Hyperemisis?

Jag saknar nog mer det mentala än det sociala faktiskt, konstigt nog. Iof så har jag underbara vänner som gärna kommer över och bara är tillsammans med mig i soffan. Utan krav på att jag ska vara social när det sker, dom frågar om det är nåt jag kan tänka mig vara sugen på just precis då och tar med det. Guld.

Men det mentala.. Gossh, kommer bli knäpp snart tror jag! Funderar seriöst på att söka nån kurs på distans för att få plugga lite, få nåt utbyte av någon slags hjärngympa..
Kan inte påstå att maratonkolla Skam ger så mycket mental stimulans :o

Jag orkar ju knappt träffa folk ens när jag vill.
Mina vänner kommer också över, men nu senast var jag så slut efter en knapp timmes småprat att jag tokkräktes. Vi gör så att de kommer och hänger med BARNET och lagar middag när partnern jobbar, jag arbetsleder från soffan om jag orkar, annars passar jag på att sova. Jag tänkte söka distanskurs när PARASITEN är ute och jag vet att jag är på banan, dvs till hösten typ... jag saknar att sitta och äta middag och småprata utan att det känns som bäckenet ska gå itu och jag håller på att somna av matchock. Jag mår apa av mat, kroppen blir som om jag varit på tre julbord på en dag.
Salta kex är fina grejer... lite trött på mina skorpor nu när partnern kom hem med tre påsar:o

Jag orkar ju knappt träffa folk ens när jag vill.
Mina vänner kommer också över, men nu senast var jag så slut efter en knapp timmes småprat att jag tokkräktes. Vi gör så att de kommer och hänger med BARNET och lagar middag när partnern jobbar, jag arbetsleder från soffan om jag orkar, annars passar jag på att sova. Jag tänkte söka distanskurs när PARASITEN är ute och jag vet att jag är på banan, dvs till hösten typ... jag saknar att sitta och äta middag och småprata utan att det känns som bäckenet ska gå itu och jag håller på att somna av matchock. Jag mår apa av mat, kroppen blir som om jag varit på tre julbord på en dag.
Salta kex är fina grejer... lite trött på mina skorpor nu när partnern kom hem med tre påsar:o

Jag blir också helt slut av att träffa människor men dom där 30min dom brukar stanna ger lite ved på elden i det sociala sammanhanget.

Saltapinnar är det som funkar bäst här..
Och sura godisar man kan suga av allt sura på men inte behöver äta upp..
Jag har kommit igång att äta lite lite nu, 1 tugga här och där men sen måste jag ligga ner och andas..
Jag vet att illamåendet blir 100resor värre om jag inte tvingar i mig nåt..

Jag skulle gissa att jag aldrig skulle orka plugga nu ändå så det lär också bli lagom tills den här är ute

Hamnade här av en slump. Tipsas det inte om att ta Postafen? Det funkade skapligt för mig, som också spydde som en räv under graviditeterna. Vid sista graviditen fick jag tipset att äta Postafen, och banne mig, det fungerade!

Hamnade här av en slump. Tipsas det inte om att ta Postafen? Det funkade skapligt för mig, som också spydde som en räv under graviditeterna. Vid sista graviditen fick jag tipset att äta Postafen, och banne mig, det fungerade!

Tyvärr. Postafen är det som tipsas om att testa först, och det hjälper de flesta med vanligt gravidillamående. Det fungerar inte här. Starkare mediciner fungerar knappt nämnvärt.
Stå ut och åka in till sjukhuset för att fylla på med vätska och vitamininjektioner är det man får göra i vårt tillstånd.

Det funkar bra vid "normalt" gravidillamående men inte när det är så här.
Jag har i perioder spytt 40 ggr på ett dygn, partnern räknade inför ett läkarbesök. Jag har lyckats hålla mina värden i schack med vitamintabletter, vätskeersättning och annat samt bra grundförutsättningar. Postafen är som att rekommendera lättöl till mån som vill bli kanonfull så fort som möjligt. Helt meningslöst.

En natt att minnas. Har sovit sittandes på en kudde i badrummet:meh::yuck:. Tre veckor kvar typ. Känns länge men överkomligt.
biteme_bigarmhug.gif

Hyperemesis är inte vanligt illamående. Då krävs starkare saker på recept av läkare, inte ens det brukar hjälpa alla helt.
Själv vägde jag 10 kg mindre när jag kom in till BB än jag gjorde innan jag blev gravid, o jag var inte överviktig då. Såg ut som ett benrangel med ett myggbett på magen.

Själv vägde jag 10 kg mindre när jag kom in till BB än jag gjorde innan jag blev gravid, o jag var inte överviktig då. Såg ut som ett benrangel med ett myggbett på magen.

Så illa är det inte för mig, det sista som överger mig är bysten typ... men jag väger mindre än när vi sågs.

Hoppar in här, gravid med första barnet är i v 12+3. :heart

Spyr som en gris varje dag, vissa dagar återkommande under hela dagarna och vissa först framåt kvällen och natten.
Hälften av gångerna kommer det upp något, resten är bara "torrspyor" = hela kroppen krampar och det river i halsen, men kommer inget annat än saliv typ.. mycket skoj. :yuck:

Uppgraderad från lergigan comp till primperan(?) men dessa fick mig att spy ännu mer så i väntan på läkarbesök imorgon måndag så äter jag lergiganet som iaf håller de flesta av spyorna "sväljbara". :up:

Galen yrsel vid minsta ansträngning som givetvis leder till ytterligare spyor.. typ igår, gjorde misstaget att ta en dusch... 15min på knä med huvudet i toaletten. :meh:

Illamåendet har stegrats mer och mer för var vecka som passerat, håller ännu hoppet uppe om att det kanske ger med sig.. kanske. :cautious:

@Nixehen du slipper torrspyor om du dricker vatten. När jag kräks pga migrän tar jag ett par munnar vatten efter varje kräkning, då kommer nästa upp lättare.

Provat det, men även med vatten/lite mat i magen så torrspyr jag.. :wtf:

Mer allmänt: upplever att det är lättare att då behålla citronvatten eller typ loka än vanligt vatten. Citron överlag knarkar jag just nu.. bara lukten dämpar illamåendet något! :up:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 284
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka