Hyperemisis?

Du kommer märka om du har Hyperemisis... Det är normalt att vara yr och kräkas under graviditeten (speciellt i början) men om kräkandet fortsätter vecka efter vecka, kanske 10-30 gånger per dag, då är det väl troligen hyperemisis.

Tack! Spydde konstant utan medicinerna.. men jag ringde dit och fick utskrivet dessa. Min räddninginte ens vatten gick ner. Har varit gravid en gång innan (dock gjorde jag abort, en jäkla massa år sedan) upptäcktes för jag spydde så mkt jag behövde dropp. Jag trodde det var magsjuka Men om det stannar vid detta så är jag nöjd. Jag håller tummarna jag kan slippa medicinerna sen..

Jag har fått diagnosen hyperemisis men jämfört med en del av er ska jag vara glad. I dagsläget kan jag jobba 50%, om än med viss ansträngning och bra dagar mår jag bara konstant illa och kraftig migrän. Dåliga dagar kräks jag tills jag spräcker blodkärl i ögonen och får blåtiror.. . Har svimmat några gånger och sover runt 12-15 h/dygn. Varit uttorkad och kan tipsa om att sjukvården i Afrika är lite sisådära.. *ryser*. Läkarna hemma i Sverige var chockade över att jag stod på benen när jag kom in kraftigt uttorkad och med lågt blodsocker. Men det ordnade till sig bra med lite hjälp.

Men trots allt så känns det bra - tröstar mig med det är första graviditeten och att jag inte känner till något annat.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 284
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka