Husköpstråden del 3

Nu vill jag inte störa mäklaren eftersom vi har haft så mycket kontakt under förmiddagen. Hur brukar handpenning betalas nu förtiden? Swish, kort eller banköverföring? Förhoppningsvis skriver vi kontrakt kl. 15 imorgon och inser att jag kanske måste föra över pengar och kolla med beloppsgränser om det inte är banköverföring.
 
Nu vill jag inte störa mäklaren eftersom vi har haft så mycket kontakt under förmiddagen. Hur brukar handpenning betalas nu förtiden? Swish, kort eller banköverföring? Förhoppningsvis skriver vi kontrakt kl. 15 imorgon och inser att jag kanske måste föra över pengar och kolla med beloppsgränser om det inte är banköverföring.
Gud så spännande!
Jag har också börjat titta lite mer seriöst, även om det nog är ett år kvar tills vi skulle kunna köpa något. Men det är så spännande att kunna följa andra också!
 
Nu vill jag inte störa mäklaren eftersom vi har haft så mycket kontakt under förmiddagen. Hur brukar handpenning betalas nu förtiden? Swish, kort eller banköverföring? Förhoppningsvis skriver vi kontrakt kl. 15 imorgon och inser att jag kanske måste föra över pengar och kolla med beloppsgränser om det inte är banköverföring.
Grattis!
Vanlig banköverföring med 7-10 dagar på sig (efter kontraktsskrivning) att få handpenningen på plats var det när vi köpte hus för 2 år sedan.
 
Det sjukaste är att (om allt går vägen) så är det den andra bostaden vi köper utan att åka och titta på den. Den första var vår lägenhet på Kungsholmen i Stockholm som vi köpte osedd. Där trodde vi först att den låg på bottenvåningen, så det blev en positiv överraskning att den låg på andra våningen när vi kom dit. Hoppas på positiva överraskningar även här!
 
Det sjukaste är att (om allt går vägen) så är det den andra bostaden vi köper utan att åka och titta på den. Den första var vår lägenhet på Kungsholmen i Stockholm som vi köpte osedd. Där trodde vi först att den låg på bottenvåningen, så det blev en positiv överraskning att den låg på andra våningen när vi kom dit. Hoppas på positiva överraskningar även här!
Men vilket blir det? 😅
 
Låter märkligt. Kan mäklaren i fråga blivit akut sjuk eller något? Jag hade försökt kontakta en annan mäklare på samma firma om jag verkligen var intresserad av huset.

Hade kontaktat en kollega till mäklaren och förklarat läget. Ofta hjälper dom varandra.

Fick svar via mail idag, helgens visning var inställd med kort varsel. Nytt försök nästa helg.
 

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
1 769
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
32 33 34
Svar
661
· Visningar
44 778
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
116 918
Senast: Nordthor
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp