Husköpstråden del 3

Vi räknar med 500 tkr, men husen som säljs utan kommunalt VA brukar även ligga under i pris ungefär motsvarande eller ännu mer. Så det jämnar ut sig. En annan aspekt är byggrätterna, de ligger på ca 105 kvm utan kommunalt VA och ca 200 med där vi tittar. De som har det har oftast redan byggt ut = dyrare med både VA och dyrt med stort hus. Så att köpa utanför ger oss en chans att ha råd, litet hus blir billigare och utan kommunalt VA drar också ner priset. Man ska ju både bekosta det i framtiden men också gräva upp tomten mm. så det drar ner priset en del.
Aha då förstår jag. Skönt att det återspeglas i priset! Håller tummarna för er!
 
Vi har bestämt oss för att lägga ett lägre bud på huset än utgångspris, vad vi anser att det är värt för oss just nu. Antingen nappar de, eller inte, vi får se! Jag känner att det blir bra hur som helst. Om de accepterar har vi vår drömtomt och budget över till bygge, men mycket jobb framöver. Accepterar de inte så kan vi chilla och se hur utvecklingen sker nu framöver med priserna.
Hur gick det med budet? :nailbiting:
 

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
864
Senast: Lilla
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
31 32 33
Svar
657
· Visningar
44 074
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
116 400
Senast: Nordthor
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp