Sv: husky

va? Men det är ju jättebilligt. Varför är de så billiga? Är det ngt fel på dem?

OKej...ja kollade på blocket på annonserna där efter priser...Sen är väl Alaskan huskyn billigare eftersom den inte är någon riktig ras så då borde den vara ännu billigare.

Min kompis fick en gratis när de räddade alla i kullen från att bli överkörda. ( de hade rymt ). men i vanliga fall tror jag att de ligger 10tusen.

Är du inte ute efter en vlp utan kan tänka dig en unghund eller vuxen, så kan du få en nästan gratis, jag tycker det ofta dyker upp sånna hundar på blocket, för 500-2000kr.

dom ligger allt mellan typ 2000-10.000kr. ju längre upp man bor är det lättare att få tag i billigare.

Har en kompis som just köpt en för 2.500 rensasig och reggad!!!

Ett normal pris på en Siberian husky brukar ligga runt 7-10 000
Allt beroende på var du köper den vad det är för linjer osv.

Varför just en Siberian husky ??
Om du går in på min sida www.Fridha.se så har jag en del länkar till bra uppfödare.
Men sen beror de på vad du vill ha för husky Race,sprint eller show beroende på vad du oxå vill göra och ha hunden till.

För att de är så sjukt fina.
Jag är ju inte ute efter en tävlings eller utställningshund, bara en familjemedlem typ :)
Så hur den ser ut eller vad den har för stam har ju egentligen ingen betydelse.
Att huskies är rätt krävande och kräver mkt aktivering vet jag.

Huskys är jävligt krävande:angel:

Ska du dra om du skaffar en husky? eller är det bara utseendet på hunden som gör att du vill skaffa en husky?

Ser jätte många människor specielt här i Cali, som bara skaffar dom för utseendet, dom vill ju ha en varg:cool:

Min ex kompis, husky hadde hon bara fastkedjad i ett träd tex:crazy:.

Man ska tänka sig för både fem och femtio gånger innan man bestämmer sig för en.

Det "normala" priset för en husky är väll allt från 10 000 till 20 000. Åk och hällsa på olika uppfödare så att du får lära känna rasen lite mer:laugh:

om man vet att man har allt en husky kräver so go for it!:bump:

känner en som säljer sina valpar för 8..
Men som SomethingLovish sa så är de jävligt krävande. absolut inte bara för familjehund..
en husky ska man ha om man ska arbeta med dem, som drag.
Jag har för tillfället 1 husky korsning dock hon kräver inte så mycket för att vara lugn, men hanen ja hade kunde man vara ute o gå med i 3 timmar i skogen och han fick springa i sin egen fart men likförbannat när vi kommer hem så springer han flera vändor runt gården och vill ha mer ....
så TÄNK dig NOGA för om du vill ha hunden bara för att den är fin att titta på eller om du oxå kan tänka dig att gå MINST 1 mil om dagen

Ett normalt pris på en Husky i Sverige har jag aldrig sätt över 10 000 och då kan du få en bra hund.

En husky behöver inte bara motion utan mycket stimulans oxå.
Jag köpte min första hund av en jätte bra uppfödare som kunde rasen från botten och engareade sig till 100 i allt vi gjorde.
Jag hade inget intresse för drag de var min sambo som hade de, det är hundar som måste göra de dom är gjorda för.

Man kan ju bara se på allt som är omplacerat på Blocket :angel:

En Husky är INGEN sällskaps hund jag skulle inte rek det så vidare du inte vill ha en hund som flyger i taket och bitter sönder allt i huset!
För dom vissar snabbt när dom har tråkigt!

Vi har en Husky och det jag kan säga om dom är att dom kräver mycket, både fysiskt och "huvud" jobb.

Dom har även en enorm jaktinstinkt...

Många kan även vara hanhunds aggresiva, OBS läs många och inte alla..

Förutom det så är det helmysiga hundar och våran är en riktig liten slökorv.

Han går nästan aldrig upp före 10.00 och tillbringar gärna den mesta tiden i soffan eller ute i solen, men det är ju förutsatt att han får dagligt utlopp för hans energi :-)

Om han inte får det så är han inte rolig att ha inomhus :-)

Han har även ett enormt starkt psyke, men som sagt så är det en helt underbar vovve och jag har aldrig ångrat vårat hundval :-)

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 689
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 396
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 957
Senast: Sel
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 092
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31