Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi kom hem så sent igår, så har faktiskt inte svarat mäklaren heller, utan ska göra det ikväll.
Troligtvis kommer inte säljarna att gå ner så mkt i pris som vi är villiga att ge för huset. Och vi tänker inte kompromissa så mycket, då det handlar om mycket tid och pengar som behöver läggas på huset. Och huset är bra, men långt ifrån perfekt. Som sagt, det kommer fler hus där vi förhoppningsvis känner att det är värt utgångspriset bättre.

Vi har faktiskt redan börjat "fortsätta" med vårt husletande. Och nu kära Buke-skåningar, är det för mycket i vischan att bo uppåt Röstånga? Vi har vidgat våra vyer lite på kartan. Och faktiskt så tar det inte längre tid till Lund C därifrån än vad det hade gjort från Höör (utanför). Förutsatt att man kör till stationen (Tekomatorp) som tar ca 20 min. Alltså tar det ca en timma att ta sig till jobbet därifrån. Sambon få betydligt närmre till Landskrona än från Höör.

Det enda jag vet är att Röstånga har ett bra fik, och är någorlunda polistätt med tanke på hur litet det är. :p
Och i regel brukar poliser vara ganska noga med var de bosätter sig, vilket jag ser som ett gott tecken :)
Dessutom verkar husen där vara billiga. :)

Jag vill också ha plastgolv i köket. Gärna ett rutigt, men vi kan inte enas om färger. Jag vill ha gult och ljust, maken vill ha grått och vitt. Dock är skåpen grå så det känns som det skulle bli lite väl mycket grått..

I detta hushållet har inte sambon (egentliga ägaren av huset :D) någonting att säga till om när det gäller köket, nästan iaf, han får ge smakråd och vara med och titta och lägga in veto om han absolut hatar det men annars är det min domän så jag bestämmer!:banana::banana: Samma med garaget där har han sista ordet och jag får finna mig i det och det kan jag leva med! :D

jo fast att ha köket i olika gråtoner är ju faktiskt skitsnyggt! hur stora fönster har ni i köket? och åt vilket håll?

I detta hushållet har inte sambon (egentliga ägaren av huset :D) någonting att säga till om när det gäller köket, nästan iaf, han får ge smakråd och vara med och titta och lägga in veto om han absolut hatar det men annars är det min domän så jag bestämmer!:banana::banana: Samma med garaget där har han sista ordet och jag får finna mig i det och det kan jag leva med! :D

jo fast att ha köket i olika gråtoner är ju faktiskt skitsnyggt! hur stora fönster har ni i köket? och åt vilket håll?

Önskar min man nöjde sig med veto för garaget.. :rofl:

Såhär ser köket ut. Det är större än det ser ut på bilden. Man får utan problem plats med ett bord för sex personer där bordet på bilden står. Vet faktiskt inte vilka väderstreck fönstren är i om jag skall vara ärlig. :o

11648109_54fb5729e087c34a7bcd2fbb.jpg

11648100_54fb572bddf2b30e2572ee15.jpg

Det är ett härligt ljusinsläpp från två håll. Vi kommer byta kaklet för jag hatar det. Kan inte hjälpa det, men jag gillar verkligen inte de skarpa kontrasterna mellan det svarta kaklet och den vita fogen. Därför jag inte vill ha svart/vitt rutigt golv. Jag skulle helst vilja ha detta gula här under, tror det skulle bli fräscht ihop med de gråluckorna, men min man vill som sagt ha ljusgrått/vitt. Vi får väl se vem som vinner ;)

linoleumgolv-forbo-marmoleum-click-pineapple-30x30-cm.jpg

Önskar min man nöjde sig med veto för garaget.. :rofl:

Såhär ser köket ut. Det är större än det ser ut på bilden. Man får utan problem plats med ett bord för sex personer där bordet på bilden står. Vet faktiskt inte vilka väderstreck fönstren är i om jag skall vara ärlig. :o

11648109_54fb5729e087c34a7bcd2fbb.jpg

11648100_54fb572bddf2b30e2572ee15.jpg

Det är ett härligt ljusinsläpp från två håll. Vi kommer byta kaklet för jag hatar det. Kan inte hjälpa det, men jag gillar verkligen inte de skarpa kontrasterna mellan det svarta kaklet och den vita fogen. Därför jag inte vill ha svart/vitt rutigt golv. Jag skulle helst vilja ha detta gula här under, tror det skulle bli fräscht ihop med de gråluckorna, men min man vill som sagt ha ljusgrått/vitt. Vi får väl se vem som vinner ;)

linoleumgolv-forbo-marmoleum-click-pineapple-30x30-cm.jpg
Det gulrutiga golvet är FANTASTISKT.

