Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
men nu missade jag nåt tror jag?

Du väntar på att mäklaren ska ringa och mäklaren sa att du skulle ringa?
Ja, alltså mäklaren ska återkomma till oss. Vi la ett bud igår, efter att hon i fredags sa att vi gärna fick ringa i helgen (mitt förslag var på måndag). Nu väntar vi på att hon ska återkomma efter att ha pratat med säljaren. Att det är helg är alltså inte anledningen till varför hon inte ringer tillbaka.

Jo, fast hon sa uttryckligen att vi kunde höras i helgen ;) Jag erbjöd mig att höra av mig på måndag men hon propsade på att jag kunde ringa i helgen.

Jaha, då kanske säljarna fortfarande funderar? :) Vi har köpt en liten gård med inflytt i oktober, och under budgivningen kunde det ta lite tid innan säljarna gav besked. Vi var ensamma budgivare :).
Hur eller hur, lycka till!

Vilken dag.
Imorse fick vi ett motbud. Som vi accepterade.
Sedan ringa bank och fixa.
Fick grönt ljus efter lunch att skriva på papper.
Onsdag skriver vi på och lägger handpenning.
Tillträdesdagen blir lite senare, 11/9 eller 18/9.

Kan inte förstå att jag ska flytta till hus. Och att jag ska ha 1 km till en fantastisk stallplats.

Vilken dag.

Kan inte förstå att jag ska flytta till hus. Och att jag ska ha 1 km till en fantastisk stallplats.
Grattiiis!!

Vilken dag.

Ååhhhhh vad roligt!!:bump: grattis!:up:

Vi ska på visning nu i eftermiddag av mina två favoritgårdar! Känner att min förhoppningar är höööga, samtidigt som jag är livrädd för att de inte alls ska kännas bra/finnas några stora fel:nailbiting:
Så lite såhär nu :bump::nailbiting::bump::nailbiting:!!!

Nu har vi varit iväg på fler visningar!
Först var en gård som jag haft ögonen på rätt länge! Fint renoverat hus, mindre stall och lagom med ekonomibyggnader och +5 ha. Ett fult uterum/carport som vi vill putta ikull, förstora trädgården, ev bygga altan/växthus, ev sätt in en kamin, rensa bort vildvuxna buskar/träd göra iordning gårdsplan, en del sånt fix. Men absolut inget akut utan det går med lätthet att bo där i dagsläget!

Det andra stället har så mycket möjligheter! Ett i grunden fantastiskt hus, +20 ha mark (idag brukar de 60 ha), otrolig omgivning, inte för stora ekonomibyggnader heller även om de är rejäla då det bedrivs djurproduktion på gården idag.
Vi visste att det skulle behöva renovering då det är rätt nedgånget, men lukten som slog emot oss när vi kom in i huset.... Allt behöver rivas ut och saneras och det kommer inte gå att bo där på många månader. Många kronor och måååånga timmar kommer att gå åt för att återställa gården till den fina det en gång har varit. Blir lite ledsen när det får förfalla så...

Dessa båda gårdar ligger i samma prisklass och vi känner inte att vi kan ge oss in i ett så omfattande reoveringsarbete. Så den andra gården har vi gett upp direkt.
Den första gården däremot är högintressant! Så nu får vi se hur detta slutar;)

Nu har vi varit iväg på fler visningar!
Först var en gård som jag haft ögonen på rätt länge! Fint renoverat hus, mindre stall och lagom med ekonomibyggnader och +5 ha. Ett fult uterum/carport som vi vill putta ikull, förstora trädgården, ev bygga altan/växthus, ev sätt in en kamin, rensa bort vildvuxna buskar/träd göra iordning gårdsplan, en del sånt fix. Men absolut inget akut utan det går med lätthet att bo där i dagsläget!

Det andra stället har så mycket möjligheter! Ett i grunden fantastiskt hus, +20 ha mark (idag brukar de 60 ha), otrolig omgivning, inte för stora ekonomibyggnader heller även om de är rejäla då det bedrivs djurproduktion på gården idag.
Vi visste att det skulle behöva renovering då det är rätt nedgånget, men lukten som slog emot oss när vi kom in i huset.... Allt behöver rivas ut och saneras och det kommer inte gå att bo där på många månader. Många kronor och måååånga timmar kommer att gå åt för att återställa gården till den fina det en gång har varit. Blir lite ledsen när det får förfalla så...

Dessa båda gårdar ligger i samma prisklass och vi känner inte att vi kan ge oss in i ett så omfattande reoveringsarbete. Så den andra gården har vi gett upp direkt.
Den första gården däremot är högintressant! Så nu får vi se hur detta slutar;)
Spännande! Håll oss uppdaterade :)
Blir lite nyfiken på vad du ska göra med marken, har förstått att du vill ha mycket av en anledning :)

Jag kom aldrig iväg på någon mer visning av huset vi är intresserade av, min pappa ligger på sjukhus.. Men vi funderar på att kanske boka en privat visning.. Dock har budgivningen resan startat och priset är uppe en halv miljon över utgångspriset. Vi får se vart det landar, men jag gissar att det kanske kommer bli dyrare än vad vi känner att det är värt.

Tycker förövrigt det är svårt det här med att avgöra vad hus är värda...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 388
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat