@Martina_m Så roligt, och spännande! Vi prutade ner vårt hus med 100k trots att priset precis hade sänkts med 200k.
Håller tummarna för att ni får det!
Håller tummarna för att ni får det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sätt er ner och räkna på vad det kommer kosta att få ordning på huset. Försök få så riktiga prisuppgifter som möjligt, så har ni lite att utgå ifrån. Sedan lägger ni fram det på det sättet, "Det här och det här och det här är ju inte så bra och kommer behöva renoveras, vilket kommer kosta ungefär såhär mycket". Så har vi gjort och det har märkts direkt på mäklaren om ägarna är intresserade av ett lägre budI helgen var vi på en andra visning av huset. Och vi gillar det ! Självklart har det vissa nackdelar, men det har en själ som vi verkligen tycker om och jag kan verkligen se oss tillsammans i det huset!
Sambons föräldrar var med på visningen. Hans pappa har stenkoll på läget, vilket är riktigt bra! Det gjorde dessutom mäklaren lite osäker (på ett bra sätt, mäklaren lät sambons pappa kolla och undersöka då han fattade att pappan kunde mer än han själv).
Vi kommer att ge ett bud!
Men då undrar jag, de som äger huset nu köpte det för 7 år sedan. Det enda de har gjort med huset är att sätta in ett nytt värmesystem, som enligt oss kanske inte var det smartaste valet av värmesystem, tyvärr. Annars har de i princip inte gjort något med huset. Mer än att slita på det sas Kanske att de har målat någon vägg eller list, men inga stora grejer. De har höjt priset med 24-25%.
Vi tycker att det är på tok för högt, med tanke på att allt behöver göras på huset snart. Det är inflyttningsbart nu, men inom några år måste vissa saker åtgärdas innan det förfaller helt. Så det är lika bra att börja nu, så inte allt kommer på en gång.
Tänkte bara höra, hur tycker ni att prisutvecklingen hade kunnat se ut i ett sånt här fall?
Vi vet redan vad vi kommer att buda, och går de inte med på det, så kommer det fler hus.
Det var två andra i torsdags på visningen, de gick efter ca 20 min ungefär, vi var där tydligen i 1 timma. Igår var där ett annat par, men de var där knappt 5 min och vi var där i 2 timmar (!!!) .
Så det verkar inte finnas så mkt intresse av det. Nuvarande ägare har redan köpt nytt hus och flyttat dit.
I helgen var vi på en andra visning av huset. Och vi gillar det ! Självklart har det vissa nackdelar, men det har en själ som vi verkligen tycker om och jag kan verkligen se oss tillsammans i det huset!
Sambons föräldrar var med på visningen. Hans pappa har stenkoll på läget, vilket är riktigt bra! Det gjorde dessutom mäklaren lite osäker (på ett bra sätt, mäklaren lät sambons pappa kolla och undersöka då han fattade att pappan kunde mer än han själv).
Vi kommer att ge ett bud!
Men då undrar jag, de som äger huset nu köpte det för 7 år sedan. Det enda de har gjort med huset är att sätta in ett nytt värmesystem, som enligt oss kanske inte var det smartaste valet av värmesystem, tyvärr. Annars har de i princip inte gjort något med huset. Mer än att slita på det sas Kanske att de har målat någon vägg eller list, men inga stora grejer. De har höjt priset med 24-25%.
Vi tycker att det är på tok för högt, med tanke på att allt behöver göras på huset snart. Det är inflyttningsbart nu, men inom några år måste vissa saker åtgärdas innan det förfaller helt. Så det är lika bra att börja nu, så inte allt kommer på en gång.
Tänkte bara höra, hur tycker ni att prisutvecklingen hade kunnat se ut i ett sånt här fall?
Vi vet redan vad vi kommer att buda, och går de inte med på det, så kommer det fler hus.
Det var två andra i torsdags på visningen, de gick efter ca 20 min ungefär, vi var där tydligen i 1 timma. Igår var där ett annat par, men de var där knappt 5 min och vi var där i 2 timmar (!!!) .
Så det verkar inte finnas så mkt intresse av det. Nuvarande ägare har redan köpt nytt hus och flyttat dit.
Det är detta vi funderar lite på. Hade de bott kvar i huset hade det nog förfallit. Än så länge är det en del "mindre viktiga" saker som förfallit. Som staketstolpar, förråd, stenmur/vägg till uppbyggd gräsmatta eller hur man ska kalla det. Sen är det saker som behöver fixas, som kaklet i köket sitter inte fast, vindskivorna ser ut att behöva bytas, plåttak på utbyggnad behöver bytas. Görs inte det så kommer det att förfalla. Tanken är att vi ska komma och rädda det lilla huset !Många hus och bostadsrätter har ju gått upp i värde/pris bara av att existera jämfört med för 7 år sen, så länge man inte låtit de förfalla vill säga
What!!! 5 år ! Så länge pallar inte jag vänta .Ohh vad roligt att leta hus! Det kan jag sakna nu i efterhand, även om jag vet hur extremt frustrerande och uppgivet det kändes ibland. Vi letade aktivt i 5 år (!) innan vi till sist ramlade över ett byggprojekt som vi köpte. Jag älskar vårat hus men nu, efter fyra år, har jag upptäckt saker som jag skulle ha gjort annorlunda men som är svårt/dyrt att ändra nu ( typ storleken på huset, placeringen av badrum o kök....). Huset är ju fullständigt klart men det finns ideér om vad vi ska göra m tomten ( 1000kvm, lätt sluttande gräsmatta) och vad vi skulle vilja fixa. Men allt kostar ju. Och någonstans långt inne i mig drömmer jag fortfarande om ett gammalt, charmigt, välrenoverat hus!
