Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför tippen? kan det inte vara enklare att lägga ut det på blocket/fb som gratis att hämta. Skriv bara bestämd dag och tid det gäller så folk får press och verkligen kommer.
Spara på jobb, miljö och kanske hjälpa någon på kuppen med som har behov av t.ex. 2 udda glas kan ju vara vad en fattig student, ensamstående mamma osv. behöver.

Absolut!

Men det mesta är inte ens efterskänkningsbart. Men visst, det som kan skänkas skall givetvis gå till behövande av olika slag.

Det här med utgångspris verkar vara ett rent fiktivt begrepp numera, utan annan relation till verkligheten och marknadsläget än att locka.

Verkligen så! Vårt första bud idag var på 105' över accept...
Hur har det gått idag?

För min del verkar det spricka. Nära 30% (350') över utgångspris, och på gränsen för vad den här ensamstående landstingsanställde med häst kan ta på sig i lån med bibehållen nattsömn.
Väldigt tråkigt, på fler än ett sätt.

Det här med utgångspris verkar vara ett rent fiktivt begrepp numera, utan annan relation till verkligheten och marknadsläget än att locka.

Verkligen. Pratade med min mäklare om det. En likadan lägenhet som min låg ute samtidigt som jag sålde. Utgångspris 495'. Hon hade precis sålt en liknande för 665'. Och jag sålde min för 635' utan budgivning (direktaffär). Hon tyckte att det var rätt fult av den mäklaren att lägga ut för 495' när man vet att de kommer gå för mycket mer (sista budet på den som jag såg var 660'). En del mäklare gör ju så att de ska ha extra procent på summan över utgångspriset, så det skulle ju kunna ha med det att göra. Fult, hur som helst!

Hur har det gått idag?

För min del verkar det spricka. Nära 30% (350') över utgångspris, och på gränsen för vad den här ensamstående landstingsanställde med häst kan ta på sig i lån med bibehållen nattsömn.
Väldigt tråkigt, på fler än ett sätt.

Det är två stycken som lagt varsitt bud än så länge :)
Det var ny visning igår, med två sällskap som var på visningen i söndags och som hade tagit med sina respektive igår, och 5 nya sällskap.
Ska bli spännande att se om budgivningen kommer igång mera idag :) För närvarande är högsta bud på 130' upp från accept.

Fasen vad tråkigt :( Är det du och en budgivare till, eller är det fler som fortfarande budar?

Det är två stycken som lagt varsitt bud än så länge :)
Det var ny visning igår, med två sällskap som var på visningen i söndags och som hade tagit med sina respektive igår, och 5 nya sällskap.
Ska bli spännande att se om budgivningen kommer igång mera idag :) För närvarande är högsta bud på 130' upp från accept.

Fasen vad tråkigt :( Är det du och en budgivare till, eller är det fler som fortfarande budar?
Spännande!

Det är (var) jag och en till. Jag la mig nyss, utgångspris var 1 200 000 och jag släpper bollen nu vid 1 550 000. Bara att gratulera säljare och mäklare.
Faller tillbaks till plan B som är min Polar 470 -77 från årsskiftet mars/april. Yiihaa.

Spännande!

Det är (var) jag och en till. Jag la mig nyss, utgångspris var 1 200 000 och jag släpper bollen nu vid 1 550 000. Bara att gratulera säljare och mäklare.
Faller tillbaks till plan B som är min Polar 470 -77 från årsskiftet mars/april. Yiihaa.

Nej, vad tråkigt :( Hoppas du hittar något nytt objekt snart!

Jag har det omvända problemet. Jag och sambon letar efter ett investeringsobjekt, ett hus att hyra ut. Vi har hittat ett som ligger där vi vill att det ska ligga, på rätt gata på en liten (sjöbobrun) ort. Jag har kollat alla andra nyligen sålda hus på gatan och kvadratmeterpriset på samtliga ligger mellan 3500 kr och 4900 kr. (Förutom ett nyligen helrenoverat, ombyggt till tvåfamiljshus.) Detta hus har stora renoveringsbehov, badrum som är äldre än mina föräldrar, konstig planlösning, gammalt tak, värmecentralen i källaren ser ut som ett råttbo mm. Gissa vilket kvadratmeterpris mäklaren vill matcha? Det nyrenoverade tvåfamiljshuset! Jag skrev och frågade om det fanns en guldfyndighet på tomten.

Jag har det omvända problemet. Jag och sambon letar efter ett investeringsobjekt, ett hus att hyra ut. Vi har hittat ett som ligger där vi vill att det ska ligga, på rätt gata på en liten (sjöbobrun) ort. Jag har kollat alla andra nyligen sålda hus på gatan och kvadratmeterpriset på samtliga ligger mellan 3500 kr och 4900 kr. (Förutom ett nyligen helrenoverat, ombyggt till tvåfamiljshus.) Detta hus har stora renoveringsbehov, badrum som är äldre än mina föräldrar, konstig planlösning, gammalt tak, värmecentralen i källaren ser ut som ett råttbo mm. Gissa vilket kvadratmeterpris mäklaren vill matcha? Det nyrenoverade tvåfamiljshuset! Jag skrev och frågade om det fanns en guldfyndighet på tomten.

Lägg ut svaret sen, jag blir nyfiken! Det kanske finns olja att borra efter på tomten? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 086
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 383
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka