Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
http://www.lansfast.se/hitta/villa/...rp/grastorp/tengenevagen-22/4gb2ivch4gbe447t/
Titta på tomtbilderna så syns det klara bevis på att det måste finnas någon slags guldfyndighet i dammen. De har tillochmed byggt en vaskmaskin.
http://www.lansfast.se/hitta/villa/...rp/grastorp/tengenevagen-22/4gb2ivch4gbe447t/
Titta på tomtbilderna så syns det klara bevis på att det måste finnas någon slags guldfyndighet i dammen. De har tillochmed byggt en vaskmaskin.
Här är budgivningen igång, hyfsat i alla fall. Idag är fjärde dagen med bud, så jag gissar att det går mot slutet nu
Mäklaren tycker att det har varit lite dåligt tryck, men eftersom det går sakta men stadigt uppåt så känns det bra ändå. Igår fick vi fem bud av tre olika budgivare, så det känns som att det kanske kan fortsätta trilla in några idag också.
Dock tror jag att summan vi är uppe i nu är en brytgräns för många, så det är inte säkert att det blir mycket mer än så här.
oooooch där tog det stopp!
Så nu ska vi boka tid för att skriva papper. Skönt att ha fått den såld, och för ett bra pris dessutom.
Grattis! Blev det mer än ni trodde?
@AraSlei Grattis! Alltid skönt när affären är rodd i hamn Hur länge hann ni bo där?
Hahaha! bra mäklare, not!Svaret från mäklaren på skrutthuset när jag ifrågasatte vad som motiverade ett dubbelt så högt kvadratmeterpris som alla andra hus på gatan sålts för;
"Vår bedömning är att priset bör ligga omkring det begärda men det vet vi inte förrän marknaden har fått säga sitt. Det kan mycket möjligt vara så att det inte kommer upp i den summan. Är man intresserad får man lägga bud som sedan säljaren får ta ställning till."
Jag läser mellan raderna och säger att säljare och mäklare ger fingret åt potentiella köpare redan innan visningen varit. Vad har de själva gjort för att möta köparen? Någon uppiffning, någon besiktning? Någon enda liten renovering? Nej. Vad förväntas köparen göra, jo, betala dubbla marknadsvärdet.
Hahaha! bra mäklare, not!
Jag svarade.
Hej och tack för svaret, även om jag tycker att det lämnade vissa frågor obesvarade. Jag förstår att det är er bedömning, men frågan var varför det var er bedömning. Som jag ser det har inte säljaren gjort så mycket för att tillmötesgå en eventuell köpare. Det har inte gjorts någon besiktning, installationerna i källaren är rent ut sagt skrämmande, huset behöver fasadrenoveras, takbytas, kök och badrum måste göras om från grunden. Som potentiell köpare kan det då vara svårt att se rimligheten i att huset enligt er ska vara dubbelt så dyrt som alla andra hus som sålts på Tengenevägen.