hyra bilbarnstol?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: hyra bilbarnstol?

vilka försäkringsbolag?

Har kollat runt men hittar inte nått=/
 
Sv: hyra bilbarnstol?

Tack för svaret! kollar med babyland å babyproffsen=)
 
Sv: hyra bilbarnstol?

Om det är den första stolen du menar, Babyskyddet, så kan man hyra genom landstinget, i allafall i Värmland.
 
Sv: hyra bilbarnstol?

Samma försäkringsbolag som ni har bilen försäkrad hos?

Det brukar kosta X-antal kroner i månaden i X-antal år sen äger man stolen själv.

Folksam har en bilbarnstol från 0-4 år. Den kostar mellan 74-296:-/månaden

If har 3 st olika bilbarnstolar, från 0-9 månader, 9mån-4år, 4 år-10 år. Den sista stolen får man behålla och det kostar 72:-/månaden
 
Sv: hyra bilbarnstol?

Tack! Va inne på alla möjliga försäkringsbolags hemsidor men hittade bara på foksam...
 
Sv: hyra bilbarnstol?

NTF hyr ut...
Här i Borås kan man hyra genom sin BVC.
Man kan även bege sig till Barnvagnscentralen eller Babyproffsen.
Då kan man betala en slant, som man sedan får tillbaka en stor del av, när man lämnar tillbaks stolen och man ska byta upp sig till nästa... Vet inte exakt hur det fungerar bara...

Tänk på att alla babyskydd inte går att fästa i alla bilar p.g.a bältets längd. De flesta stolarna har väl då "ett alternativt sätt att dra bältet på", men vet ej om det gäller alla...
 
Sv: hyra bilbarnstol?

*Knapplån*

Jag tänkte låna stol av Sjukhuset där jag ska föda. Men det visade sig att min kompis som gjort det fick en 3 år gammal stol.. Så¨nu blir det för mig att köpa nytt för jag är livrädd för riskerna med att stolarna inte är kollade ordentligt innan de lånas ut på nytt :smirk:
 
Sv: hyra bilbarnstol?

hittade en sida där dom testat olika bilbarnstolar och det testet visade ganska läskiga resultat=/

Men Besafe var säkrast. Det är den stolen if hyr ut. Så det blir nog att hyra av dom. Det kostar 102 kr/månaden om man inte har någon försäkring hos dom.
 
Sv: hyra bilbarnstol?

Skulle du vilja länka till den sida? Har fått ett babyskydd av en nära vän, den är 5 år gammal och mycket välskött. När de köpte den var den bäst i test, skulle vara kul och läsa om den/märket fortfarande håller.
 
Sv: hyra bilbarnstol?

ska kolla om jag kan hitta den igen.

Det va en som länkat till den i en tråd på familjeliv...
 
Sv: hyra bilbarnstol?

Vi funderade på att köpa en akta. har hört så mycket bra om dom. men att stolen lossnar vid krock låter ju väldigt otäckt=/

Nä en Besafe blir det!
 
Sv: hyra bilbarnstol?

Dessa bilbarnstolar ser inte ut att vara till de allra minsta. De ska monteras fast i bilen. Babyskydden är ju medtagbara.

Typ denna:
37801-389.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hyra bilbarnstol?

Visste inte ens att man kunde hyra barnstol!
 
Sv: hyra bilbarnstol?

nej det vet jag. men stolar av samma märken har ju fått typ samma resultat i testen.

Så att tex aktas babyskydds fästen skulle vara bättre än stolen från 9 månader tror jag inte. Kvalitén lär vara den samma. men just de här med påfrestningar för kroppen skiftar förmodligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 806
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 118
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 434
Hemmet Jag har funderingar på att flytta från min lägenhet, eventuellt tillfälligt ett år. Det är av skäl som jag kommer få hyra ut i...
Svar
12
· Visningar
633
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp