I väntans tider - valpning

Josssefine

Trådstartare
Nu går jag och min tik i väntans tider, ska bli super spännande och se hur allt kommer va och hur allt kommer bli.
har nu 3 veckor kvar.

Tänker att det kanske finns fler som har tikar som går i väntans tider? Så man kanske kan dela med sig av sina kunskaper och liknade.

Sv: I väntans tider - valpning

Oj så spännande! Vad är det för ras ? :) Vi går inte i väntans tider i den bemärkelsen men vi väntar på att tiken ska börja löpa men det är en ack så jobbig väntan ;)

Mycket spännade:) är en P/S dvärgschnauzer.
vad har du själv för ras?
Jodå det är ju en del av väntan:), när beräknas hon komma igång?

Spännande, lycka till!

Har precis varit och parat en tik så här hoppas det på att hon är dräktig först och främst. :)

Hoppas på små Fanziavalpar i april. :love:

vad skoj att det är fler som går i väntans tider! kan vi inte hålla oss uppgraderade här? alla tikar reagerar ju olika på sina dräktigheter och liknade.
Tycker det hade varit trevligt.

Min tik, matvägrade under en tid, åt sämre men dock lite. Nu är det mycket bättre och magen växter och hon har fått fina juver:), sover mycket..

Min dvärgschnauzer ps Nova (SeUCH SeVCH KORAD Schnauzi-Hero's Bettina Bossanova) väntar sin första kull om ca 1 1/2 vecka. Hon är rejält rund om magen och har gått upp 4kg!! Det är mycket på en liten hund som i normala fall väger 7,3kg, man brukar säga att de går upp 0,5kg per valp så vi får se. Men hon mår bra, äter som en häst och leker fortf med pinnar på promenaderna :)

Vad heter din tik och vem har du parat med?

Kan lägga in bilder ikväll när jag kommit hem.

Senast ändrad:

Oh vad spännade, men en konkurrent om köparna;D haha

Oj min tik har inte gått upp så mycket, förstår att det är mycket, dock är din gången längre, som jag har förstått det så är det nu de börjar växa:)
Jodå Min tik (Lea) busar oxå, men gillar att mysa i soffan.

Hon heter Lea (Idun i stamtavlan) och är parad med en hane från kenneln Painhills .

Gör så, spännade och se hur hon ser ut om hon gått upp 4 kg!:)
har din tik ändrats under dräktigheten?

ska fota och lägga ut jag oxå:)

Jag har tibetansk spaniel :) Hon förväntas att börja löpa i mitten av mars så det är inte såååå lång tid kvar men ändå fullt tillräckligt :angel:

*KL*
Platsar man här även som "farmor"? ;) Min foderhund (svensk lapphund) väntar sin första kull sen han kom till mig, sin andra någonsin. Han parade tiken en gång på luciadagen och jag är jättespänd på att få träffa valparna sen! Mamma och jag har faktiskt varit iväg och klappat lite på valpmagen också... Jättemysigt. :D

Här kommer lite foton
5 veckor
Nova5veckor.jpg

6 veckor
Nova6veckor.jpg

7 veckor
Nova7veckor-1.jpg

6 1/2 vecka
Nova6v2.jpg

7 1/2 vecka (igår)
Nova7v2.jpg

Oh vad spännade, men en konkurrent om köparna;D haha

Gör så, spännade och se hur hon ser ut om hon gått upp 4 kg!:)
har din tik ändrats under dräktigheten?

Haha, ja konkurrenter är det gott om! Har nog aldrig varit så många peppar och salt kulla som denna vår. Vet massor av folk som parat eller ska para inom en snar framtid. Är nog viktigt att man kan få valphänvisning från klubben för att lyckas sälja. Är din tik och även hanen ögonlysta ua och uställda med minst VG innan parning?
Men jag hoppas och tror jag blir av med mina, det gäller att profilera sig och sticka ut ur mängden. Jag har t.ex. valt att fokusera mest på mentaliteten i den här kullen för att föra vidare de fantastiska arbetsegenskaperna som både Nova och hanen har.

Hon har inte ändrats så mycket. Inte riktigt lika galen och inte heller lika beroende av mig. Hon ligger ofta själv på golvet vilket aldrig någonsin hänt innan, tror hon tycker det är varmt :)
Se vid 3 veckor åt hon lite dåligt ett par dagar, vilket aldrig tidigare hade hänt i hennes liv.
Men tycker inte det är någon större förändring :)

Ja, ta kort en gång i vecka och lägg ut här :idea: Så kul att se hur de ändras för varje vecka, dessutom är det roligt att ha till framtiden om man tar någon mer kull så man kan jämföra. Så tänkte iaf jag :) Hoppas på bild från dig ikväll!

Kul tråd!

Jag hoppas att vi är i väntans tider! :laugh: Ja väntar det gör vi redan, på att få veta säkert om hon är dräktig eller inte.

Det är alltså min lilla dsg-tik som om hon är dräktig är på d 25. Letar tecken som en tok och visst stämmer en del saker, men annat inte så för att få veta säkert är det inbokat tid för ultraljud nästa vecka. Håll tummarna!

Spännande det ska bli att följa alla. Och jag hoppas alla tikar blir dräktiga och att alla valpningar går bra. :) Kul att följa lite olika raser. Själv har jag golden retriever.

Nu har jag fotat henne, ska lägga ut när jag har tid:)

jag har valt att ta valpar på min tik då hon har ett super temperament och mentaliteten är på topp.
Även hanen har en super fin mentalitet.
Sedan är de bra både i pälsen utseendemässigt.

Fortsätter du att foa din och lägga ut oxå?

Spännade med alla som ska ha valpar!

har ni andra märkt någon skillnad?
Bilder på era hundar oxå:)!

Jag har också parat min tik som är en cane corso :) den 1/3 ska vi in på ultraljud :)

*kl*
Idag är det 8 veckor för Nova. Hon är rejält stor och har tyvärr börjat äta lite dåligt. Hoppas valparna kommer framåt torsdaf-fredag för hon har det rätt tungt nu.
Nova8v.jpg

Jag väntar med spänning pa sma skäggvalpar! Är sa sugen, speciellt när jag sag att du söker fodervärdar ;) Men tyvärr är det ett ar för tidigt för mig. Men den som väntar pa nagot gott (skäggigt), väntar aldrig för länge...

*kl*
Idag har finaste blivit pappa till två små tikar. En helsvart och en med vit bringfläck... :love:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 493
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 489
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka