Idag var vi på två husvisningar. Första var en nybyggd enplansvilla. Trevlig storlek på huset, lite för liten tomt kanske. Trevligt, mysigt område. Fanns två till likadana hus på gatan också till salu, en med pool. Tyvärr längre till badplats än jag önskade men båtplats fanns där iaf. Nästa hus en stor tvåplansvilla, också nybyggd. Mycket fina detaljer. Större tomt! Kändes jättemysigt, fick en superkänsla. Lite oklart med båtplats som vi vill ha dock, men verkar ev finnas väldigt nära. Finns bad för simkunniga väldigt nära. Vi har ett litet barn men det fanns en riktig badplats en liten bit bort också, även om det inte var så nära som jag önskat.
Eftersom alla var nybyggda måste tomterna göras i ordning med gräs osv men sista huset hade carport med laddstolpe samt förråd vilket de andra inte hade. Sista huset hade också fiber, inte de första.
Vi har lånelöfte på 5 miljoner men vill inte köpa för mer än 4,5 egentligen. Huset jag gillar ligger ute för 4,8 men har varit till salu i ett halvår. Hur lågt bud vågar man försöka lägga?
Min man gillar att skambuda, jag tycker det är lite pinsamt. Men samtidigt, vad har man att förlora?