I väntans tider - om ALLT inför den kommande fölningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: I väntans tider - om ALLT inför den kommande fölningen!

Har följt tråden med spänning, trots att jag inte själv har någon häst som ska föla..:d

Måste bara säga att din häst ser så otroligt vacker ut! Du har inga fler bilder man skulle kunna få se..?:angel:

Tack så mycket! Har inte så många bilder som finns i datorn tyvärr. Hon har ju varit "modell" i en viss ridsport katalog som de flesta får förra vintern (05-06) Där finns fler bilder...

åh vad kul! vistt är det skönt att all fölningsnervositet äntligen är över! för dansa blev det ju 338 dygn.

ang vaxproppar så är utrunnen stearin en väldigt bra beskrivning. jag hade ju aldrig sett proppar förut men dansa fick sina natten innan och de såg precis ut som vit stearin. inte alls så gula som jag trott de skulle vara.
sedan undrar jag över dans´s casslick. hon sprack lite, men rakt upp och fint. förstår att det är bäst att fixa till så fort som möjligt, men tror ni det går att vänta till imorgon:confused: ? då kan jag ju få min ordinarie vet.

GRATTIS!!! :bump: :banana:

Igår hade Skrållan satt mkt mera juver och det har varit som nån torkad droppe på ena spenen i två dagar, fast inte på samma. Inga riktiga proppar ännu. Hon är helt slät där bak...

Kanske i början på veckan om hon fortsätter :crazy:

Nu ska det bli varmt i morgon, så jag tror och hoppas att det sätter fart på fölandet.

Grattis till er som slipper vänta längre, jag ska väl inte klaga, " bara" 328 dagar i dag och jag tror inte det blir 351 som i fjol:angel: .

Vad härligt att all väntan äntligen är över! :bump: :bump: :bump:
Grattis! :)

Här är allt lugnt. S går omkring å trycker rumpan mot allt hon hittar men det är just det enda hon gör. Dygn 321 idag...

*kl*

Mitt sto är på dygn 330 nu, men ser inte ut att vara på G alls fast magen är enorm!
Men så har det ju vart jättekalt och dåligt väder här också.. men det är jobbigt att gå och vänta:D

*KL*

337 dygn på det ena stoet idag och 334 på det andra...

*gäsp*

Stort grattis till alla föl :banana:

Det är kul att det gått så bra för alla ston och föl, jag avundas er som fått det överstökat. Vet i f;n om jag utsätter mig för det här någon fler gång.

En vandrade Zombi:crazy:

Här händer det ingenting alls...
Vit mjölk på stoet som är på dygn 334 idag....men ingenting mer än att trycka sig mot väggarna...bita sig i magen och lyfta på svansen...hela tiden...(förstagångssto 4 år)

Nästa sto är på dygn 327 idag och har fyllt juvret nästan helt...men verkar ändå inte klar ännu....(väntar femte fölet)

....och vi blir bara tröttare och tröttare..:))

*kl*

Nu tittar jag in i tråden också, 4 ston som ska föla i år, är idag på dygn 310, två på 290 och en på 275 så det är ett tag kvar. De tre första har dock börjat sätta juver. Vi ligger lugnt med vakande ett tag till, men ska försöka få upp och provköra kameran nästa helg så vi har lite tid att fixa om det inte fungerar som det ska, har byggt om i stallet sedan förra året..

Idag va inte juvret lika stort som igår, men ändå fyllt mer ner i spenarna än tidigare. Jag tog in henne tideig för hon var helt upprörd i hagen.
Efter att ha vankat, surat på sig själv och andra döda ting m sparkar osv blev hon lugnare igen o åt som en tok.
Såg stora sparkar i magen o stackars Skrållan bara stönar. Jobbigt att bli mamma... ;)

GRATTIS!!! Skönt att din väntan äntligen är över. Jättesöt fölis!

:)

Ja. har man en gång sett "riktiga" vaxproppar" s¨å tar man aldrig fel eller hur:angel: :)

Mitt sto gick med riktiga vaxproppar i 8 dygn o det såg definitivt ut som utrunnen stearin o var i nagelstorlek...men ändå fölade hon inte förrän 8 dygn senare. Inget säkert tecken...
Min andra har aldrig vaxproppar.

Stort grattis!
Hoppas hon blir av med fången nu o får må bra med fölis.

MMM. här ser det lite oroväckande ut...
faktsikt lite på G med vaxproppar, vitaktig mjölk och ett mkt irriterat sto:crazy:
Hon är inte beräknad förräns mitten av maj, och brukar vanligtvis gå över en vecka...
Håll tummarna för att det är falskt alarm, jag vill inte, (till motsats mot många av er andra) ha föl ännu...

tack alla! dansa mår förträffligt och travar runt med bebis så nog lättade det på allt:idea: . jag tänker inte öka på kraftfodret än, försöker vara lite iskall...

Jättehärligt att höra...:)))
Stort grattis både till Dig och ni andra som fått den allra bästa anledningen till att sluta vaka...en alldeles underbar fölunge...

Grattis! :bump:

Har följt dina våndor med fång och annat här. Härligt att allt gick bra och de verkar må bra. Hoppas fångtendenseran ger med sig nu så att de kan få en lång härlig sommar ihop i en grön hage. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

K
Avel Mitt sto ska snart föla, bara ca ett par dagar upp till kanske 2 veckor kvar innan bäbisen kommer! Det är hennes första bäbis och jag...
2
Svar
30
· Visningar
5 571
Senast: Nafayette
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 483
S
Träning Jag har ganska nyligt (ca 3 veckor sedan) fått hem två nya hästar. Ett 20 årigt sto med ett hingstföl på 2 månader. (Gajja och Camaro)...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka