulle vilja det som jag inte vill men OM så skulle ju alla bli så jävla äcklade av mig så ingen skulle vilja vara med mig ändå.

Jag har läst ikapp lite i den här tråden, och tänkt många gånger att du påminner mig så mycket om mig själv när jag var i din ålder..

Det finns så mycket som jag skulle vilja berätta för dig om hur du absolut (!!) kommer kunna se dig själv med andra ögon i framtiden. Men jag vet ju också hur det är att känna allt så intensivt som du gör just nu. Det där att ständigt känna att man misslyckas och sviker alla runt en oavsett vad man gör är en evinnerligt tung kamp.. Så det känns säkert som en väldigt knapp ”tröst”, att jag säger att det kommer bli bättre med tiden.

Jag vet hur det är att vilja dö och inte se någon som helst mening med att hålla ut. Att ge saker och ting tid, utan att veta hur något om hur lång tid som man behöver hålla ut.. skitsvårt! Frustrerande och hemskt jobbigt. Men jag är så tacksam att jag gjorde det. Och jag hoppas så mycket att du orkar hålla ut och se vad som kommer sen. För det kommer bli bättre. :heart

Och, anledningen till att jag svarade just under det här inlägget.. Jag blev utsatt för ett övergrepp när jag var yngre och trodde aldrig att jag skulle sluta känna mig äcklig, att jag aldrig skulle klara av att någon tog på mig, att jag aldrig skulle kunna lita på någon, att ingen någonsin skulle tycka att jag dög nånting till. Men vet du, jag kunde inte ha haft mer fel. Det har verkligen visat sig att sakerna mitt monster fick mig att tänka inte stämde ett enda dugg.

Igen, det har tagit tid för mig att inse och faktiskt KÄNNA det, men jag gör det nu. Så även om det känns som en väldigt klen tröst där du är just nu, så finns det hopp. Jag lovar. :heart

Först så tack för alla snälla kommentarer och så! Det känns bara som det inte borde varit nån så stor sak som det ändå är för mig så då är det lite svårt att tänka att ni tycker att det är så speciellt liksom. Men tack för ni ändå verkar fatta att det är en stor sak för mig :heart
Iallafall så igår kväll efter kp hämtade M så blev ångesten jätte mycket starkare även fast jag hade fått ångest medicin redan. Så hade massa ångest och började ha massa dåliga tankar igen men hann inte göra nåt så kom hon som jobbade inatt och typ skulle kolla hur jag mådde för hon hade väl fått info att det kanske inte var så bra liksom.
Men ja iallafall så fick jag fram med domdär lapparna att jag hade ångest och att jag behövde medicin. För alltså den medicinen jag får som är ångest medicin är så jag kan ta lite mera upp till en bestämd mängd liksom. Så hon kollade och då hade jag inte fått max dosen liksom så fick mera och sen ville hon inte att jag skulle vara själv justdå så hon var kvar i mitt rum ett tag.
Och alltså jag somnade nästan såfort den medicinen började verka så ganska tidigt ändå och sen sov jag skit länge. Som att jag hade gjort nåt jätte jobbigt så jag var sååå trött liksom. Så jag brukar ju alltid vakna tidigt och vänta tills det är okej att man vaknar liksom så brukar jag ibland hjälpa till att ta fram och fixa för frukosten och så. Men idag så kom en och väckte mig tillslut för jag hade sovit så länge så skulle missa frukosten om jag inte vaknade då och det är INTE som jag brukar vara annars.
Och ändå är jag jätte trött nu och typ som jag är i en overklig hets bubbla nästan. Så vill bara skriva så ni vet att jag har läst era svar och är jätte tack sam för dom men jag orkar inte svara på allt justnu. Men jag svarar lite sen om jag orkar iallafall.

Först så tack för alla snälla kommentarer och så! Det känns bara som det inte borde varit nån så stor sak som det ändå är för mig så då är det lite svårt att tänka att ni tycker att det är så speciellt liksom. Men tack för ni ändå verkar fatta att det är en stor sak för mig :heart
Iallafall så igår kväll efter kp hämtade M så blev ångesten jätte mycket starkare även fast jag hade fått ångest medicin redan. Så hade massa ångest och började ha massa dåliga tankar igen men hann inte göra nåt så kom hon som jobbade inatt och typ skulle kolla hur jag mådde för hon hade väl fått info att det kanske inte var så bra liksom.
Men ja iallafall så fick jag fram med domdär lapparna att jag hade ångest och att jag behövde medicin. För alltså den medicinen jag får som är ångest medicin är så jag kan ta lite mera upp till en bestämd mängd liksom. Så hon kollade och då hade jag inte fått max dosen liksom så fick mera och sen ville hon inte att jag skulle vara själv justdå så hon var kvar i mitt rum ett tag.
Och alltså jag somnade nästan såfort den medicinen började verka så ganska tidigt ändå och sen sov jag skit länge. Som att jag hade gjort nåt jätte jobbigt så jag var sååå trött liksom. Så jag brukar ju alltid vakna tidigt och vänta tills det är okej att man vaknar liksom så brukar jag ibland hjälpa till att ta fram och fixa för frukosten och så. Men idag så kom en och väckte mig tillslut för jag hade sovit så länge så skulle missa frukosten om jag inte vaknade då och det är INTE som jag brukar vara annars.
Och ändå är jag jätte trött nu och typ som jag är i en overklig hets bubbla nästan. Så vill bara skriva så ni vet att jag har läst era svar och är jätte tack sam för dom men jag orkar inte svara på allt justnu. Men jag svarar lite sen om jag orkar iallafall.
Återigen, vår vän, så är det så ångest funkar! Det som är jätteenkelt blir jättestort för nån som lider av skiten! Jag vet jag med. Förr var det helt självklart för mig att tex galoppera på volt. Ett tag gjorde ångesten det otänkbart! Jag till och med saktade av inför varje hörnpassering (!). När jag så återigen klarade av att galoppera på volter och lixom "funka" normalt i ridningen, det var en jättestor sak för mig! Det lilla var jättestort!

Nu vet jag inte vad för ångestmedicin du har, men du blir säkert jättetrött av den och det är även fullt normalt att bli TRÖTT efter ångestattacker eller anstränga sig mentalt för något som är jobbigt, man blir så oerhört trött ! Så lyssna på din kropp och vila dig nu :heart.

jag tror att vi är flera här som har haft det jobbigt med ångest när vi var yngre, som tack och lov har kommit ur den värsta ångestbubblan nu (det går alltså över). Och förstår precis hur jobbigt det är när ord inte finns men kroppen håller på att explodera av illamående och panikkänsla som man inte blir av med.

Vi förstår därför vilken stor sak det är, och det är också därför vi är så imponerade av ditt sätt att sätta ord på det. Och kunna förmedla dem, här och till din KP och M när du orkar.

Det var också en väldigt bra sak tycker jag. Att du kunde säga till med hjälp av lapparna och få hjälp så du inte behövde vara ensam.

Det var också en väldigt bra sak tycker jag. Att du kunde säga till med hjälp av lapparna och få hjälp så du inte behövde vara ensam.
Ja alltså jag ville vara själv så jag skulle kunna göra en dålig sak men när hon kom för att kolla så fattade jag att dom fattade liksom. Så då var det ändå bättre att iallafall försöka få fram att jag behövde mera medicin så det inte skulle bli en såndär skit jobbig ångest attack istället

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 055
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30