Har ni lagt buuuuuud då? *nyfiken som fan*Det är detta vi funderar lite på. Hade de bott kvar i huset hade det nog förfallit. Än så länge är det en del "mindre viktiga" saker som förfallit. Som staketstolpar, förråd, stenmur/vägg till uppbyggd gräsmatta eller hur man ska kalla det. Sen är det saker som behöver fixas, som kaklet i köket sitter inte fast, vindskivorna ser ut att behöva bytas, plåttak på utbyggnad behöver bytas. Görs inte det så kommer det att förfalla. Tanken är att vi ska komma och rädda det lilla huset !
Vi fick precis svar att de inte godtar vårt bud, och att de skulle komma med ett motbud. Så vi får väl seHar ni lagt buuuuuud då? *nyfiken som fan*
Spännande!!!Vi fick precis svar att de inte godtar vårt bud, och att de skulle komma med ett motbud. Så vi får väl se
Det är ju som sagt ingen annan som vill ha det
Iiih, så spännande!Vi fick precis svar att de inte godtar vårt bud, och att de skulle komma med ett motbud. Så vi får väl se
Det är ju som sagt ingen annan som vill ha det
Jaha, svar från mäklaren vad säljarna kan tänka sig att gå ner. Och info om att det blivit sotat förra året.
Det är fortfarande ca 200 000 för mkt för oss. Så vi får väl se. Jag tycker att utgångspriset faktiskt är på tok för högt mot vad liknande objekt ligger på och vilket skick de är. Hade detta huset varit bättre skött hade det varit en annan femma. Och vi är väl medvetna att vi lagt ett "oförskämt" lågt bud. Men som sagt, det är ju ett oförskämt högt utgångspris på det .
Jag håller med om att utgångspriset är för högt. Men om ni har is i magen så ringer de kanske om en månad och säger ja till ert bud, man vet aldrig. Snart vår och då kommer det fler objekt, då blir det ännu svårare för dem att konkurrera med andra hus.Jaha, svar från mäklaren vad säljarna kan tänka sig att gå ner. Och info om att det blivit sotat förra året.
Det är fortfarande ca 200 000 för mkt för oss. Så vi får väl se. Jag tycker att utgångspriset faktiskt är på tok för högt mot vad liknande objekt ligger på och vilket skick de är. Hade detta huset varit bättre skött hade det varit en annan femma. Och vi är väl medvetna att vi lagt ett "oförskämt" lågt bud. Men som sagt, det är ju ett oförskämt högt utgångspris på det .
Jag ÄLSKAR Röstånga! Fantastisk liten gullig by med otroliga omgivningar. Gillar du skog är Röstånga rätt! Tycker inte alls det är vischan, jag tycker att det som ligger åt det hållet är lite som gömda pärlorVi kom hem så sent igår, så har faktiskt inte svarat mäklaren heller, utan ska göra det ikväll.
Troligtvis kommer inte säljarna att gå ner så mkt i pris som vi är villiga att ge för huset. Och vi tänker inte kompromissa så mycket, då det handlar om mycket tid och pengar som behöver läggas på huset. Och huset är bra, men långt ifrån perfekt. Som sagt, det kommer fler hus där vi förhoppningsvis känner att det är värt utgångspriset bättre.
Vi har faktiskt redan börjat "fortsätta" med vårt husletande. Och nu kära Buke-skåningar, är det för mycket i vischan att bo uppåt Röstånga? Vi har vidgat våra vyer lite på kartan. Och faktiskt så tar det inte längre tid till Lund C därifrån än vad det hade gjort från Höör (utanför). Förutsatt att man kör till stationen (Tekomatorp) som tar ca 20 min. Alltså tar det ca en timma att ta sig till jobbet därifrån. Sambon få betydligt närmre till Landskrona än från Höör.
Fasen vad härligt att höra ! Detta ligger ju då utanför. Och jag inte bara "älskar" skog, jag BEHÖVER skog! Skånska landskapet kring Lund och Malmö får mig att gråta !Jag ÄLSKAR Röstånga! Fantastisk liten gullig by med otroliga omgivningar. Gillar du skog är Röstånga rätt! Tycker inte alls det är vischan, jag tycker att det som ligger åt det hållet är lite som gömda pärlor
Jag är likadan!Fasen vad härligt att höra ! Detta ligger ju då utanför. Och jag inte bara "älskar" skog, jag BEHÖVER skog! Skånska landskapet kring Lund och Malmö får mig att gråta !