Och en till fråga - Hur långt har ni till jobbet? Pallar man 40 min enkel resa till jobbet varje dag?[/QUOTE
.
Jag har ca 35 min dörr till dörr och det känns som lyx, för att bo i Sthlm... Åker mellan Vallentuna och Kista
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och en till fråga - Hur långt har ni till jobbet? Pallar man 40 min enkel resa till jobbet varje dag?[/QUOTE
.
Ah, då är det görbart med andra ord! Mitt nuvarande jobb ligger 20 min promenad från där jag bor, så jag har inte riktigt vant mig vid tanken på "pendlarlivet" än :P
40 minuter är väl ingenting?Och en till fråga - Hur långt har ni till jobbet? Pallar man 40 min enkel resa till jobbet varje dag?
Ah, då är det görbart med andra ord! Mitt nuvarande jobb ligger 20 min promenad från där jag bor, så jag har inte riktigt vant mig vid tanken på "pendlarlivet" än :P
Och en till fråga - Hur långt har ni till jobbet? Pallar man 40 min enkel resa till jobbet varje dag?
Jag är ny i denna tråd och även rätt ny på husletande, har varit och tittat på några stycken men inte hittat något som känts direkt lockande förrän kanske nu.. Det enda problemet är att huset ligger vid en rätt stor väg och jag vet inte hur mycket man kommer störas av det? Är ju omöjligt att säga innan man bott där ett tag men då är det ju försent att ångra sig om man tycker att trafiken är störande
Är det någon här som bor vid en större väg och vad tycker ni om det isf?
Vad menar du mer "rätt stor väg"? E-väg? Riksväg? Tung trafik?Jag är ny i denna tråd och även rätt ny på husletande, har varit och tittat på några stycken men inte hittat något som känts direkt lockande förrän kanske nu.. Det enda problemet är att huset ligger vid en rätt stor väg och jag vet inte hur mycket man kommer störas av det? Är ju omöjligt att säga innan man bott där ett tag men då är det ju försent att ångra sig om man tycker att trafiken är störande
Mitt föräldrar hem ligger precis intill en 80 (tidigare 90) väg. Nu är det Gotland vi pratar om så det är ju bara en fil åt varje håll men ändå.Jag är ny i denna tråd och även rätt ny på husletande, har varit och tittat på några stycken men inte hittat något som känts direkt lockande förrän kanske nu.. Det enda problemet är att huset ligger vid en rätt stor väg och jag vet inte hur mycket man kommer störas av det? Är ju omöjligt att säga innan man bott där ett tag men då är det ju försent att ångra sig om man tycker att trafiken är störande
När jag bodde i Stockholm bodde jag en period nära tunnelbanan (ovan jord). Först blev jag hemskt störd, men det tog inte längre än några veckor innan jag inte ens märkte tågen. Så det går att vänja sig. Frågan är om man vill?Jag är ny i denna tråd och även rätt ny på husletande, har varit och tittat på några stycken men inte hittat något som känts direkt lockande förrän kanske nu.. Det enda problemet är att huset ligger vid en rätt stor väg och jag vet inte hur mycket man kommer störas av det? Är ju omöjligt att säga innan man bott där ett tag men då är det ju försent att ångra sig om man tycker att trafiken är störande
Haha! Som jag då, vill flytta nuuuu!!Fixat lånelöfte och ska på visning 3 maj! Inte den gården jag skrev om ovan utan en annan. 4 mil från stan så sambo kan pendla utan problem. Nära buss, mataffär och förskola. 4 ha mark, stall, fint hus på 112 kvm. Ligger ute för 1 450 000 nu.
Är så nervös över att få nej från banken enligt oss och våra beräkningar har vi en god ekonomi som skulle klara lånet utan problem men banken kanske tycker annorlunda. Tror jag tar lite för allvarligt på det egentligen, skulle det inte bli någon gård precis nu så kommer ändå vår ekonomi förbättras mer med åren och då blir det en sen. Men vill ju flytta nuuu!