• Gilla
Reactions: Io
Jaha, helgen är över och vi åkte till huset i lördags och kollade instället. Först körde vi om ett annat hus som var till salu i närheten, men nej. Inte ens värt att gå på visning där. Sen kom vi till "vårt" lilla ställe. Underbar natur med alla kullar överallt, skithäftigt! Vi var där i 2 timmar (!!!), och då kom vi inte ens in i huset ;) vi gick runt, undersökte, planerade, diskuterade, drömde oss bort. Vi gillade stället. Så klart mycket att göra (som på alla hus vi hittar tydligen :p). Gammalt kök, ingen direkt trädgård, ingen uteplats, inget garage, gammal toa, behov av fönsterrenovering, ny panel behövs på sina ställen. Och så är det ju två ekonomibyggnader till. Lite knepiga. Yttertaket går lågt ner, och svårt att få dit en dörr i vettig höjd a la hästingång. Ett fult ej tilltalande stall som inte jag vill ha min häst i, men potential, absolut. Med lite planering och ordentligt förarbete kan det nog bli riktigt fint :)

Så, som sagt. Två timmar senare åker vi runt och kollar in Röstånga och hittar både en Ica-butik, tankstation och pizzeria. Allt vad man kan tänkas behöva :D

Sen blev det söndag, vi har tänkt på det här stället i många timmar, räknat, planerat, funderat, ifrågasatt, och vänt och vridit i flera timmar. Sovmorgon och ännu mer tankar. Efter en sen och oeffektiv morgon så bestämde vi oss för att åka dit igen :D och ytterligare 2 timmar spenderades i drömmarnas land.

I veckan är det visning på huset, skönt att kunna lägga allt krut på huset då och vara "klar" utomhus.
Vi är nog allt lite kära!

@Martina_m Låter underbart! :D Visst att det finns saker som behöver göras i huset men det ser ju fullt beboeligt ut på bilderna och då kan man ju renovera efterhand liksom. Och vilken lyx med ett ställe där ingen bor just nu, jag kunde bara köra förbi med bilen innan visningen och jag kunde inte köra hur långsamt som helst för då hade väl säljarna trott jag varit en inbrottstjuv eller nått ;)

Jag körde förbi jättenära "ert" hus ( :D ) idag ser jag nu på kartan, körde på 109 mot en gård för att köpa stolp via blocket! Visste det låg i krokarna, men visste inte det var så pass nära. Omgivningarna är jättefina iaf!

Vi har tittat och det är ju helt klart världens chans: hyra lägenhet med stall. Min sambo kan tänka sig att bo där, men för min del sa det inte klick :( Hatar min hjärna just nu.
Är van vid väldigt hög standard, så för min del kändes det helt enkelt för.... enkelt? Kylen var av äldre modell, typ en meter kyl och sedan 30 cm frys ovanpå det. Ingen arbetsyta i köket. Köksluckorna kändes sådär, de var målade med färg och pensel. Inte så mycket förvaring i köket (sambon är kock, så vi behöver en del förvaring).

Stallet är dessutom inte godkänt för att stalla upp hästar, och kommer LS blir de nog inte glada även om det bara står ponnys i stallet. Gissar på att takhöjden, när det ligger en bädd, blir kanske 180 cm. Hade varit surt att flytta dit och så kommer LS och säger att där inte får bo några hästar. Ingen sadelkammare och ont om förvaring för foder och strö.

Just nu känner jag för ett nyproducerat radhus i bostadsrättsform...

@Shetlandskusk
Fasen vad tråkigt :cry:! Visst blir man arg på sina känslor och tankar ibland!! Men är det inte bra, så är det inte.
Det är som jag och min sambo, vi får liksom ifrågasätta oss själva lite så vi inte gör saker bara för att vi typ är desperata av ett hus :o. Vill vi verkligen ha DET huset, inte bara ETT hus.

Hoppas det dyker upp något snart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 388
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka